digitale camera & time-outperiode van de semafoor verlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chioe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Berichten
0
Nooit problemen gehad bij het USB aansluiten van mijn digitale camera op mijn laptop, kon de foto's altijd goed bekijken. Maar als ik nu klik op de verwisselbare schijf komt na lang wachten de foutmelding : G:/is niet toegankelijk. De time-outperiode van de semafoor is verlopen.

Is dit een oplossing? Ga naar ''apparaatbeheer'' van windows XP om het USB apparaat tijdelijk te verwijderen (installatie ongedaan maken) en vervolgens een nieuwe hardwaredetectie te doen. Maar zijn hier geen risico's aan verbonden?
Of weet iemand een andere oplossing. En wat betekent semafoor?
Graag advies.
 
Laatst bewerkt:
Daar had ik deze ''oplossing'' ook vanaf gehaald, maar is deze handeling wel veilig?
 
Helaas, dit werkt niet. Hij blijft dezelfde foutmelding geven, terwijl bij ''apparaatstatus'' wordt aangegeven dat het apparaat goed werkt!

Nog een tip?
 
Je hebt wel de handelingen gedaan zonder de camera er in,en steeds nieuw opgestart,en pas het laatst de camera laten herkennen.
 
Je hebt wel de handelingen gedaan zonder de camera er in,en steeds nieuw opgestart,en pas het laatst de camera laten herkennen.

Om de installatie ongedaan te maken moet de camera er toch wel inzitten anders wordt het schijfstation niet herkent bij apparaatbeheer? Vervolgens heb ik de camera eraf gehaald, pc opnieuw opgestart, camera erin en toen werd de nieuwe hardware gevonden en automatisch geinstalleerd en vervolgens bij het klikken op de verwisselbare schijf.......weer de foutmelding waarbij de pc wel vast lijkt te lopen (traag)
 
>>>Om de installatie ongedaan te maken moet de camera er toch wel inzitten<<<

Nee die moet er uit zijn als je er aan begint met het verwijderen van de USB
 
maar dan staat het USB apparaat echt niet bij apparaatbeheer, schijfstations en kan ik de actie ''insallatie ongedaan maken'' niet uitvoeren
 
Installeer je drivers nog eens een keer als die hebt van het moederbord

Of als je naar een Systeemherstel kan gaan voor dat dit op trad
 
Laatst bewerkt:
Installeer je drivers nog eens een keer als die hebt van het moederbord

Of als je naar een Systeemherstel kan gaan voor dat dit op trad

Jouw eerste opmerking is voor mij onbekende materie, ik ben niet zo'n expert.
Bedoel je naar het laatste systeemherstelpunt gaan of naar die van september toen ik de camera voor het laatst aangesloten heb en deze het nog goed deed? Dat laatste lijkt mij niet zo handig want dan ben ik alles vanaf september toch kwijt op mijn pc?
Zou het te maken kunnen hebben met een beveiligingsupdate van Windows XP, zoiets heb ik ook nog ergens gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Je data van de Camera die je op de PC hebt gezet raak je niet kwijt.

Je gaat dan naar een insteling dat het nog wel werkte,en dat is de bedoeling.
 
Je data van de Camera die je op de PC hebt gezet raak je niet kwijt.

Je gaat dan naar een insteling dat het nog wel werkte,en dat is de bedoeling.

:rolleyes: Indien je een herstelpunt neemt van bv 2 maanden terug ben je toch alle nadien geinstaleerde programma's en opgeslagen data (documenten, email,etc) kwijt?

Overigens doen andere USB apparaten (sticks) het op mijn pc wel goed dus ligt het probleem toch in de camera en niet aan mijn pc. De camera op een macbook aangesloten en dat gaat ook niet,

Ik heb vandaag in 2 pc shops geinformeerd en laat mijn memory card middels een cardreader lezen, data wegschrijven en vervolgens de card formateren. Mocht dit het probleem oplossen dan laat ik dat hier wel weten.
 
Laatst bewerkt:
:rolleyes: Indien je een herstelpunt neemt van bv 2 maanden terug ben je toch alle nadien geinstaleerde programma's en opgeslagen data (documenten, email,etc) kwijt?

Overigens doen andere USB apparaten (sticks) het op mijn pc wel goed dus ligt het probleem toch in de camera en niet aan mijn pc. De camera op een macbook aangesloten en dat gaat ook niet,

Ik heb vandaag in 2 pc shops geinformeerd en laat mijn memory card middels een cardreader lezen, data wegschrijven en vervolgens de card formateren. Mocht dit het probleem oplossen dan laat ik dat hier wel weten.

Conclusie: de memorykaart is beschadigd. Kan iemand mij misschien helpen om de foto's en nog af te halen met eoa herstelprogramma? Op de camera zelf kan ik ze nog terughalen tot dat deze uiteindelijk ook vastloopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan