digitaal inschrijfformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik werk op een kleine school. We hebben de behoefte aan een digitaal inschrijfformulier voor stagebezoeken. Ik probeer uit te leggen wat de wensen zijn, en dan is de vraag: ik heb office 2010 met alle onderdelen. Kan goed uit de voeten met Word en Excel, heb nooit met Access gewerkt. Hoe en met welk programma zou ik dit aan moeten pakken? Of is er ergens een online mogelijkheid die evt aan te passen is?

Plm 8 docenten begeleiden elk 10-40 studenten op verschillende stageplekken.
Zij hebben vaste (gedeeltelijke) weken in het schooljaar waarop ze tijd hebben voor stagebezoeken. Soms is er ook reistijd voor nodig, waarmee rekening moet worden gehouden (op basis van postcode?).
Er moet een soort agenda komen waarop per docent, te zien is op welke dagen en tijden (5 blokken per dag) de student een bezoek kan aanvragen. Daarop moet dan worden ingevuld:
naam student, stageplaats en reden gesprek/ welk assessment.
De docent moet dit dan bevestigen en dan pas zou hierin door de student niets meer gewijzigd moeten kunnen worden.

Zodra de student een aanvraag op een datum heeft ingevuld, moet de docent hier melding van krijgen, want zou anders steeds het hele jaar moeten doorlopen of een aanmelding gedaan is.
Als extraatje, zou een docent moeten kunnen zien of een bepaalde student al zijn verzoeken heeft ingevuld...

Ik weet, een ingewikkeld iets, en dan moet het ook nog eenvoudig te gebruiken zijn. Maar is er iemand die er mogelijkheid in ziet om me hiermee te helpen?

Zou een kant-en-klare online agenda niet een beter idee zijn?
Naast Google Calendar zullen er waarschijnlijk nog wel wat andere opties zijn.

@tecsman: Ik heb gekeken naar google calendar. Maar veel meer dan een "gewone" kalender zie ik daar niet.
Ik denk dat dat misschien wel een basis kan zijn. Of denk je dat ik met excel daar iets mee kan?

@patrickekkel: graag hier even je uitleg, dan kan ik daar iets aan hebben, net zoals andere helpmijers. we zijn hier om elkaar belangeloos te helpen toch!

@TS

Een systeem zoals jij hem zou willen hebben kost veel tijd omdat te maken.
Helaas mag ik jullie hier geen aanbieding in doen.
Als dit iets was wat in een uur of 2 gemaakt was. dan had ik dat zeker voor niks gedaan.
Maar dit is helaas een klus van ongeveer een 40 uur En ja dat kan ik helaas niet voor niks doen.

Wens je verder veel succes met je zoektocht. wat misschien wel een troost kan zijn. is dit antwoord.

Dit wat jij graag wil is te realiseren. maar ieder product heeft helaas zo zijn prijs

Laatst bewerkt:
owww 40 uur...? nee dat ben ik ook niet van plan..! Nee hoor, dat is ook niet de bedoeling.
Misschien iets wat eenvoudiger te realiseren is, kun je aangeven in welk programma ik moet denken of dat er iets met genoemd google calendar te realiseren is.
Ter aanvulling: we hebben een soort intranet waar ik het beheer over heb en waar ik alerlei bestanden en linken op kan zetten. Ook kan ik daar rechten aan koppelen. Mogelijk kun je hier iets mee?

Gezien het feit dat het makkelijk moet zijn voor de mensen die er mee moet werken. en dat er ook nog eens mensen van buiten af aanvragen moeten doen.
Zit je al vast aan iets wat werkt met een database zodat de client ook kan zien wanneer de begeleider beschikbaar is en wanneer niet.

Je moet dan al gaan werken met een Database het zij mssql of mysql of met een access database.
Het zou mooi zijn dat de begeleider het overal kan inzien waar hij ook is, zelfs op zijn telefoon.
Maar dan zit je al snel vast aan een web applicatie ( is mijn mening)

Wat heel makkelijk is natuurlijk en ook een optie is.

Is gewoon te werken met een gedeelde agenda kan zijn dat je dat doet met Microsoft exchange (dan kan je alles in eigen beheer hebben)
Of je zou dat doen met Google Calender ( we weten ondertussen wel hoe google met je gegevens omgaat )

Enkel moet de client dan een mail sturen naar de begeleider en dan moet de begeleider bekijken of hij beschikbaar is of niet.

Ik had zelf ook al het idee dat een koppeling met een database makkelijk zou zijn, echter zoals gezegd heb ik geen kennis van access.
Een webapplicatie hoeft niet, ik kan bestanden zetten op ons intranet wat overal bereikbaar is.

Ik brainstorm met je mee:
De kern is:
- De student kan zien wanneer zijn/haar begeleider beschikbaar is, datum en tijd. Ik stel me zo voor dat dit met kleuren goed aan te geven is.
- De student kan inschrijven op een "blok"( 5 blokken per dag) en aangeven hoeveel tijd nodig is. Er zou dan een instructie zichtbaar moeten zijn hoeveel tijd beschikbaar is voor de verschillende soorten bezoeken. Of er zou een keuzemogelijkheid moeten zijn. (bijv. kennismakingsgesprek 60 min, assessment A 90 minuten, assessment B 60 minuten, enz)
- Wat je oppert, de student kan een mail doen met het verzoek, is wel OK.
- De docent kan bepaalde tijden blokkeren, kan hiermee zelf rekening houden met reistijd.
- De docent kan (filteren?) zien wanneer een bepaalde student zich allemaal heeft ingeschreven

Het wordt al eenvoudiger..

Op intranet kan ik bestanden zetten. Is zoiets niet met een excelbestand per docent te realiseren?
Ik kan ook mappen maken met toegangsrechten van bepaalde studenten bij bepaalde docenten enz enz. Hoewel het mij veel werk zal kosten als ik moet gaan bijhouden of studenten switchen van stage en/of begeleider.

Google calendar heb ik privé op basis van mijn googleaccount. Ik zie het misschien niet... maar moet dan iedereen niet een google account gaan aanmaken?? De bovengenoemde opties kan ikzelf hier ook niet in vertalen.
Ook heb ik niet de voorkeur om dit soort dingen online te gaan zetten bij google.

Laatst bewerkt:
Het is jammer, maar voorlopig redden we ons weer met de ouderwetse multomap :-)
Als er nog ideeen zijn, deze blijven van harte welkom!

Hey.
Ik ben een jonge die heel vaal softwares kan maken en ik kijk altijd eens op helpmij.nl
Ik heb vernomen dat je een software nodig hebt om inschrijvingen te doen.
Er zijn al heel veel vragen binnengekomen op mijn site om inschrijvingsformulieren softwares te hebben.
Ik heb al voor veel mensen zo'n software gemaakt.

Interesse?

Mijn E-mailadres is (zonder spaties!)

nijs.thibaut @ gmail.com

24/7

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan