Digital protection - virus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Digital protection virus

Beste Computerwizzards,

ik heb sinds gisterenavond ook te maken met het 'digital protection'-virus... Als je daar de designers van in je pollen krijgt... ik word er gek van!!!

Ik heb op verschillende fora een oplossing gezocht, maar niks lijkt te werken.

Ik kan NIET opstarten in veilige modus, want mn pijltjestoetsen werken niet bij dat opstarten.
Ik kan NIET het taakbeheer openen om van digital protection het proces te stoppen. Ik krijg een pop up die beweert dat de systeembeheerder het taakbeheer heeft afgesloten.
Ik kan GEEN malware of anti spyware programma's draaien omdat digital prot. deze allemaal blokkeert als zijnde 'geïnfecteerd'.
edit: ook START en UITVOEREN werkt niet... zowat elke exe die met het systeem te maken heeft wordt geblokkeerd... ik kan niks met mn pc aanvangen.

Heeft iemand van jullie nog suggesties?

Ter info: ik werk op windows XP pro en ik kan zelfs mn schijf niet formatteren. Zelfs dat wordt geblokkeerd door dit smerige virus.

Kan iemand me helpen?

(PS om dit bericht getypt te krijgen heb ik zowat elvendertig pop ups moeten wegklikken)

Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem heb je en heb je er een cd/dvd van?Heb je een draadloos toetsenbord? Zo ja sluit een bekabeld aan op de ps2 poort.Hier staat uitgebreid hoe te handelen.

Laatst bewerkt:
Hallo,

bedankt voor je antwoord!

Ik werk op een AMD Athlon, draait op windows XP... inderdaad niet het meest flitsende systeem. Maar het werkte voorheen nog voldoende snel!

Ik heb geen draadloos toetsenbord, dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben... vond het zelf heel vreemd dat ik niet in veilige modus kon opstarten.

Bovendien kan ik echt geen enkele exe uitvoeren, zoals word, winamp, msn messenger... helemaal niets.

Erger nog: taakbeheer wil niet openen, wat nodig was om het proces van digiprot te beëindigen.

Ik heb een windows cd, maar de pc start niet op via deze cd. Gaat gewoon zijn normale weg, ook al vraag ik het via BIOS om via cd te starten.

Nu: ik ga morgen met mn 'bak' naar een vriend van me... mss weet die wel raad.
Is ergste besmetting die mn pc al heeft ondergaan. Zelfs formatteren lukt niet.

Ik zal nog even op een rijtje zetten wat allemaal niet is gelukt:

Ik heb geprobeerd om mn taakbeheer terug on te zetten
door start/uitvoeren

regedit
gpedit.msc
msconfig

werkt allemaal niet! Het virus komt tussen en zegt dat deze bestanden geïnfecteerd zijn.

Opstarten in veilige modus via F8 werkt niet: ik kan veilige modus niet selecteren, want mn toetsen werken niet.

Mn C partitie waarop mn windows staat formatteren werkt ook niet, dan krijg ik de melding dat ik de hulpprogramma's moet afsluiten, maar dat kan dan weer niet, doordat taakbeheer niet werkt.

Opstarten via cd-rom lukt ook niet. Ik kan via F1 wel de selectie maken om via cd op te starten, krijg dan: druk op een toets om op te starten via cd, maar de pc start gewoon op via de normale weg en dus weer niks goeds mee aan te vangen.

Allerlei programma's gebruiken die virussen scannen, malware verwijderen zoals spybot, cc cleaner, malwarebytes etc... worden allemaal tegengehouden wegens 'zogezegd infected'.

Het enige wat lukt is firefox openen en traag internet gebruiken om jullie lastig te vallen met mijn moeilijke vragen :p

begin wat radeloos te worden... zelfs grove middelen lukken niet...

Laatst bewerkt:
Wat mij het meest opvalt is dat hij niet van de cd wil opstarten die, naar ik aanneem,bootable is.
Probeer eens via het BIOS (meestal F2) de opstartvolgorde handmatig te veranderen met als eerste boot het cd/dvd station en de harde schijf als 2e optie en vergeet niet te saven (F10)

Ik veronderstelde dat ook... Heb er maar eentje liggen, dus moet eens goed nagaan of dat wel klopt! Een vriend zal wel eentje liggen hebben... ik hou jullie op de hoogte.

bedankt voor de suggesties!!!

Om toch maar even de andere mensen te helpen die misschien hetzelfde probleem als ik tegenkomen:

Ik kon dus niet opstarten in SAFE mode om dan een anti-malwareprogramma te draaien.

Dit kwam simpelweg door de domme reden dat ik met een usb-aangesloten toetsenbord werk. Dit werd na F8 niet herkend en ik kon dus safe mode niet kiezen.

Nadat ik dit euvel had verholpen met een old-school keyboard, ging het opruimen van de digprot-infectie zowat vanzelf, via de hier aangeboden oplossing.

Mijn pc is nu weer spyware, virus, trojan, worm-vrij en ik ben weer ontstresst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan