Digitale krant niet beeldvullend met W10

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb twee laptopjes Thinkpad X250, de ene met Linux Mint en de andere met W10. Ik wil overstappen van de papieren krant op de digitale versie. Als ik nu de krant op de laptops bekijk is op mijn Linux laptop full screen ook full screen dus goed leesbaar. Op de Windows laptop blijft er bij full screen L en R een zwarte balk van pakweg 4 cm. Dus kleiner beeld en dus niet goed leesbaar. In beide gevallen gebruik ik Firefox. Met Chrome en Edge hetzelfde.

Is gewoon een instelling:

firefoxPDF.jpg

Als hij op paginabreedte staat maakt hij het beeldvullend, maar laat hij een stukje weg aan de onderkant. Bij hele pagina krijg je inderdaad balken.

Als ik de krant op mijn Linux laptop op beeldvullend zet, zie ik de bovenste helft van de pagina volledig beeldschermvullend. Ik scrol dan omlaag voor de onderste helft. Doe ik hetzelfde op mijn Windows laptop dan gebeurt in principe ook hetzelfde, dus bovenste helft krant volledig zichtbaar en naar onderste helft scrollen. Maar door die zwarte balken links en rechts is het beeld kleiner en daardoor nauwelijks leesbaar. Het is dan als het ware een 8 inch scherm waar je naar kijkt.

Als we er voor het gemak even vanuit gaan dat TS niet zo dom is dat-ie het verschil niet weet tussen 'Paginabreedte' en 'Hele pagina', en óók niet zo dom is dat-ie niet kan zien waar je die twee (totaal verschillende) instellingen kan aanpassen, dan is de vraag van ons natuurlijk: post eens twee screenshots à la die van enigma van de betreffende pagina's.

Sowieso kun je op een Windows pc met de toets <Ctrl> ingedrukt en het muiswieltje het zoompercentage vergroten/verkleinen. Dus dat zou ik ook eens proberen.

Terug
Bovenaan Onderaan