digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

engeltjex

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
hoi hoi,

maybe een stomme vraag maar ik stel hem toch:D

Ik heb een digitale camera van Sony DSC-P41. Mijn probleem is dat ik de digitale camera niet aan kan krijgen. Ik heb er al nieuwe batterijen in gedaan maar hij gaat niet aan helemaal niks. Vorige week deed tie het wel..
Hij is ook niet op de grond gevallen ofzo... maar wat ik wel moest doen, ik had vorige week geen batterijen dus drukte ik steeds op dat aan-knopje.. Kan het aan het knopje liggen.. ??

weet iemand misschien een oplossing op mijn vraag!???!!

thanks,

ik heb het volgens mij verkeerd gepost...

dit berichtje moest bij camera's enzo:rolleyes: :confused:

maakt dat wat uit?

Heb je misschien de batterrijen er verkeerd in gedaan.
Er staat op de camera hoe je ze er in moet doen,

Juiste batterijen?

Sony DSC-P41 Battery.

Chemistry NiMH
Volts 1.2
AmpHours 2.0
Color N/A
Description 2 x AA NiMH rechargeable cells.

ja maar ik doe altijd al andere batterijen in dat ding..

ik heb nu duracell Plus,, .. een van de beste batterijen.

Geplaatst door engeltjex

Kan je deze batterijen wel gebruiken hiervoor? Anders je gebruiksaanwijzing doornemen. Als ik zelf kijk in mijn gebruiksaanwijzing (Sony P-52) lees, staat er een heel verhaal over batterijen. Specificaties batterijen moet wel kloppen natuurlijk wat betreft Amperage,volts e.d

ps: Garantie?

Geplaatst door engeltjex

Hmmzzz, ik voorzie hier een probleem.
Oplaadbare batterijen zijn 1,2 Volt terwijl 'gewone' alkaline batterijen (zoals de Duracel Plus) 1,5 Volt zijn, dat houdt in dat je een 25% te hoge spanning (bij twee batterijen) hebt, dat vindt de meeste electronica niet fijn.

Als je normale batterijen in doet dan zit je toch ook aan 1.5 volt.

Geplaatst door humpe
Als je normale batterijen in doet dan zit je toch ook aan 1.5 volt.

En dat is iets wat nu net niet moet als de specificaties van de camera 1,2 Volt (of een veelvoud daarvan) vereist.

Ik heb in een paar winkels gekeken.. ik zag alleen batterijen van 1.5 volt. en geen 1.2 v.

stomme vraag misschien maar waar kan je die batterijen kopen?:confused: :confused:

Geplaatst door engeltjex
Ik heb in een paar winkels gekeken.. ik zag alleen batterijen van 1.5 volt. en geen 1.2 v.

stomme vraag misschien maar waar kan je die batterijen kopen?:confused: :confused:

Zoals ik al eerder schreef, oplaadbare batterijen zijn 1,2 volt en gewone batterijen zijn 1,5 volt.

Normaal gesproken krijg je bij een camera 1 setje batterijen zodat je er gewoon mee kan werken. Mocht je nieuwe willen dan moet je speciale oplaadbare batterijen kopen die geschikt zijn voor de camera.

Stap eens een fotograaf binnen en informeer daar naar de juiste batterijen. Winkels als de Mediamarkt hebben btw ook zulke batterijen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan