digitenne kpn aansluiten op dvd-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijnver

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
14
Hallo,

ik heb een vraagje. ik kon eerst niet mijn dvd-recorder aansluiten op digitenne en mijn tv. Nu is het me gelukt om op te kunnen nemen op de dvd-recorder via de digitenne. Maar ik kan nu alleen tv kijken als de dvd-recorder aanstaat, dit wil ik niet. Als ik iets wil instellen om op te nemen kan ik alleen kiezen uit 'AV1,AV2 en AV3' en niet de gewone kanalen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik alles zo kan aansluiten dat ik tv kan kijken zonder dat de dvd-recorder aan moet staan, en ik de timer kan instellen op alle zenders zodat ik niet het programma aan hoef te zetten om op te nemen?

Ik heb nu de volgende aansluitingen: scart van digitenne naar dvd-recorder en scart van dvd-recorder naar tv.

Wie kan mij helpen?

Bedankt alvast,
Marijn Vereycken
 
Een splitter tussen de kabel van je digitenne naar je dvd-rec plaatsen en deze dan afsplitsen naar je TV.
 
uhm ok nu een domme vraag...kan je een plaatje van een splitter toevoegen want als ik google vind ik 2 soorten...
 
Kan er zo snel niets van vinden, maar als je dit probleem bij de eerste de beste electronica-winkel voorlegt kunnen zij je verder waarschijnlijk wel helpen...
 
[/ATTACH]

bedoel je 1 van deze 2?
 

Bijlagen

  • images-1.jpeg
    images-1.jpeg
    2,5 KB · Weergaven: 81
  • images.jpeg
    images.jpeg
    2,3 KB · Weergaven: 66
Nee, de eerste is een omvormer, en die tweede geeft maar een keer output en 5 keer input...
 
Hoi Marijnver,

Ik heb ook een dvd-recorder op de digitenne staan en geen splitters of omvormers enzo.
Digitenne doet het gewoon als de dvd-recoreder uitstaat.

de digitenne is met een scart aangesloten op de TV (onderste ingang op de digitenne TV)
en met een scart naar de dvd recorder. (bovenste ingang op digitenne AV1)

De dvd recorder heeft op zijn beurt weer een scart naar de TV

Bij mij staat de digitenne dus op standaard en de DVD-recorder op AV1
Je kunt hem gewoon instellen.

Het enigste nadeel vindt ik dat je de digitenne op het net moet hebben staan dat je opneemt...
en niet geheel onbelangrijk...... de digitenne moet aanstaan op het net als je de dvd-recoreder geprogrammeerd hebt...
Ja echt, ik ben het een aantal keer vergeten.

Succes :thumb:
 
Hoi Marijnver,

Ik heb ook een dvd-recorder op de digitenne staan en geen splitters of omvormers enzo.
Digitenne doet het gewoon als de dvd-recoreder uitstaat.

de digitenne is met een scart aangesloten op de TV (onderste ingang op de digitenne TV)
en met een scart naar de dvd recorder. (bovenste ingang op digitenne AV1)

De dvd recorder heeft op zijn beurt weer een scart naar de TV

Bij mij staat de digitenne dus op standaard en de DVD-recorder op AV1
Je kunt hem gewoon instellen.

Het enigste nadeel vindt ik dat je de digitenne op het net moet hebben staan dat je opneemt...
en niet geheel onbelangrijk...... de digitenne moet aanstaan op het net als je de dvd-recoreder geprogrammeerd hebt...
Ja echt, ik ben het een aantal keer vergeten.

Succes :thumb:


maar je zegt dat je digitenne op het net moet hebben staan dat je opneemt...maar neem je dat dan op zonder de tv aan te zetten? Ik denk dat ik het nog niet helemaal snap. Maar je hebt dus een extra scart van de dvd-recorder naar de tv lopen. heb je wel ook een scart van digitenne naar de dvd-recorder lopen of dat niet?

Gr
Marijn
 
Hoi Marijn,

Sorry er is niet meer van gekomen vandaag.
Nu heb ik er even geen moed meer voor want het tv kastje moet even op zij.
Maar ik ga voor je kijken!!!!

Trouwens ik heb hem met de uitgebreidde handleiding van de digitenne geinstalleerd, misschien kun je daar vast iets mee.

Volgens mij zit het zo:

Digitenne onderste scart naar de tv
Digitenne bovenste scart naar de dvd recorder
van de dvd recorder een scart naar de tv.
Meer niet, als het goed is moet het zo dan in het boekje staan. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan