Dikke stroop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
PC, Compaq 2,4 Mhz, 512 Ram met XP Pro.

Op zich een goede configuratie maar hij draait bijna op stroop. Alles werkt goed maar zo langzaam. Voornamelijk het opstarten. Je kan gerust koffie gaan zetten voor je eindelijk iets kan beginnen met het ding. Verder blijft die harddisk rammelen alsof het ding geen geheugen kan vinden.

Op de pc staat als beveiliging ZoneAlarm en McAfee (waar ik niet echt een fan van ben overigens)

Iemand een idee??

(Ik ga xp niet opnieuw installeren dus dat antwoord hoeft niet :p :p )

Laatst bewerkt:
met welke programma's heb jij gescand.
Opstarten traag de rest niet.......
kijk dan eens wat er allemaal opgestart wordt.
als de rest ook traag is dan zou ik eens een expert naar een hijacklog laten kijken.
er zijn diverse for a waar dat kan.
bv www.hijackthis.nl of www.nucia.nl of het bauwe medicijn.

Laatst bewerkt:
De PC is gescanned met Lavasoft Ad-Aware.

Ik ga nu idd eens kijken wat voor bulk er wordt opgestart want ik heb feitelijk geen idee wat dat ding allemaal aan het doen is naast windows opstarten.

De pc schijnt trouwens vroeger in een bedrijfsnetwerk te hebben gehangen van een gemeente dus mogelijk loopt hij wanhopig eerst een NT server o.i.d. te zoeken
:D

scan dan voor de gein ook eens met ewido
www.ewido.net

En als het een goede gemeente is geweest dan was de harddisk eruit gehaald.

Ik ben er bang voor want de persoon die deze pc heeft meegenomen was systeembeheerder bij die gemeente en vind van zichzelf dat hij "beter" weet. Het zal mij niets verbazen als de originele hdd er nog in zit en de licentie op naam van de gemeente staat. Vandaar dat ik (nog) geen andere xp wil installeren anders is de gebruiker alles weer kwijt en dat wil ik het meisje niet aandoen.

nou bobkeizer, als jij zegt dat je hd rammelt of miss wel tikt dan is je hd kapot, of kapot aan het gaan.

miss?

De HD is niet kapot beste helper. Als ik het heb over rammelen bedoel ik dat je hem hoort werken. :mad:

Maar geen paniek. Het probleem is opgelost. McAfee met Zone Alarm eraf gegooid en AVG erop met de default windows firewall.

Loop weer als een treintje :D

Defragmenteer de hd ook es als je tijd hebt. Ondertussen dan niks op de pc gaan doen.

was al gedaan. Toch bedankt voor de tip.

De PC werd grenzeloos vertraagd door de combinaties McAfee Security centre + Virusscanner + ZoneAlarm + ook nog eens de windows firewall.

Hij heeft nu windows firewall en avg antivirus. Echt gevoelige info staat er nu echt niet op het ding.
:)

Beveiliging is goed maar dit was een tikkie "over the top" lijkt mij. :eek: :shocked: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan