Digital protection - virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

NienkeK

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo,
Ik was zojuist aan het surfen op het internet en heb daarmee raar genoeg 17 trojans binnen gehaald. Ik kreeg te maken met het programma 'Digital Protection' wat ervoor heeft gezorgd dat mijn anti-virus programma van mijn computer is verwijderd en ik geen verbinding meer kan maken met het internet (en dus geen nieuw virus programma kan downloaden). Door dit virus kan ik niet terug gaan naar een herstelpunt en het gebruik maken van de veilige modus heeft ook geen nut gehad.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit programma volledig van mijn computer kan verwijderen?
Alvast bedankt.

Nienke

Handleiding om dit nepprogramma te verwijderen.lees de instructies zorgvuldig door en print ze evt.uit zodat je ze bij de hand hebt.
Download het programma via 'n andere pc,zet 't op usb-stick en zet 't over op je eigen pc.
Je kunt 't ook downloaden via de link in m'n handtekening.

Laatst bewerkt:
Na veel gepruts heb ik mijn computer eindelijk kunnen scannen.
Al mijn trojans zijn verwijderd maar nu hou ik het Isass virus over. (die met de L, dus niet i)
Hoevaak ik mijn computer ook scan, ik kan deze niet van mijn computer krijgen.

Handleiding voor verwijderen Lsass en nog een nuttige link .Ik zou eerst Lsass stoppen als proces via taakbeheer,let wel op dat je het Windowsprogramma niet stopt.heb je Mbam in de veilige modus laten draaien?

Ja, ik heb het in veilige modus laten draaien. Ik ga nu even jouw tip proberen maar ik loop al direct tegen een probleem aan. Ik kan het lsass process niet beindigen. Ik krijg dan de volgende melding: dit is een essentieel systeemproces. dit proces kan niet in taakbeheer worden afgesloten.
Als ik lsass.exe handmatig wil verwijderen krijg ik de volgende melding: kan lsass niet verwijderen, de toegang is geweigerd.

Nee dat klopt je hebt ook een officieel Windows Lsass.exe zoals ik al zei heb je meerdere Lsass.exe'n draaien?

Edit:
Ja ik heb er drie draaien maar ik kan er geen één beëindigen.

Laatst bewerkt:
Windows xp.
ik zal morgen even naar die link kijken. Begin nu toch wel moe te worden.
in ieder geval heel erg veel bedankt voor je hulp. Ik zal morgen even laten weten of het gelukt is.

Ok is goed.
Download alvast dit programma,daar zal ik je dan morgen verdere uitleg over geven.

Laatst bewerkt:
Ik heb je laaste bestandje alvast gedownload. Ben nu met symantec mijn computer aan het scannen.

Edit: symantec heeft niks gevonden.

Edit 2: ik heb Process Explorer alvast aangezet en er een screenshot van gemaakt. Ook heb ik Anti-malware nog een keer laten lopen en ben ik nu mijn lsass.exe virus kwijt.
In het log staat namelijk:
Bestanden geïnfecteerd:
C:\WINDOWS\system32\msxsltsso.dll (Trojan.GootKit) -> Delete on reboot.
C:\lsass.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Het rare is dat ik nog steeds niet erg veel met mijn computer kan. Internet is 100x slomer dan normaal, ik kan geen gebruik maken van firefox (alleen IE) en programma's zoals MSN kan ik ook nog steeds niet openen.
Zie hier de screenshot:
wb2g51.jpg

Laatst bewerkt:
Heb je WindowsFirewall draaien of een externe?
Met een externe firewall heb je meer controle over je poorten en programma's die het WEB op willen zonder jouw toestemming.
Deze gebruik ikzelf al jaren onder XP o.a. direct de internetverbinding blokkeren (interface in systeemvak) dan gaat er niets meer uit en naar binnen, programma's toestaan en weigeren (overzichtelijker dan WindowsFirewall) grafische voorstelling van inkomend en uitgaand verkeer.Pop-up bij serieuze poging tot aanval etc.

Laatst bewerkt:
Nadat ik dit had gedownload en mijn computer opnieuw op had gestart was het probleem volgens mij meteen opgelost. Mijn internet is weer snel (zelfs firefox) en ik kan alle programma's weer zonder enkele problemen opstarten. Ik zal het nog even een poosje aanzien maar volgens mij is alles goed nu!

Ontzettend veel bedankt voor al je help, je hebt me echt goed geholpen. :)

Ben blij dat ik je heb kunnen helpen en dat alles nu weer goed gaat,vergeet niet de Windows Firewall uit te schakelen (Configscherm) als je de andere Firewall draait anders zitten ze elkaar in de weg en zet de vraag ff als opgelost (rechtsonderaan)
Groetjes en succes verder!:thumb:

Ligt eraan hoe groot/vol je schijf is en hoeveel bestanden erop staan en of je een beetje snelle pc hebt.

iedere keer als de scan bijna afgelopen is word de computer opnieuw opgestart zodat de scan niet voltooid kan worden

Rick933,

Mocht je een soortgelijke vraag hebben dan graag een eigen topic starten. Het is niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan