300MBits is "beetje" afgerond, kijk maar ergens of er geen kleine lettertjes bijstaan van: "in de praktijk komt dit neer op ... MBits/s" meestal maar 74MBits, maar het is redelijk zeldzaam als je niet op 1 meter van de router gaat zitten zonder iets tussen de router en je pc, er zijn namelijk veel te veel stoorzenders / blokkades voor de signalen: beton (als je een verdieping hoger zit dan de router), TV, radio, computer zelf, ...
en 0.2Gz overclocken? ik denk dat je dat maar zal merken als je CoD4 heel soms eens vastloopt dat ie dan niet meer of minder vaak/minder erg zal vastlopen of in de multiplayer dat ie maar begint te laggen als je met meer dan 16 personen is een server zit.
en de "slechte dingen" over powerlines: ze hebben er zo veel kritiek over, maar op mijn kamer (ongeveer 15 meter en 1 verdieping van men router verwijderd) heb ik zelfs met veel te veel apparaten op men elektriciteitsnet (pc, CRT scherm, laptop, klein netwerk HUBje, 2 externe HDD's, USB hubje die met adapter op het stroomnet zit omdat ie ander niet genoeg elektriciteit kan geven (2.5" HDD die eraan vasthangt door 2USB kabeltjes, usb ventilator wegens hitte van gister en een usb lampje om men toetsenbord enzo beter te kunnen vinden in me half-verduisterde kamer), geluidsinstallatie, radio en klokradio, bureaulamp, ...) nog steeds men volle 100MBits connectie en heb ik nog nooit last gehad van lagg