Digitale tv opnemen. wat is nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Hallo, Ik wil af en toe een digitaal tv programma op kunnen nemen.

Wat is hiervoor nodig?

Bijv. de analoge door een digitale recorder te vervangen maar welke dan?

Heb ziggo de digitale card in de tv , home cinema set van kardon en een dvd recorder die alleen analoog opneemt, die dus vervangen moet worden

Heb de technische vooruitgang al een tijdje niet meer kunnen volgen , mijn kennis op dit gebied is dus weg.

Wil dus een los apparaat kopen, want bij ziggo moet Ik dus een duurder abbo nemen voor die horizon box, is voor mij niet rendabel ivm.het weinige gebruik

Alvast bedankt voor de moeite een vriendelijke groet

hier wat leesvoer: KLIK

helaas een wat oud bericht

Hoi jackall , helaas is dit een bericht uit 2011, dus niet echt actueel, toch bedankt hoor

Gaat je zonder extra apparatuur niet lukken. Het digitale signaal is namelijk, op verzoek van de filmmaatschappijen, helemaal afgeschermd. Dit om kopiëren te voorkomen. Enige wat je kunt opnemen buiten de apparatuur van Ziggo om is het analoge signaal via een aparte tuner.

Je kunt inderdaad geen digitale TV opnemen. Hooguit via een analoge uitgang, maar daarmee krijg je een klein beeld-formaat, geen HD. En op die manier kun je een TV programma alleen opnemen terwijl het word uitgezonden.
D'r is veel veranderd (in de tijd dat jij er uit bent geweest). Tegenwoordig staat media op het internet, en kun je er na de uitzending -betaald- naar kijken. Bij NLziet bijvoorbeeld, voor €7.95 per maand: https://www.nlziet.nl/nl/hoehetwerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan