Inderdaad... zoek eerst maar uit wat je wilt.... maar ook wat je niet wilt..
Goole maar eens, die helpt je verder met het beeld compleet te maken.
https://www.google.nl/search?q=documenten+archiveren+digitaal
Wil het het heel plat doen?
* Dus zelf een simpele mappen structuur aan maken en daar de documenten herkenbaar opslaan en zoeken met Verkenner, Google Desktop oid?
* Wil je dat de docs/dfs zelf doorzoekbaar zijn, dan moeten ze met OCR-software ingescand worden
* Of ga je er DMS of andere software voor gebruiken?
- commercieel of open source, een paar voorbeelden
https://www.google.nl/search?q=documenten+archiveren+open+source
http://www.gratissoftware.nu/gratis-dms-software.php
http://www.retsoft.nl/tutorials
Kijk vooral hoe open de software is..
Is die "gesloten" (dus alleen de maker weet hoe alles in elkaar zit..) dan zit je vaak voor altijd vast aan een leverancier...
Stel dat die failliet gaat... en je gaat de support missen en je kunt de gegevens heel lastig of tegen hoge kosten exporteren.. oei...
Wat dat betreft heeft die simpele mappen structuur wel een voordeel...
Je zou er nog een Access of andere database aan kunnen hangen, met de belangrijkste trefwoorden oid, net zo eenvoudig of breed op te zetten als je wilt, met een hyperlink naar het document.