ik denk al een tijdje over het maken van een db voor een digitaal archief. wat ik uiteindelijk wil is kortgezegt al mijn post inscannen en in een soort van virtuele archiefmap stoppen. dit is in de bas redelijk makkelijk te maken in een accessdb. ik loop echter tegen enkele zaken aan. wie heeft er tips (of mischien zelfs een tip voor een compleet programma) ik maak gebruik van access 2003
1-ole ondersteund bmp maar geen jpg in de directe weergave
2-het toevoegen kan ik nu via het slepen vanuit een browser maar direct inscannen en plaatsen zou mooier zijn.
3- is het mogelijk om de scan via ocr te analyseren en dit als tekst in een memoveld te plakken zodat het zoeken op tekst mogelijk is.
wie heeft er antwoordt of een goed idee hoe anders te doen. ik heb een kleine db gemaakt maar loop nu tegen deze zaken aan.een nieuwe db is ook prima
1-ole ondersteund bmp maar geen jpg in de directe weergave
2-het toevoegen kan ik nu via het slepen vanuit een browser maar direct inscannen en plaatsen zou mooier zijn.
3- is het mogelijk om de scan via ocr te analyseren en dit als tekst in een memoveld te plakken zodat het zoeken op tekst mogelijk is.
wie heeft er antwoordt of een goed idee hoe anders te doen. ik heb een kleine db gemaakt maar loop nu tegen deze zaken aan.een nieuwe db is ook prima