digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

pixie66

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2002
Sinds kort beschik ik over de Canon powershot G2. Hardstikke goede camera. Het probleem is echter dat deze (meestal) niet in de verkenner als extra station verschijnt, terwijl dat wel het geval zou moeten zijn. Ook in het config.scherm bij 'scanners en digitale camera's' wordt deze niet vermeld. Het lukt wel om met de software van Canon de foto's naar mijn pc te downloaden. Daarnaast is er een conflict met mijn scanner. Ofwel de scanner werkt als de camera bij opstarten van de pc niet is aangesloten via usb, ofwel de camera is aangesloten en dan kan ik de scanner niet gebruiken. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

systeem: XP pro

Marco

Lijkt me dat je ergens de USB poorten 'split' ofzo...staan de 2 (?) USB poorten binnen het BIOS beiden op enabled?

Ik heb ook een canon camera, de S40. Hiermee heb ik dat soms ook, gewoon ffopnieuw software en drivers installeren van voor af aan. Wel in de volgorde zoals in handleiding staat, want anders krijg je dit probleem, snap het ook niet helemaal maar meestal als ik het dan een keertje overnieuw installeer dan doet hij het wel. Bij scanners en cameras staat hij trouwens helemaal niet bij das normaal.

Als je je camera aansluit, als drivers nog niet zijn geinstalleerd, vind hij hem dan wel? dan klik je daar anders op eigenschappen en dan ff kijken of hij daar aangeeft dat er drivers zijn geinstalleerd, denk het niet namelijk, dan daar ff drivers opnieuw installeren ofzo en klaar is kees

Gebruik je misschien meerdere apparaten op 1 USB poort?

Mvg
formatje

Ik zij net dat hij niet in scanners en cameras moest stan, das wel het geval als hij goed is geinstalleerd, heb nu mn camera ook ff aangesloten.

Verder moet je dus gewoon ff alles verwijderen (Drivers en software) en dan camera aansluiten, dan vraagt hij vanzelf om disk van drivers

Succes ermee

Bedankt voor de tips. Ik heb echter e.e.a. al meerdere keren in verschillende volgorde opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft echter!

Vreemd, bij mij werkte het wel nadat ik het anders had gedaan namelijk, lijkt me dat dat bij jouw ook het geval moet zijn, want canon blijft canon volgens mij

'k Ben wel benieuwd wat er staat in je configuratiescherm->systeem->apparaatbeheer->USB-controllers->USB-hoofdhub->rechtermuiskilik->eigenschappen->energie->hoeveel poorten beschikbaar? Hoeveel mA is er beschikbaar en hoeveel nodig? Kijk anders in energiebeheer of de optie "windows apparaat laten uitschakelen indien nodig" aan-/weggevinkt is.

2 poorten beschikbaar
500 mA per poort beschikbaar
0 mA nodig

waar vind ik in energiebeheer precies die instelling die je vermeldt?

onder energiebeheer: uitschakelen om energie te besparen.
Overigens plug&pray is in BIOS enabled?
Is het niet gewoon makkelijker ff de scanner eruit te halen als je foto's upload en andersom...dan is het probleem toch verholpen, hetzij wat omslachtig...
't zelfde probleem, maar geen oplossing: http://www.hardwareforum.nl/viewtopic.php?t=26747

Laatst bewerkt:
associatief en hardop denkend:
je hebt 2 USB poorten in gebruik...deze verbruiken ieder 1x een IRQ(=totaal2). Als bijv op IQR 10 je geluidskaart zit, gedeeld met 1 USB poort, en op IRQ 11 zit je videokaart met 1 USB, dan kun je in dit voorbeeld wellicht niet IRQ 11 gebruiken als grafische kaart en als USB functie? Klinkt wazig, snap ik, maar wellicht heeft 't te maken met het feit dat je drie grafische 'interupts' wil gebruiken via 2 kanalen: je videokaart, je scanner en je camera. Je kunt door de toegewezen IRQ's maar 2 interupts tegelijkertijd kiezen. Dus als jij niet kiest als gebruiker voor of de camera of de scanner, dan kiest de PC voor jou, in de volgorde zoals jij reeds aangaf.

Geplaatst door papier?hier!
associatief en hardop denkend:
je hebt 2 USB poorten in gebruik...deze verbruiken ieder 1x een IRQ(=totaal2). Als bijv op IQR 10 je geluidskaart zit, gedeeld met 1 USB poort, en op IRQ 11 zit je videokaart met 1 USB, dan kun je in dit voorbeeld wellicht niet IRQ 11 gebruiken als grafische kaart en als USB functie? Klinkt wazig, snap ik, maar wellicht heeft 't te maken met het feit dat je drie grafische 'interupts' wil gebruiken via 2 kanalen: je videokaart, je scanner en je camera. Je kunt door de toegewezen IRQ's maar 2 interupts tegelijkertijd kiezen. Dus als jij niet kiest als gebruiker voor of de camera of de scanner, dan kiest de PC voor jou, in de volgorde zoals jij reeds aangaf.
technisch verhaal, maar zou wellicht werken, of niet?

maar hoe zou ik n.a.v. dat technische verhaal de zaak kunnen aanpassen?

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan