Digitale Camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie-zland

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.336
Hallo,

Ik heb al een lange tijd een digitale camera en die doet het ook gewoon goed, op mn oude computer, maar op mn nieuwe computer doet ie het niet...
De computer herkent de camera wel (350FS Powerc@m Flash) en ik heb hem al geinstalleerd (software ook) maar als ik hem aansluit (via USB) gaat mn computer gelijk opnieuw opstarte...als de computer weer is opgestart, gaat ie weer opstarte en dit blijft maar zo door gaan
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd (van trust.nl) maar dit mocht ook niet baten :s

Wat moet ik doen ???


Bedankt
 
Sluit je de camera aan via een USB HUB of rechtsreeks ?
 
Als het achterin de computer is dan is het rechtsreeks. Via een hub zou het problemen kunnen geven.
Welke windows versie heb je ? en op welke versie deed de camera het wel ?
 
Ik heb nu Xp (anders stel ik hem hier niet :)) en op die andere computer had ik 98 maar nu ook Xp en daar doet ie het gewoon
 
je moet ten eerste je software installeren van de camera, voor dat je deze aansluit, het zou ook gewoon kunnen zijn dat windows de camera automatisch dedecteerd, dus heb je missschien geen driver nodig, ik zou gewoon, de software die je hebt geinstalleerd, even eraf halen en van vooraf aan, weer beginnen, maar eerst kijken of de camera, automatisch wordt gezien door xp! als je hem aansluit.
 
Lees mij eerste bericht ff goed voordat je antwoord geeft.
Ik heb de software al geinstalleerd en Xp herkent mn camera wel maar hij gaat dan opnieuw opstarte (telkens) ik heb het mét en zonder driver geprobeerd en het lukt gewoon niet
 
ten eerste vind ik wel dat je een beetje hot reageerd, de mensen hier proberen je alleen maar te helpen, dat hij steeds, opnieuw opstart, is vreemd of er zou iets veranderd moeten worden in de bios, je kunt ook eerst systeemhertel proberen, als de pc goed werkte, voor je de camera installeerde, verder weet ik het ook niet, ik heb ook xp maar een kodak camera, ik ken dit probleem dus verder niet.
 
Heeft je nieuwe systeem USB 2.0 en het oude USB 1.1 ?
Misschien ondersteunt de camera geen USB 2.0...
 
Geplaatst door Jappie-zland
Lees mij eerste bericht ff goed voordat je antwoord geeft.
Ik heb de software al geinstalleerd en Xp herkent mn camera wel maar hij gaat dan opnieuw opstarte (telkens) ik heb het mét en zonder driver geprobeerd en het lukt gewoon niet

Wat seeburg bedoeld is dat in XP veel meer standaard drivers zitten dan in 98.

XP heeft ook een snellere detecteer / installeer functie dan 98.
De hardware wordr nl automatisch geïnstalleerd.
Als dat het geval is, en je zet er een andere driver overheen kan dit een conflict geven.
Wat seeburg wil zeggen is:
Haal de driver eraf die je er nu op hebt staan.
Sluit de Camera aan en start opnieuw op.
XP herkend de camera (dat heb je zelf al verteld), en wacht dan of XP de cam zelf installeerd.
Als ie dat doet kijk dan of hij werkt.
Anders probeer je in je apparaat beheer de driver te veranderen in de laatste nieuwe die je gedownd heb.

Succes ermee.
 
Volgens mij bedoelt Jappie toch echt dat zijn PC steeds opnieuw op gaat starten.
 
Dat had ik gelezen dank je.

Maar ik probeer ook te bedoelen dat juistdat zou kunnen komen door een conflict met verschillende drivers.
De driver die Japie gedownd heeft, en de driver die standaard in xp zit.

Ik heb ook een trust cam en die werd ook door XP herkend en automatisch geïnstalleerd.
Nadat ik de cdrom met driver had geïstalleerd kreeg ik ook een conflict met die twee drivers.
Alleen was mijn probleem toen niet dat ie opnieuw opstartte , maar ik kreeg een foutmelding en mijn cam deed het niet.

Ik heb toen bijde drivers eraf gehaald en de cam opnieuw ingeplugd.
De standaard driver van XP heb ik laten staan en daar draaid ie nu prima op.

En dat bedoelde ik te zeggen.
Sorry dat het wat anders overkwam.

Greetzz Jacco
 
misschien komt het opnieuw opstarten wel door de camera, software,? want er is meer software, die dit probleem veroorzaakt, kijk bij installeren win xp sticky van mario afsluitptoblemen, of kijk hier www.aumha.org/kbshtdwn.php suc6
 
Hoe moet ik die standaard driver van Xp eraf gooien ? en hoe die ik gedownload heb ?
Dat over die standaard driver lijkt me onlogisch want op mn andere computer (ook Xp) doet die camera het wel. (op die computer had ik eerst 98 en toen Xp en hij doet / deed het op allebei goed)

@seeburg100: ik bedoel het niet boos hoor :)

Volgens mij bedoelt Jappie toch echt dat zijn PC steeds opnieuw op gaat starten.

Klopt, als ik die camera aansluit herkent mn computer hem wel, maar hij start gelijk opnieuw op (en blijft dat doen)



Als ik via Photofantasy foto's op wil halen staat de camera er wel bij maar er komt een fout dat ie niet aangeslote is, terwijl dat wel het geval is



@Kosmos: dat kan wel waar zijn want mn nieuwe computer heeft USB 2.0....ik ga ff opzoeke of die camera dat wel ondersteunt
 
op de verpakking van de camera staat: USB aansluiting.
Dus alles USB is denk ik goed :confused:
 
Ik heb het even nagekeken, en het moet ook geen probleem zijn. USB 2.0 kan gewoon USB 1.1 apparaten aan.
 
Dus dat kan het probleem niet zijn maar wat kan het dan zijn ???
De camera moet kunne draaien op Xp (staat op de verpakking, en hij draait ook op mn andere pc met Xp) daar heb ik trouwens geen drivers geinstalleerd...
Dat heb ik op deze computer ook geprobeerd (dus zonder drivers) maar dat helpt ook niet :confused:
 
Ik weet het ook allemaal niet precies, maar je zou in je bios eens kunnen kijken of je USB poorten aanstaan.

Hangt er ook vanaf hoeveel USB poorten je hebt.
Probeer anders eerst een andere poort (maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan :frown: )

Weet anders ook geen oplossing voor je sorry.
 
Geplaatst door jwalraven
Ik weet het ook allemaal niet precies, maar je zou in je bios eens kunnen kijken of je USB poorten aanstaan.

Hangt er ook vanaf hoeveel USB poorten je hebt.
Probeer anders eerst een andere poort (maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan :frown: )

Weet anders ook geen oplossing voor je sorry.

Ik heb ehh 2 USB poorten aan de voorkant en 2 aan de achterkant (het maakt niet uit welke ik gebruik, heb ik al geprobeerd)
En die poorten staan aan denk ik want mn scanner en mn muis zitte er op aangeslote

Bedankt iig
 
Je kan even kijken of het probleem toch in het USB "gebeuren" zit door de muis en de scanner los te halen en alleen de camera er in te steken.
Waarschijnlijk even opnieuw opstarten.

Een muis en / of toestenbord zijn lage snelheid apparaten dus die moet je iegenlijk niet op de USB 2.0 poort aansluiten. Maar ja,...is dat nu de voorkant of de achterkant ? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan