Digitale camera batterijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Kaman

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
109
Kan iemand me vertellen wat de beste batterijen zijn, voor in een digitale camera?

Door de verkoper bij de Mediamarkt werden mij HAMA 1.2V NiMH AA 1850 mAh batterijen aangeraden, en die heb ik dus ook gekocht.

Maar als ik een poosje foto's maak, gaat de camera (Ricoh caplio RR230) na het opslaan van een foto soms ineens uit. Ook vind ik dat de batterijen vrij snel leeg gaan.

Gebruik ik de juiste batterijen? Raadt iemand mij andere batterijen aan, en wat voor batterijen dan?
 
Ik gebruik altijd GPPowrbank. Zijn wat krachtiger dan normale oplaadbare batterijen.
 
Je weet dat het oplaadbare batterijen zijn? 1850mAH is ongeveer de capaciteit van een normale pennlite. Niet erg veel vermogen dus voor een energievretend apparaat als een digitale camera. Lithium accu's zijn wel veel duurder maar hebben we een veel hogere capaciteit.
 
Klopt dat de batterijen snel leeg zijn,ik heb een sony met 2 stamina penlite batterijen maar zijn zo leeg.
 
Op onderstaande site staat alles beschreven over batterijen, omdat digitale camera's vrij veel stroom verbruiken kun je het beste een set aanschaffen met een grote cappaciteit.

http://www.dfip.nl/batterij.htm
 
Geplaatst door Tiborv
Je weet dat het oplaadbare batterijen zijn? 1850mAH is ongeveer de capaciteit van een normale pennlite. Niet erg veel vermogen dus voor een energievretend apparaat als een digitale camera. Lithium accu's zijn wel veel duurder maar hebben we een veel hogere capaciteit.


Wat kosten Lithium accu's en waar zijn ze verkrijgbaar? En kunnen ze wel in m'n camera?

En hoe sterk moet een batterij dan zijn? Op de site van GPpowerbank (www.gppowerbank.nl) staan toch ook vooral 1800 mAh oplaadbare batterijen.
 
Zelf gebruik ik 2200mAh van FRIWO (NiMh) en deze bevallen redelijk goed, maar ik moet zeggen dat de Lithium accu's die ik een keer mocht lenen bijna 2× zolang meegingen.
Mijn eigen FRIWO's gaan ongeveer 60 foto's mee en de Lithium's ruim 100 bij gemiddeld gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan