Digitale fotografie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Onlangs heb ik een nieuw digitaal fototoestel gekocht (een nikon Coolpix 8700 - een pracht van een toestel met 8 megapixels). Ik werk echter nog steeds met gratis fotbewerkingssoftware (al dan niet gedownload).
Volgens mij is dat natuurlijk niet de perfecte combinatie.
Dus had ik me graag een degelijk fotoprogramma aangeschaft. Het mag me gerust 100 tot 200 euro kosten (desnoods iets meer). Er bestaan echter zoveel goeie programma's. Wat raadt men mij aan (en wat raadt men mij af)??? Wie heeft er goede tips?

Alvast bedankt voor de goeie raad.

Geert.:cool:

Photoshop is goed.
Maar wat kun jij nu niet met je gratis software wat jij eigenlijk wel zou willen.
De vraag is dus eigenlijk wat verwacht jij van je eventuele nieuwe software.

Geplaatst door puppie
Photoshop is goed.
Maar wat kun jij nu niet met je gratis software wat jij eigenlijk wel zou willen.
De vraag is dus eigenlijk wat verwacht jij van je eventuele nieuwe software.
Wat ik eigenlijk nog meer verwacht?? Ik weet het eigenlijk zelf niet zo goed, maar het is volgens mij meer dan logisch dat er meer zit in een betalend pakket dan in een gratis programma.

Deejay59,
Jouw redenering klopt, gratis is met beperkingen.
Een betaald pakket zal meer kunnen.

Een echt advies wat goed of slecht is kan ik je niet geven, maar mijn ervaring met photoshop is goed.

Er komen vanzelf wel meer helpmij -ers die je advies gaan geven.

Suc6.

Ben je geroutineerd met fotoprogramma's?
Adobe Photoshop is n.l. best moeilijk en duur.
Je hebt ook ACDsee en mijn man is weg van Jasc Paint Shop Photo Album 4. Ong. 50 euro en Hollands

Kijk eens naar Foto optimierer van databecker.de.
Download de demo en probeer het uit.
Kost ca 20 euro.
Jasc paint shop pro gebruik ik voor het meer gedetaillerde werk, maar in de praktijk zit ik 90% met Foto Optimier.
Ik ken eigenlijk geen programma dat zaken als formaatwijzigingen, filtering, retoucering, etc zo eenvoudig maakt.

Groet,
Frank

Adobe Photoshop 6.0 is gratis te downloaden. Bij www.adobe.com. Is groot zo'n 16 mb. De nieuwste versie is 8.0 deze is pas uit.

Geplaatst door humpe
Adobe Photoshop 6.0 is gratis te downloaden. Bij www.adobe.com Is groot zo'n 16 mb. De nieuwste versie is 8.0 deze is pas uit.

Ik zie daar nergens een gratis download van Photoshop 6.0 hoor Humpe; en Photoshop 6.0 was ook heus wel wat zwaarder dan 16 MB. Wel kun je een testversie van de nieuwste Photoshop, Photoshop CS (opvolger van Photoshop 7), downloaden (151,6 MB). Wil je Photoshop kopen, dan kost dat zo'n EUR 700,00 voor de internationaal-Engelse versie en ongeveer EUR 1.000 voor de Nederlandstalige.

Humpe, dat is de Acrobat reader. daar kun je geen foto's mee bewerken.

Geplaatst door humpe
Je moet hier maar even naar kijken.

http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
Je moet even de stappen volgen die ze aangeven. Stap 1 en 2. Je kunt taal kiezen met welk windows ed. je werkt. en stap 2 het download gedeelte.

Beste Humpe,

dat is Adobe Reader, het gratis programma voor het bekijken van *.pdf-documenten. Met Photoshop heeft dat niets van doen (behalve dan dat het toevallig van hetzelfde bedrijf - Adobe - afkomstig is). Met Adobe Reader kun je echt geen foto's bewerken...

Dan zou ik toch nog even verder moeten zoeken, weet wel dat het er is. Heb het zelf op de club opgeschreven, maar daar bleek dus een foutje in te zitten. Het was nl, een hele lijst tot en met prof. aan toe wat je kon aantoetsen wel dus de oudere versies.Daar stond dus ook de Photoshop bij.

Geplaatst door humpe
Dan zou ik toch nog even verder moeten zoeken, weet wel dat het er is. Heb het zelf op de club opgeschreven, maar daar bleek dus een foutje in te zitten. Het was nl, een hele lijst tot en met prof. aan toe wat je kon aantoetsen wel dus de oudere versies.Daar stond dus ook de Photoshop bij.

Welke club?
Ik weet dat je het goed bedoelt hoor Humpe, maar aan dit soort raadselachtige berichten heeft niemand iets - zeker de vraagsteller niet.

Geplaatst door humpe
Ik heb de versie starter Photoshop 2,0 gevonden in het nederlands. Weet niet of het een trialversie is. Kon hem gewoon downloaden. Je moet als je adobe zelf bekijkt die hele lijst na checken dan vind je van alles.

http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=2419&fileID=2296

Beste Humpe,

Dat is Photoshop Album, niet Photoshop. Photoshop Album is een kinderachtig programma'tje voor het maken van slideshows en ansichtkaarten. Iets totaal anders dan het echte Photoshop dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan