digitale tv en dvd recorder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Ik heb via @home kabel een digitale decoder aangesloten. tevens heb ik een dvd recorder.
Na bijna een jaar klungelen, boekje doorlezen en uitproberen heb ik nog steeds niet ontdekt hoe ik met de dvd recorder op kan nemen via de decoder.
Er zijn programmas die alleen via de satteliet tv worden uitgezonden, ik neem toch aan dat je die ook kunt opnemen ? Wie helpt mij of heeft de gouden tip ?

Nicole

Ik kan je alleen vertellen dat wij de digitale t.v. van KPN hebben geprobeerd maar na 2 dagen klungelen met de dvd-recorder hebben we het opgegeven.
Je moet n.l. de ontvanger als 1e zetten terwijl de dvd recorder de 1e wil zijn. Liep voorheen de tv via de dvd-recorder nu moet je instellen via de digitale ontvanger.
Wij kregen het niet voor elkaar en hebben het proefpakket terug gegeven.
'k Ben benieuwd welke antwoorden je krijgt :)
Succes er mee!

Ik begrijp niet helemaal waar het fout gaat.... er zitten 2 scart aansluitingen op die decoder.. ééntje is voor de tv, ééntje voor de dvd recorder... vanaf de dvd recorder gaat een tweede scart of tulp kabel naar een andere ingang op de tv..... Nadeel van die decoder is dat je alleen maar het programma kunt opnemen dat je op dat moment ook op de tv ziet..... [er zit maar één tuner in] ... of is dit te simpel?

Te simpel ?? Nee hoor, hier moet ik zelfs nog zwaar bij nadenken ha ha
De situatie die je schetst klopt, maar ik krijg hoe moet ik op de dvd aangeven dat ik het programma dat ik op tv kijk wil opnemen ?
Ik kan dus geen film die via sateliet wordt uitgezonden programeren als ik het goed begrijp ?

Jawel... zolang die decoder aanstaat, biedt die het signaal aan alle aangesloten apparaten aan, of die nu wel of niet aanstaan... dus je kunt gewoon die recorder instellen dat hij vanaf de scartingang![dus AV1 of AV2 of hoe die dan ook heet] en niet van een tv kanaal, om precies 18:00 uur moet beginnen met het opnemen van JAG... [o.i.d.]. De decoder moet dan wel op het kanaal staan dat JAG uitzend...

Kijk eens bij www2.trosradar.nl dan kan je zien hoeveel mensen er problemen hebben daarmee. Gr. rama

Hij heeft iets opgenomen, maar alleen maar zwart beeld.
Ik heb het nu als volgt gedaan.
tv aan laten staan op programma via de sateliet tv en de dvd bij opname op scart gezet

tv uit laten staan, maar decoder aan op gewenste programma de dvd bij opname ook hier op scart gezet.

omdat ik dus alleen zwart beeld krijg heb ik hem nu niet op scart maar op svid gezet.
vraag me niet waarom of wat het betekend, maar ik dacht ik probeer maar gewoon even alles uit.

wordt vervolgd

Kreeg je zwart beeld op de tv? Op de tv moet je de ingang inschakelen waarop de recorder zit om te zien wat die aangeboden krijgt......

Of kreeg je een zwart beeld op de recorder [toen je de opname afspeelde zag je alleen maar "zwart" ....]?

allebei, op de tv zwart en uiteraard dan ook zwart op de dvd, af entoe flitste er iets door het beeld

Intrigerend ... even samen verder zoeken.....

gebruik je een scartkabel of een scartstekker met daartussenin een drieaderige [geel, wit, rood] tulpkabel....?

Als je een dvd[film of zo] in die recorder stopt om af te spelen [met de kabel op de manier zoals je die nu hebt aangesloten]... geeft je tv dan wel beeld? [is dat zo dan zit dat in ieder geval goed.....

ik gebruik een scartstekker.
dvd doet het verder prima dus lijkt goed aangesloten.

Staat op die stekker "transmitter" of "receiver" [deze stekkers werken namelijk maar één kant op...!] Er zijn ook omschakelbare te koop...... Als je bijv. een "receiver" op de uitgang van je dvd recorder of op de uitgang van je decoder hebt... blijft het beeld zwart!

Hetzelfde geldt natuurlijk als je een "transmitter"aan de ingang van je dvd recorder hebt zitten... [aan de kabel tussen decoder en dvd recorder]

.... De kabel tussen de dvdrecorder en de tv is dus goed....

Heb je nog zin?

Even verder: haal die kabel dan uit de dvd recorder en steek hem in de decoder... dan moet je ook beeld hebben [van het kanaal waarop de decoder staat......

Steek nu de kabel die je tussen de decoder en de dvdrecorder had, tussen recorder en tv...
theoretisch zou je dan nu een zwart beeld moeten hebben als je probeert een dvd af te spelen.... !?

De kabel tussen decoder en dvd is een scartkabel

De stekker kan ik instellen op input of output (staat op input)

Aan de kant van de decoder moet ie op output staan.... aan de kant van de dvdrecorder op input.....

Het signaal komt uit de decoder [output] , gaat in de recorder [input]... en zo moet je die denklijn even langs alle kabels voortzetten.....

Laatst bewerkt:
Is het niet handiger om allebei scartkabels te gebruiken, dan pluk ik even boven één van mijn zoontje. (altijd handig die jeugd met vanalles aan high tech op de kamer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan