dikke problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurre

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
hallo!

ikke heb een pentium celleron met 300 mhz
62 ram geheugen
windows 98

toen ik vandaag MIJN computer aanzetten deed geeneen progamma het meer de computer zij dat ik niet genoeg geheugen (memory) had om een progamma te starten. bestanden deden het nog wel (documenten)
ik gebruik kazaa en had de optie , deel je bestanden met anderen aan, ik heb gehoord dat je hierdoor hackers kan aantrekken ik zal eerlijk zijn ik heb geen lor verstand van computers dus ik raakt een beetje in paniek, nu doet mijn computer wel vaker raar.
maar dit had ik nog niet eerder gehad .
ik had al eerder windows van men computer afgehaald en heb dat nu weer gedaan (alle bestanden van windows gewist) toen ik de computer daarna weer aanzette kreeg ik een paar opties om op te starten 1.normal mode 2. normal met nog iets 3. safe mode 4. safe mode met netwerk hulp en nog drie modes ,
ik heb ze allemaal geprobeerd maar geen werkte bij de safe mode kreeg ik een scherm dat ik de computer veilig kon afsluiten bij de normal mode ging de computer na 10 seconde uit enzovoort
ik zij al ik heb er geen lor verstand van (van problemen oplossen zeg maar) maar ik hou wel van mijn computer en zou erg blij zijn met oplossingen , als die er zijn
naar de winkel of reparateur word moeilijk omdat ik student ben en dus weinig geld heb

ik zou vet blij zijn met reacties !!!!!!!

dankje wel jurre

Lees ik het goed,je hebt alle bestanden van windows gewist en nu wil hij niet opstarten. Het feit dat je opstarmogelijkheden krijgt betekend dat je volgensmij gewoon de folder "Windows"op een draaiende computer heb gewist of heb je nu format c:\ gegeven. Beide gevallen betekend Windows opnieuw installeren.

ik heb inderdaad de folder windows gewist en kan een c: voor het scherm krijgen , ik heb twee schijven :een restore schijf van compaq : en een instalatie schijf van een aantal progammas zoals internet explorer, biware en dat soort dingen ik heb bijde geprobeerd maar geen succes , moet ik mischien een schijf van windows zelf hebben
bedankt

Je moet de restore schijf van Compaq er in doen (ik neem aan dat de pc ook een compaq is) en dan de pc herstarten met die cd erin. als je de keuze krijgt om op te starten vanaf cd-rom moet je dat doen en dan gewoon de aanwijzingen volgen die de restore schijf je geeft.

LET OP je raakt ALLE andere bestanden KWIJT !!!!!!!!!!

het is inderdaad een compaq ik heb geprobeerd wat je zij schijf erin en dan opnieuw opstarten, een paar keer geprobeerd maar niks alleen een zwart scherm met linksbovenin een wit streepje die knipperd ik heb hem zo ook een half uur aan laten staan maar toen ook niks, HELP!!!!

Als het goed is zie je tijdens het opstarten ook rechts bovenin een knipperend wit blokje, als je die ziet druk dan op f10, zo kom je in de bios, pas daar de opstart volgorde dusdanig aan dat je cd-rom als eerste staat en probeer het dan nog een keer.

yes!!!!!!!

ik krijg weer een beetje hoop!

ik zie aleen de optie cd-rom niet staan als ik de opstartvolgorde (boot order) selecteer krijg ik aleen de A: en C: schijven ervoor en bij (diskette drives) aleen de A: en de B: schijven

moet ik mischien de optie IDE devices hebben
en zo ja welke, of een hele andere (main, storage, security, advanced)

bedankt :D :love:

Als er geen cd-rom tussenstaat heb je kans dat dit niet direct ondersteund wordt. Je kan dan ook van een opstartdiskette met cd-rom ondersteuning (win98) en dan de setup (install, restore, hoe het ook mag heten) starten op de cd.

ik weet niet of ik in de bios ben er staan bovenaan het scherm setup utility hierin zijn vier koppelingen (main, strorage,security en advanced) ik heb geen opstartdisk hoe kan ik er aan komen? kan ik heb ergens downloaden mischien ?

Wat je beschrijft, dat is je Bios. Zoek daar naar Boot-opties. Wil je vanaf de xp-cd booten dan moet in de opstartvolgorde je cd-rom voorkomen. Bij windows 98 kan je volstaan met een Opstartdiskette met cd-rom ondersteuning. In een eknkel geval kan het voorkomen dat je geen atapi-cdrom speler hebt dan zul je drivers moeten downloaden maar dit zijn meestal oudere cdromspelers.

Trouwens schiet mij nog wat te binnen. Ik heb zelf ook een Compaq Presario staan. De recover-cd werkte alleen als ik beide schijven geformateerd had, zodra er maar resten op voornamelijk de D-partitie bleven staan dan weigerde de recover-cd dienst. Probeer eens je pc op te starten met een opstartdiskette, zodra je de opdrachtprompt A:\ krijgt dan tik je de volgende regel in format c: zeg ja en je c-schijf wordt geformateerd, doe dit tevens met de d-schijf : format D: en probeer dan nog eens op te starten vanaf je recover-cd. Lukt het dan nog niet dan kijken wij wel weer verder.

zo´n opstart diskette heb ik niet hoe kan ik er aan komen en wat houd zo´n diskette eigelijk in?

ik heb bij bios alleen boot order staan 2 opties A: eerst of C: eerst

als ik de computer niet opstart met bios dan krijg ik een ander scherm ervoor: micr. 98 startup menu als ik daar de safe mode instel zeg de comp. dat ik de hem veilig kan uitzettten als ik de safe mode command promt only gebruikt krijg ik C:/ ervoor maar C:/ format wil niet

klopt, je hebt windows verwijderd dus ook al kies je voor de safemodus dan sluit hij toch weer af. Heh je niemand met een W98 of ME machine in de buurt die een opstartdiskette voor je kan maken.

kijk eens voor W98 installeren op
http://www.seniorweb.nl/experimenteer/handleidingen/06b_herinstallatie_w98.htm

en voor een opstardiskette te downloaden op:

http://www.startdisk.com/Web1/ubd/ubd.htm.

Ik hoop dat het zo lukt if not dan horen wij het wel weer, mocht je in de buurt van sliedrecht wonen dan kunnen wij evt live het probleem aanschouwen, maar zo kom je denk ik al weer een eind

ik heb de opstratdisk gedownload

heb hem in de computer gestopt en aangezet toen kreeg ik invalid disk ervoor
heb de compuetr aangezet en safe mode command promt only gekozen en in plaats van c: a: gekozen en een paar namen geprobeerd install en de bestands namen van de opstartdisk en nog een paar maar ze wouden niet bij de disknamen kreeg ik this program cannot be run in dos mode
de boot order is trouwens eerst a: en daarna c:

ik woon in groningen dus dat is wel beetje te ver

ik ben echt vet blij met jullie hulp :love:

heel raar
eerst kreeg ik de teksten altijd in het engels nu zet ik de computer aan met de opstartdiskette en krijg in het nederlands te horen dat ik de diskette moet vervangen betekent dit iets?

Zegt mij even niets maar heb jij breedband of een gewoon inbelmodem. als je breedband hebt dat mail ik je een Opstartdiskette van W98 Se met cd-rom ondersteuning. Geeg wel even je emailadres, ik ben bereikbaar op Kreuger@wishmail.net. Ik hoor het wel.

ow nee hij deed het weer niet :(

weer ´vervang diskette´ mischien doet ie het als het niet ingepakt is? als ik de schijf in een andere compueter stop en open komt er opstartzip te staan ik weet niet of dat klopt?

computer doet zelf ook raar als ik hem aan zet gaat ie soms vanzelf weer uit
soms loopt ie vast en moet ik de de stroom eraf zetten
ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn
en dat de compueter weer goed komt
iedergeval bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan