Digitale tv uit bij in/uit schakelen schakelaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal

Ik heb sinds een poos op mijn slaapkamer een LG le5500 televisie met een ziggo smartcard. De beeldkwaliteit is prima, alleen wat erg vreemd en irritant is, als er een lichtknopje aan of uit gaat in de hal, op mijn slaapkamer of op de overloop, dan gaat mijn tv op zwart. Hij zegt dan 'Gescrambled programma ' Meestal springt hij dan weer aan na ongeveer 5 seconden, maar dit is niet altijd zo.

Mijn type tv is LE5500
Ik heb een Neotion module

Dit moet prima werken.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen ? Ik heb de module al een eruit gehaald en opnieuw geplaatst.

Groetjes

Hallo

"
Ik heb sinds een poos op mijn slaapkamer een LG le5500 televisie met een ziggo smartcard"

Dit kan niet eenvoudig zijn om de oorzaak te vinden....

De meest voorkomende oorzaken:

Vonkvorming "h.f. storing" in de externe belasting is een mogelijkheid (dit kun je meestal horen als "gekraak" op een a.m. draagbaar radiootje).

Defekte voeding van de t.v. , indien deze reeds van ouderdom is ... ( hoofdoorzaak uitgedroogde condensatoren v/d voeding)

Slecht afgeschermde antennekabel (coax) , waardoor er storing in de t.v. kan binnendringen.

Er moet slechts 1 bit aan binnenkomende (synchronisatie)data te worden gemist om geen beeld meer te hebben.

Peter

Ik kan je vertellen dat de coax kabel niet is afgedekt. Het hoedje van plastic wat erop komt is eraf. Je ziet de binnenkant van de kabel die is vastgeklemd. Als je dat aanraakt krijg je soms ook een licht schokje.

Zal door het goed afschermen van de kabel het probleem zijn opgelost?

Hallo

"Het hoedje van plastic " --> heeft hier niets mee te maken ... plastic geeft geen h.f. afscherming.

"Als je dat aanraakt krijg je soms ook een licht schokje" --> dit is wel zorgwekkend ... dit betekend , dat je vermoedelijk de fantoom voedingssspanning van de kabel binnenkrijgt , wat dus niet mag.

"Zal door het goed afschermen van de kabel het probleem zijn opgelost? " --> volgens mij , in dit geval niet ...

Ik gok , op een defekte filter in het distributiesysteem ...

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu een hoedje op zitten, deze hadden we nog liggen, echter het probleem is er nog, ik heb de kabel er opnieuw ingedaan. Ik kwam erachter dat er een beschadiging aan de kabel zit. Je kijkt zo tegen de binnenkant van de kabel aan.

Op dit moment heb ik een hele goedkope kabel die je per meter kan afknippen, en er dan thuis zelf een stekkertje aan kan maken, als ik een goede kant en klare koop, zal het dan niet goed gaan?

Het gebeurt trouwens alleen bij digitale televisie. Op analoog, av, of tijdens een film ( usb ) gebeurt er niks.

'ik gok, op een defecte filter in het distributiesysteem'

Wat houd dit precies in.

als je de kabel aansluit moet je het ding strippen, de plastic isolatie eraf en het zilverfolie wegvouwen tot je alleen het koper ziet. lijkt mij dan vrij logisch dat je de binnen kant van de kabel ziet. of bedoel je dat er verderop een scheur zit? analoog gaat wel goed via de zelfde kabel? dan kan het haast niet aan de kabel liggen want als de kabel niet goed is moet analoog ook niet werken.

hoeveel splitters zitten tussen de bron en je tv? zit er een versterker tussen die stroom nodig heeft?

Ik heb inmiddels de kabel vervangen. Er zit 1 splitter tussen.

Van de muur naar de splitter is een kabel van ongeveer 12 meter. Vanaf deze splitter naar mijn tv is ongeveer 5 meter.

Deze splitter zit in de trapkast bevestigd onder een traptrede. Af en toe als iemand de trap op loopt valt mijn beeld nog uit.

Soms als ik mijn televisie aanzet geeft hij meteen de melding 'gescrambled programma ' aan.

De splitter kan ik verplaatsen, zodat als iemand de trap oploopt, hij de melding niet geeft.

Maar wat kan ik er aan doen dat als ik de televisie aanzet, hij deze melding niet geeft.

Analoog is wel goed.

Eeeh 12 + 5 meter?
Heb je wel een antenne versterker beneden?

Sorry met de splitter bedoel ik inderdaad een versterker
http://www.allekabels.nl/antenne-versterkers/117/241/antenneversterker.html

Ik zat te denken aan een coax kabel die geschikt is voor digitale televisie.
http://www.allekabels.nl/antenne-ka.../dubbel-afgeschermde-antenne-kabel-120db.html

Ik heb zoals ik vermelde de kabel van 5 meter ( vanaf de splitter naar mijn tv ) vervangen, en merk dat ik nu vaker de melding krijg 'gescrambled programma' Ik verwacht dat het dan toch aan de kabel ligt? Echter op mijn televisie heb ik een signaal test gedaan en krijg ik bij de meeste frequenties een signaalsterkte van gemiddeld 95%.

Alleen bij de frequentie 16400 is de signaalsterkte 34% en dan staan er 5 zenders bij die ik nooit kijk.

Iemand de oplossing hoe ik de melding gescrambled programma wegkrijg?

Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed dat je 12 meter kabel hebt dan een versterker en daarvandaan 5 meter kabel?
Als dat zo is zet die versterker eens voor die 12 meter kabel.
Dus waar de kabel je huis binnen komt voor de lengte van de kabel naar boven.
(Signaal 95% ok, maar wat is je BER?)

Nou die versterker heeft 4 uitgangen, en deze zijn alle 4 bezet. Het is niet mogelijk om deze te verplaatsen, want dan moet ik alle kabels verlengen.

BER [E-6] : 0

Ik heb zojuist ook een signaaltest uitgevoerd toen ik 'gescrambled programma' in beeld kreeg
In de getallen zit hier geen verschil in alleen bij zender staat normaal Ziggo Groningen

Toen ik geen beeld had stond er ' Kan geen NIT ontvangen '

Maar ik merk duidelijk verschil tussen de kabels. Dit zijn gewoon simpele kabels, dus vandaar dat ik dacht dat het met een goede kabel is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan