Dig TV / HDMI geen geluid ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

<Mighty Max

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Berichten
144
Hoi,

Ik heb sinds kort een Dig TV (Sony Bravia KDL-40V2000) maar heb constant problemen met het digitale beeld. De ontvanger is een Samsung DCB-H360R, en ik krijg ontvangst via Athome.
Als ik de HDMI kabel aansluit op ontvanger en TV krijg ik alleen beeld en geen geluid. Beeld is wel erg duidelijk trouwens. Hoe kan ik geluid aansluiten ?? Volgens firma (Its Heerlen) stuurt Athome geen geluid via HDMI kabel ??
Bij aansluiten van Componenten (groen/blauw/rood beeld en rood/wit geluid) heb ik wel beeld en geluid, maar het beeld geeft regelmatig storing. Van die paarse lijnen flitsen dan door het beeld.
Met aansluiten van scart zegt men dat ik geen digitaal beeld krijg, HD ??

Wie oh wie kan mij vertellen wat ik fout doe of wat ik moet instellen om wel geluid te krijgen bij HDMI ??

Ben niet (!!!) technisch onderlegd, dus svp erg simpel houden.

Met vriendlijke groet,

Max
 
HDMI deel 2

Vandaag contact gehad met @Home, volgens helpdesk wordt er wel geluid met HDMI meegezonden. Schijnt te werken met Philips ontvanger, maar met niet met een Samsung, zijn nog compatibiliteits problemen ?? Vreemd toch, want via @Home kan je gewoon zo'n Samsung bestellen. Beetje dom apparatuur te verkopen die niet goed werkt. (Heb trouwens 46 minuten aan lijn gehangen aan lokaal tarief a 0,10 )

Een zg software update is ook nog niet voorhanden. Nog iemand een idee of die paarse lijnen die regelmatig door beeld flikkeren met digitaal beeld aan signaal liggen ?? Wist @home ook niet. Moest maar met ontvanger naar Its gaan, of nieuwe kabels kopen. :shocked: (alles is nieuw!!)

Hopend op reactie

Max
 
Max ik zit met hetzelfde probleem. Geen geluid via de hdmi kabel......het vreemde is dat als ik gewoon via de tv kijk dat ik wel geluid heb. Ik heb niets anders aangesloten dan de hdmi kabel......het lijkt er op dat het echt aan de samsung decoder ligt icm het digitale signaal....ik heb trouwens casema...


Ik heb op meerdere site's overigens gelezen dat het aan de samsung decoder ligt....hadden we dit maar voor aanschaf geweten, niet?

Mocht je ooit een oplossing vinden, middels een update van de decoder, ik hoor het graag
 
Geen verandering

Hallo Harmen,

Helaas, nog steeds geen verandering. Een medewerker van Maxwell in Heerlen, (apparatuur overigens bij IT's gekocht. maar die doen niets), is zo vriendelijk om achter de zaak aan te gaan, al sinds maanden dus. Vorige week werd ik gebeld door hem dat er inderdaad een software update was, maarrrrrrrr, helaas, dat was om "vlammen" in het beeld te voorkomen, daar had ik geen last van overigens. Die paarse lijnen zijn weg sinds ik andere kabels en connectoren heb aangeschaft. Ik heb Maxwell weer teruggebeld, en hij blijft zich inzetten, erg aardig.
Ook nog maar weer eens email naar @home gestuurd maar reactie is nul komma nul niks. Zal eens naar Samsung mailen, misschien dat dat helpt.

Hou je op de hoogte,

mvg Max
 
De techniek staat voor niets tegenwoordig.....service daarentegen is vaak erg ver te zoeken

Ik ben overigens ook nog in afwachting van de reactie van Samsung.....:mad:


Succes!
 
Bericht van Samsung en Sony :

Betreft : Conso ref : 46110531

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u berichten dat u gedeeltelijk goed bent geïnformeerd.

Het probleem dat u omschrijft komt inderdaad vaker voor, echter bevind het probleem zich in de ontvanger van Samsung.
Hier is een update voor beschikbaar. Wij adviseren u om contact op te nemen met uw Samsung dealer.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland


Uw klantnummer: 2800459298

Geachte heer,

Dank u voor uw email met betrekking tot de DCB-H360R.

Binnen de HDMI standaard blijkt dat de verschillende fabrikanten soms kleine afwijkingen hebben die ervoor zorgen dat er geen goede communicatie plaats vind.
Er wordt in Korea gewerkt aan de oplossing van dit probleem. Zodra de oplossing er is, krijgt u dezevia de normale software-update via de kabel. Tot die tijd zult u de verbinding op een andere manier moeten leggen.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Henri
Samsung Electronics


Nou, is dat even mooi ? WORDT AAN GEWERKT IN KOREA !! :shocked: Helaas ben ik helemaal niets opgeschoten. Wel vandaag nog een brief van AtHome gekregen betreffende een software-update voor de SAmsung, maar dat was die oude update van vorige maand, lekker snel die jongens. :(

Hou je op de hoogte
 
Mogelijke oplossing

Hoi Harmen,

Ik heb een telefoonnummer van Samsung waar ze oplossingen voor het probleem hebben. Ik krijg of een software oplossing, of bezoek van Samsung, of een nieuwe decoder !!! Dus ik zou zeggen BELLEN MAAR !!!

0800 0231919 of 0900 2020088

Ik heb er wel vertrouwen in !! ???:rolleyes:

Groet

Max
 
klinkt goed! Laat je het even weten als het gelukt is dan ga ik ook in de foon klimmen!

sterkte :thumb:
 
:thumb:

't Gaat eindelijk de goede kant op met die jongens van Samsung. Gister weer telefoon gehad en na wat vragen wb naam adres etc, werd me medegedeeld dat ik binnenkort weeeeer een telefoontje krijg om een persoonlijke afspraak te maken.
De heren komen dan langs met een NIEUWE decoder die wel werkt.... 't Zal toch niet ???? Jippieeeee, eindelijk !!! :p

Hou je op de hoogte

Max
 
He man dat klinkt goed....ik ben erg benieuwd hoe het afloopt


Ik zit trouwens nog met een ander probleem wellicht dat jij hier ook last van hebt (gehad)


Als ik via het samsung kastje kijkt dat schakelt de tv soms, vaak meerdere keren in een uitzending, van normaal naar groter beeld waardoor de ondertiteling bv wegvalt.

Ken jij dit probleem of wellicht iemand anders die dit leest
 
Kom net dit stukje tegen:


Afgelopen zaterdag bestede besteedde Kassa in "De Verlenging" aandacht aan de problemen met de Samsung HDTV decoder. De laatste software update lost toch niet alle problemen op. Een woordvoerder van Samsung gaf toe dat er soms ook hardware problemen met de HDMI aansluiting zijn.

"In eerste instantie verwees Samsung naar de tv-fabrikant. Maar deze kon ook niets oplossen, want het probleem doet zich alleen voor bij de DCB-H360R HDTV decoder van Samsung. Ook Samsung ziet dat nu eindelijk in. En belooft ons dat ze alle klachten met betrekking tot de HDMI aansluiting op de decoder gaan oplossen. Consumenten kunnen daarvoor vanaf maandag bellen met een speciaal daarvoor bestemd telefoonnummer: 0800-0231919."

"Vervolgens zal er een afspraak gemaakt worden met een monteur, die langs zal komen om de situatie ter plaatse te bekijken. Afhankelijk van het type tv zal er gekeken worden naar een oplossing. Het kan zijn dat er iets aan de decoder wordt aangepast. Indien dat niet mogelijk is, wordt de decoder omgeruild voor een nieuwere versie. Daar zouden dan de problemen mee opgelost moeten zijn."

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2006/11/samsung_gaat_problemen_hd_1.shtml
 
Zou het dan toch ??

:shocked:

Hey Harmen,

Het heeft allemaal wat erg lang geduurd dus via allerlei telefoontjes ben ik bij de firma terechtgekomen die alle betreffende decoders van Samsung vervangt (indien noodzakelijk natuurlijk). Zoals je weet heb ik verschillende keren met Samsung gebeld maar tot vorige week nog steeds niets definitiefs.

Uiteindelijk kreeg ik via een vriendelijke interne medewerker (dus NIET van hun call centre) de naam en het tel nr van die firma. Bleek ik daar helemaal niet bekend te zijn :evil:
Ik dacht ik werd gek !! Het was zeker 3 a 4x doorgegeven, via het callcentre........ Maar goed, ik werd later keurig teruggebeld, en er werd meteen een afspraak gemaakt. Morgen komen ze de decoder vervangen !! Jippieeeee:p

Als ze geweest zijn zal ik dat nog even bevestigen.

De firma heet : Microfix (of naam goed gespeld is weet ik niet, tel nr 071 5682568)

'k Hou je op de hoogte

Mvg Max
 
:shocked:


De firma heet : Microfix (of naam goed gespeld is weet ik niet, tel nr 071 5682568)

'k Hou je op de hoogte

Mvg Max


Dat zou fijn zijn!
heb vandaag mijn toshiba 42" voor een sony bravia 40" ingeruild, de Toshiba functioneerde niet naar behoren echter had deze wel geluid via hdmi (met de beroemde/beruchte samsung decoder) echter de sony geeft nu geen geluid weer.
We wachten af
 
Yes Yes Yes

Jippieeeeee :thumb: :thumb: :thumb:

Kijk, ik zal niet vaak een duimpje opsteken, maar dit keer is het volkomen terecht !!:D
Ik heb GELUID !!! Hahahahaha, eindelijk. Technicus zou eigenlijk gisteren komen maar er werd door Microfix om 1530 afgebeld:( . Zat nog in Den Bosch en moest nog naar Venlo en dan pas richting Heerlen/Sittard.
Maar vanmorgen als allereerste stond hij voor de deur met : Een nieuwe decoder........... 5 minuutjes later zag ik Discovery via HDMI maar voor het eerst MET geluid !!!:eek: :eek:

Advies voor alle personen met Samsung en een Bravia : Belluh met Samsung, eerst via normale weg via callcentre, maar als die mutsen (m/v) het niet goed doorgeven gewoon na een weekje Microfix bellen en vraag maar naar Jeroen, die heeft voor mij alles geregeld.

Dus voor dddemon (dubbel D, pffff haha ?) en voor Harmen : DOEN !!!:p :p

Kan ik eindelijk deze keten sluiten, jeetje ik zie begindatum : 27 Augustus 2006.

Jongens, HEEEEEEEL VEEEEL SUCCES. Yep Euforie hiero, vandaar die Caps... solly



Max
 
Jippieeeeee :thumb: :thumb: :thumb:

Max

Gefeliciteerd!
Ik heb ook meteen aktie ondernomen en gebeld met het 008 nr.
Zij zullen contact opnemen en de situatie komen bepalen. geweldig!

Ik voel me bijna een beetjes schuldig... Ik heb dit probleem sinds gisteren en nu krijg ik al meteen de oplossing in de schoot geworpen. Mighty Max bedankt voor het bijhouden en melden van je voortgang hier op het forum. Ik denk dat het veel mensen kan helpen! geweldig!!!:thumb:

gggroetjes,
DDDemon
 
TOP!!!! Max.....

Ik zal kijk wanneer ik tijd heb om ze te bellen....uhm NU? :D

Geniet van je HD met Geluid!!! (want het beeld van HD is toch opzich zelf al een ervaring!!!)


gr Harmen
 
als jullie belden, kregen jullie dan ook één keer een toon te horen en dan muziek????


vervolgens wordt na 1,5 min de verbinding verbroken.....

nog maar een keertje gebeld, nu 10min naar muziek kunnen luisteren en toen werd ik idd doorverbonden met een medewerker. Wel vreemd dat ze niet even vertellen dat je verbonden bent met samsung...

affijn...ze nemen contact met mij op.....wellicht kan ik nog een dealtje met ze sluiten en de nieuwste decoder aanschaffen. (die met twee tuners)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een aantal keren achteraan moeten bellen maar uiteindelijk stond de firma Microfix dan afgelopen donderdag hier op de stoep met een splinternieuwe HD Decoder.

Binnen 10 minuten was het probleem opgelost en heb ik eindelijk geluid via HDMI.

Heren, Nogmaals bedankt voor al het uitzoekwerk !
:thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan