Digitale fotografie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door humpe
Deze site bedoelde ik dus eigenlijk. Ik heb niet eens gekeken wat er allemaal in staat. Misschien hier nu wat bij?

http://www.adobe.com/products/acrobat/alternate.html

Die site biedt een heleboel downloadlocaties voor Adobe Reader, niet voor Photoshop.:confused: Er is je in dit topic al twee keer uitgelegd dat dit twee totaal verschillende programma's zijn. Met Adobe Reader kun je geen foto's bewerken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Ik heb niet eens gekeken wat er allemaal in staat.

Humpe, Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar wil je in het vervolg even kijken wat voor link je geeft? Want dit is niet echt zinvol :(

Weten we al wat Deejay59 precies wil?

Wil Deejay foto's knippen en plakken, met lagen werken, of alleen lichter en donkerder maken en rode oogjes wegwerken?

Geplaatst door testje

Wil Deejay foto's knippen en plakken, met lagen werken, of alleen lichter en donkerder maken en rode oogjes wegwerken?

Kijk, dat is tenminste on-topic en to the point.
@Deejay59: het is erg moeilijk je een programma aan te raden als je niet een idee geeft van wat je er precies mee wilt doen. Wil je eenvoudige bewerkingen doen als verkleinen en vergroten, tekst toevoegen, bijsnijden, e.d., dan kom je al een heel eind met een gratis programma als IrfanView. Wil je zeer geavanceerde, professionele fotowerkingen uitvoeren, dan is een programma als Photoshop de juiste keuze. En er zit natuurlijk nog heel veel tussen die twee programma's in. Dus: welke bewerkingen zou jij met het programma willen doen?

Als je goed gelezen had heb je kunnen zien dat ik zei dat het voor reader was en dat het voor photoshop ook bestaat. Verder is het vervelend aldoor die quote's erbij te hebben. Ik ben voor de photoshop aan het zoeken want ik heb hem zelf ook. Verder veel geluk er mee. Kun jij hem dan niet verder helpen als alleen de vinding rijkheid van wat iemand er niet goed inzet??????

Geplaatst door humpe
Als je goed gelezen had heb je kunnen zien dat ik zei dat het voor reader was en dat het voor photoshop ook bestaat. Verder is het vervelend aldoor die quote's erbij te hebben. Ik ben voor de photoshop aan het zoeken want ik heb hem zelf ook. Verder veel geluk er mee. Kun jij hem dan niet verder helpen als alleen de vinding rijkheid van wat iemand er niet goed inzet??????

Ik weet niet of dit bericht aan mij is gericht, maar ik reageer toch maar. In een eerder bericht in dit topic gaf ik al aan waar de trial (probeerversie) van Adobe Photoshop kan worden gedownload. Hier namelijk: http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=39 (of hier: http://www.adobe.nl/products/tryadobe/main.html#photoshopcs).
Dit zijn gewoon de officiële, legale downloadlocaties voor de probeerversie van Photoshop.

Waar jij nu precies naar zocht is mij een raadsel, beste Humpe, al twijfel ik echt niet aan je goede bedoelingen. Maar als jij blijft komen met links naar downloads van Adobe Reader (dat dus een totaal ander programma is), moet je niet raar opkijken als je daar kritiek op krijgt. Dat roept trouwens ook de vraag op wíe er nu eigenlijk niet goed heeft gelezen.

Nogmaals, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen. Maar als je schrijft dat je voor de vraagsteller naar Photoshop aan het zoeken bent - daar kun je dus rustig mee stoppen, want de link naar de trial van Photoshop had ik al lang gegeven. (Een legale link naar de volledige Photoshop zul je echt niet vinden...)

Laatst bewerkt:
Jeetje, ik kan de toon van deze tread niet erg gezellig vinden.
Ik denk dat Deejay59 al lang zijn keuze heeft gemaakt.
Iedere hulp is altijd welkom en we kunnen ons allemaal wel eens vergissen.

De link naar 6,0 was dus niet correct. Ik had me vergist omdat ik 8.0 nl ned.heb. De toon heb jij gelijk in Elise, maar ik begon me te ergeren dat het steeds als quote dik werd weergegeven hetzelfde verhaal. Weltrusten.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
De link naar 6,0 was dus niet correct. Ik had me vergist omdat ik 8.0 nl ned.heb. De toon heb jij gelijk in Elise, maar ik begon me te ergeren dat het steeds als quote dik werd weergegeven hetzelfde verhaal. Weltrusten.

Welterusten!
Maar je vergist je niet alleen in het versienummer Humpe, je hebt het gewoon over een heel ander programma. Jij hebt het steeds over Adobe Reader (voorheen Acrobat Reader) 6.0 en daar geef je steeds downloadlinks voor. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar de vraag is naar een grafisch programma - waar Adobe (Acrobat) Reader géén maar Adobe Photoshop wél een voorbeeld van is.

@Elisa: jammer dat jij "de toon van deze thread niet erg gezellig" vindt, maar als iemand in een thread over grafische programma's het ene na het andere bericht plaatst met links naar Adobe (Acrobat) Reader, lijkt het mij wel zinvol hem of haar even te wijzen op het verschil tussen Adobe (Acrobat) Reader en Adobe Photoshop.

En inderdaad Elisa, we kunnen ons allemaal weleens vergissen. En als een ander ons daar dan op wijst, dan kunnen we daar weer van leren.

Laatst bewerkt:
toevoeging: een quote komt automatisch in dik geschreven letters. Dat gaat niet met opzet.

Beste gratis programma dat dicht in de buurt van Paint Shop Pro komt heet PhotoPlus 5.5 en is te vinden op http://www.freeserifsoftware.com/serif/ph/ph5/index.asp

Beste niet gratis programma, wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding, is Paint Shop Pro. Je hebt dan bijna alle mogelijkheden die Photoshop biedt, maar PSP kost ong. € 140,- terwijl Photoshop rond de € 1000,- kost.

Guus.

Geplaatst door testje

Inderdaad, zeker dat knip-en plakwerk interesseert me wel

Geplaatst door Guus abc
Beste gratis programma dat dicht in de buurt van Paint Shop Pro komt heet PhotoPlus 5.5 en is te vinden op http://www.freeserifsoftware.com/serif/ph/ph5/index.asp

Beste niet gratis programma, wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding, is Paint Shop Pro. Je hebt dan bijna alle mogelijkheden die Photoshop biedt, maar PSP kost ong. € 140,- terwijl Photoshop rond de € 1000,- kost.

Guus.
1000 euro lijkt me echt wel een beetje veel (kan ik bijna een computer voor kopen). Maar Paint shop pro, dat is echt wel het overwegen waard.

Geplaatst door buffy

Kijk, dat is tenminste on-topic en to the point.
@Deejay59: het is erg moeilijk je een programma aan te raden als je niet een idee geeft van wat je er precies mee wilt doen. Wil je eenvoudige bewerkingen doen als verkleinen en vergroten, tekst toevoegen, bijsnijden, e.d., dan kom je al een heel eind met een gratis programma als IrfanView. Wil je zeer geavanceerde, professionele fotowerkingen uitvoeren, dan is een programma als Photoshop de juiste keuze. En er zit natuurlijk nog heel veel tussen die twee programma's in. Dus: welke bewerkingen zou jij met het programma willen doen?
Retoucheren van foto's kan je idd met de meeste gratis programma's, maar bijv. van twee foto's één foto maken (door knippen en plakken) of bijv. foto's truceren, dat lijkt me pas interessant.

Geplaatst door Deejay59

bijv. van twee foto's één foto maken (door knippen en plakken) of bijv. foto's truceren, dat lijkt me pas interessant.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door Deejay59

Paint shop pro, dat is echt wel het overwegen waard.
--------------------------------------------------------------------------------

Probeer eerst PhotoPlus 5.5 maar eens. Best mogelijk dat je daar meer dan genoeg aan hebt. Spaart je dan toch weer € 140,- uit.

Guus.

Geplaatst door Guus abc

quote:
Geplaatst door Deejay59

Paint shop pro, dat is echt wel het overwegen waard.

Probeer eerst PhotoPlus 5.5 maar eens. Best mogelijk dat je daar meer dan genoeg aan hebt. Spaart je dan toch weer € 140,- uit.

Guus.
OK Guus, ik heb het intussen gedownload, en nu ga ik het uitproberen.

Hartelijk dank, hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan