Digitale Sony camera gebuiken als webcam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WebGuy2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Hallo,

Ik heb een Sony DSC-P93 digitaal fototoestel met USB op mijn Windows XP pc. Ik vroeg mijn af of ik deze ook als webcam kan gebruiken.

Moet ik XP hiervoor instellen?

Via de usb leest mijn pc de memorystick alleen uit.

Bedankt alvast voor jullie reactie!

:)

Volgens mijn bescheiden mening kan dat met de DSC-P serie niet.
Mocht het wel kunnen, staat het in de manual.

A.J.

Punt is dat ik dit in de manual nooit ben tegengekomen, dus de kans is inderdaad klein.

Echter, het apparaat is eigenlijk niet meer dan een mini-camera (met ook een videofunctie). Dus je zou logischerwijs verwachten dat je net als bv een handycam ook 'live beelden' kunt binnenhalen. Ik zie op forum's ook wel eens vergelijkbare discussies over Fuji.

Veel Fuji's hebben die functie ook.
De DSC-P serie van Sony dus niet. Heb er zelf ook een, vandaar mijn "wild guess".

A.J. zei:
Veel Fuji's hebben die functie ook.
De DSC-P serie van Sony dus niet. Heb er zelf ook een, vandaar mijn "wild guess".

OK, vandaar!

Geeft verder ook niet. Voor eur. 8,- heb een een 'echte' webcam. Maar was leuk meegenomen.

Bedankt voor je reactie!
Richard

Hou er rekening mee dat een webcam van 8 euro veel licht nodig heeft.

Goede tip!
bedankt.
Zeker als het juist in mijn geval alleen voor 's avonds bedoeld is.

Richard

Wanneer je het fijn vindt dat de "ontvangende partij" ook iets ziet wat jij wilt doorgeven en je geen zin hebt om een TL boven jezelf aan te zitten of een spot in je gezicht te moeten gaan zitten chatten, zou ik even doorsparen.

A.J. zei:
Wanneer je het fijn vindt dat de "ontvangende partij" ook iets ziet wat jij wilt doorgeven en je geen zin hebt om een TL boven jezelf aan te zitten of een spot in je gezicht te moeten gaan zitten chatten, zou ik even doorsparen.
:D lijkt mij een goeie tip. Als ik last had van puistjes zou ik er anders over denken, maar dat met die TL-Lamp is geen aantrekkelijke gedachte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan