Digitale foto's bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Ik ben eigenlijk het meest actief in het access forum, maar ik heb toch ook eens even een vraagje dat hier lijkt te passen. Ik heb op mijn werk een gigantisch aantal foto's die allemaal gewoon op de HD staan. Nu mag ik deze eigenlijk absoluut niet verliezen.

Nu vroeg ik mij af wat de beste en vooral VEILIGSTE manier was om foto's op te slaan? Ik ken uiteraard een aantal opslagmedia met voor en nadelen zelf, maar gezien de gevoeligheid hoor ik graag even hoe jullie dit oplossen.

Alvast bedankt!

Ps: Liefst een woordje uitleg (pro's en con's) bij je voorstel. Moet de aankoop hier namelijk ook rechtvaardigen :D.

Meerdere malen ergens anders opslaan bijvoorbeeld op een externe hardeschijf er speciaal voor kopen waar je dan je foto's op zet en vervolgens ergens goed opbergt als het goed is dan gaat je externe hardesdchijf niet kapot:)

Maar let op !
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=353709

Het zou één medium moeten worden dat betrouwbaar genoeg is. Een hd heeft inderdaad het voordeel dat je er bijzonder veel op kwijt kunt, maar ik vrees dat het niet als "veilig" genoeg gaat aanzien worden.

Bedankt voor je input!

DVD-RAM is tot nu toe het meest veilige opslagmedium ...
Data blijft er 20-25 jaar probleemloos op staan (en leesbaar)

Eh, door je vraag es beter in me om te laten gaan, kan ik niet meer zeggen dat DVD-RAM nog wel de beste oplossing is, daar deze toch gevoelig blijft voor hitte (brand) en vocht ...
1 Medium is daar simpelweg niet geschikt voor, ook geen DAT Storage.

Verder denk je zelf dat foto's niet veilig genoeg weggeschreven worden op HD ...
Is online-opslag ook een optie voor je?

Ik geloof eigenlijk dat ze mij hier voor een onmogelijke keuze geplaatst hebben. Ik moest één medium kiezen en als het fout gaat ligt de verantwoordelijkheid bij mij - nice.

Ik ben zelfs aan het twijfelen om ze allemaalop sd-kaarten op te slaan, aangezien deze compact zijn en makkelijk opgeslagen kunnen worden in een deftige kast. Weet enkel niet of die krengen daarvoor geschikt zijn.

En ook díe zijn gevoelig, denk aan warmte/hitte van bijvoorbeeld een brand(je)
Kun je netzogoed DVDRAM doen ...

Van DVD's, vooral de goedkopere soorten is bekend dat na een tijd de gegevens onleesbaar worden.... .

KICK: ...

In de Chip (nr 6-2008, blz. 32 t/m 36) staat een Crashtest Opslagmedia, verschillende media zoals HD, USBstick, SD/CF kaarten en CD's worden er getest.
Een speciale USBstick (Corsair Survivor 16GB, ca 85 euro) )komt door alle testen heen.

Conclusie staat overigens op blz 36.

Veel succes met het beslissen.

Leuk. :)

Kijk dan hier ook eens wat ze met die Survivor doen. Leuk om te zien. :)

Toch bedankt voor het onderstrepen van de 'taaiheid' van de stick!!
Leuk filmpje overigens!

USB stick

Toch zijn je eigen dierbare foto,s heel belangrijk voor je en wil je die het liefst zo veilig mogelijk bewaren .
Ik heb ongeveer iets meer dan 2 GB aan foto,s en filmpjes van een digitale fotocamera van 3.2 miljoen pixels ( Sony cybershot ) .
Ik heb al meer malen deze foto,s op CD en DVD gebrand en gaat er bij mij wel vaker iets mis zodat ik mijn dierbare foto,s en filmpjes niet meer kan terug zien op DVD en moet ik die weer terughalen met een programma als Isobuster , allemaal zo,n gedoe en heb wel meer dan 10 DVD,s die problemen veroorzaken .
Nu dat er tegenwoordig een grote hoeveelheid GB op een USB stick zit ( Bijvoorbeeld 8 GB ) is dit het betrouwbaarste bewaarsysteem voor foto,s en filmpjes .
Met een 8 GB USB stick heb je zoveel voordelen :
1 Foto,s en filmpjes makkelijk over te zetten op USB stick
2 Grote hoeveelheid GB
3 Makkelijk om overal mee te nemen
4 Geen ingewikkelde programma,s nodig om te copieëren
5 Goedkoop in aanschaf
Nu kost een 8 GB USB stick maar €19,95 bij Paradigit , is toch niet veel geld .

één medium voor failsafe opslag is een droom.
Die eis is tegenstrijdig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan