digitale klok loop niet? Hoe komt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhaba

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo iedereen

ik heb volgende code die normaliter een digitale klok zou moeten laten lopen, waarbij de seconden ziet wegtikken. Maar helaas. in cel a1 staat
Code:
=nu()
voor de rest staat in mijn vba editor
Code:
Sub StartKlok()
Calculate
Application.OnTime Now + TimeSerial(0, 0, 1)
StartKlok

End Sub
Wie kan me helpen?

En de procedure Startklok wordt door jou of door code in gang gezet?

En duurt die Calculate op zich al lang?

hm... versta je vraag niet denk ik. Sorry ben een échte roekie... Dat kleine functietje laat gewoon een digitale klok lopen met de uren, minuten en seconden (die je ziet lopen).

Je eerste regel is

Calculate

Dat zorgt ervoor dat alles herberekend wordt. Als het om een groot bestand gaat kan dat wel eens wat duren.

Je eerste regel is

Calculate

Dat zorgt ervoor dat alles herberekend wordt. Als het om een groot bestand gaat kan dat wel eens wat duren.

Wigi. Idd. Je slaat de nagel op de kop. Heb zo'n 6-tal excel docs openstaan... vandaar allicht... Mss geen slecht idee een aantal xls-sjes sluiten...
Thx. Je hebt alweer iemand wat slimmer gemaakt...

Wigi. Idd. Je slaat de nagel op de kop. Heb zo'n 6-tal excel docs openstaan... vandaar allicht... Mss geen slecht idee een aantal xls-sjes sluiten...
Thx. Je hebt alweer iemand wat slimmer gemaakt...

Ik zal je nog wat slimmer maken... :D

Als jij om de seconde StartKlok uitvoert, heb je dus elke seconde die Calculate. Maar volgende keren duurt dat berekenen niet zo lang aangezien Excel enkel formules met gewijzigde cellen berekent. Dus daarna gaat dat veel sneller.

Neem deze tip van mij aan voor in het vervolg: kijk naar de helpfiles. Kijk eens bij Calculate. Daar staat dat als je enkel Calculate gebruikt, dat dat dan hetzelfde is als Application.Calculate. M.a.w. de hele Excel applicatie (en alle geopende files) worden berekend. Je kan die Calculate ook beperken tot 1 werkblad.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan