Digitale producten in Woocommerce

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart1980991

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2018
Goedendag,

Via mijn website bied ik inloggegevens voor een specifiek App op de smartphone aan.
Ik wil graag dat klanten nadat ze een specifiek product binnen de app hebben geselecteerd een mail of een downloadlink naar de eenmalige inloggegevens ontvangen.

Via Woocommerce kan ik aangeven dat het een downloadbaar product is en/of een email met de gegevens verzenden na afronding van bestelling.
Maar op welke manier kan ik er voorzorgen dat er steeds nieuwe inloggegevens worden verstuurd?

De codes worden in een andere applicatie gegenereerd en ik kan per product een hele reeks klaarzetten.

Weet iemand een manier waarop bv een database gebruikt kan worden die steeds de bovenste code ophaalt en verwijderd?
Zijn daar plugins voor (ik heb er nog geen één kunnen vinden) of is het mogelijk dat ik bv een reeks aan PDFs klaar zet met de gegevens en dat steeds één beschikbaar is en vervangen wordt voor de volgende?

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb uitgelegd.

(mijn werkwijze nu is dat ik een bestelling ontvang en de inloggegevens in een standaard mailsjabloon plak en verstuur. Mijn verwachting is dat dit toch 'eenvoudig' automatisch moet kunnen alleen ben ik er nog niet uit op welke wijze. Ik heb diverse ticket plugins geprobeerd maar daarin kan je zelf de ticketgegevens niet veranderen maar deze worden automatisch gegenereerd)

Alvast dank voor het meedenken!
Bart

Het lijkt mij toch dat je met de optie 'een email met de gegevens verzenden na afronding van bestelling' een eenmalige en unieke link moet krijgen.
Een beetje programmeur die dit systeem bedacht heeft moet wel in de gaten hebben dat je niet wilt frauderen door de mail lekker door te sturen naar jan-en-alleman.

Bedankt voor je bericht.
Er is alleen geen 'programmeur die dit systeem bedacht heeft'
Het doorsturen is in feite geen probleem omdat het eenmalige code is. Maar hoe genereer ik deze unieke link waarnaar verwezen wordt? (kan ook een QR zijn)

Mogelijk moet je de plugin toch (laten) aanpassen?
Heb je kennis van Wordpress, WooCommerce en PHP?

Ik heb enige kennis van zaken, het bouwen en inrichten van de website, webshop en het deels aanpassen van de PHP lukt aardig maar ik heb onvoldoende kennis om het te programmeren.
Mijn aanname was dat toch wel meer aanbieders deze functie nodig hebben (zoals ticketaanbieders) en dat er dus wel een plugin voor zou zijn.
Helaas bieden de ticket plugins geen mogelijkheid om een 'eigen' code of QR mee te geven. Deze worden door de plugin zelf gegenereerd. Dit werkt dus niet voor mijn situatie.

Als je niks kan vinden, dan moet je zelf wat (laten) bouwen. Of je eisen wat verlichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan