Dimension c521 doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodmum

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Hi all,

Mijn vriendin is zeer verdrietig. Haar dell is overleden.
En jullie snappen, dat als ik hem weer kan maken dat ik dan haar held ben....:p

Als ik de pc aanzet, gaat het aan/uit knopje oranje branden...
volgens dell is dat dan voeding okee.
Ergens begint er een fan als een dolle te blazen, maar dat is alles wat er gebeurt.
Verder geen geknipper, of het bekende piepje.

Ik heb op de site van Dell zo'n wizard gevolgd, alle stekkers losgehad, de videokaart verwijderd, het geheugen verwijderd... maar dat lampje blijft oranje..

Dan houd de site van dell op, en mijn kennis eigenlijk ook.
Wie van jullie genieen weet raad

Lijkt toch echt op een defecte voeding, ondanks de beweringen van Dell. Dat brandende lampje zegt helemaal niets!!!

Dank je wel voor je snelle reaktie.
Maar als het de voeding is, dan zou toch ook de fan niet moeten draaien of ben ik nou gek?

Een fan en een led-lampje vragen nagenoeg geen stroom, een klein beetje is voldoende.
Een zwakke/brakke voeding kan dat nog wel opbrengen, maar geen stroom genoeg meer om een volledige pc op te starten.

gedverdemme, en waar haal je op zondag dan weer een voeding vandaan...:cool:

Tsja, geen idee wat er bij jou in de buurt open is of niet. let ook even op de afmetingen van de voeding, zijn soms afwijkend bij Dell!

het kan ook een defect moederbord zijn.

volkomen mee eens.
kijk eerst eens of je ergens een voeding kan "lenen" om te testen in de meeste winkels willen ze dit wel even voor je doen en het is altijd goedkoper dan gelijk een nieuwe voeding kopen (mischien is hij niet kapot).

Na gebeld te hebben met Dell, hebben ze aangeboden dat ding voor ons te repareren.
Hij was al uit de garantie, maar Dell vond dat dit toch wel te snel was kapot gegaan.
Dus is ie gewoon onder garantie gerepareerd.
Ze hebben het moederbord, de processor en de voeding vervangen, dus wat er precies kapot was zullen we nooit weten.
Maar de pc is binnen een week op vakantie geweest naar duitsland en intussen staat ie weer in de huiskamer te snorren..

Na gebeld te hebben met Dell, hebben ze aangeboden dat ding voor ons te repareren.
Hij was al uit de garantie, maar Dell vond dat dit toch wel te snel was kapot gegaan.
Dus is ie gewoon onder garantie gerepareerd.
Ze hebben het moederbord, de processor en de voeding vervangen, dus wat er precies kapot was zullen we nooit weten.
Maar de pc is binnen een week op vakantie geweest naar duitsland en intussen staat ie weer in de huiskamer te snorren..

fijn voor je.
ik vermoed alle 3 anders zouden ze er niet zoveel vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan