DIN 5 kabel > Tulp--Jack3,5mm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cvdz97

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Hallo,

Ik heb thuis een oude subwoofer staan van BOSE van 350W,
Nou heb ik me elke keer afgevraagd wat de kleuren betekenen van de DIN 5-Polig Male kabel
die dus in de subwoofer gaat. Want daaraan sluit ik kabel Tulp>Jack en die gaat in me PC.
Nou heb je 4 verschillende kleuren met de 5 pins kabel uit de sub: Rood, Wit, Zwart, Geel.
Aangezien de andere kabel maar 2 connectors heeft vraag ik me af of het uitmaakt welke kleur waar in gaat en met welke combinaties, aangezien ik ze al met bijna alle combi's erin heb gedaan vraag ik me nu toch af wat het verschil is en of het eigenlijk wel de bedoeling is.

Graag zou ik dus willen weten waar al die in/uitgangen voor zijn en wat het beste is.

P.S: Als er foto's nodig zijn, zal ik die even uploaden!

Bedankt!

Dit zal je wel op weg helpen.
images.jpg

3-pin%20headset%20generic%20connector.png

DIN 5 kan op veel verschillende manieren gebruikt worden (ook voor midi bijvoorbeeld).
Zo zijn er ook apparaten welke DIN 5 voor besturing van volume e.d. gebruiken.
edmoor heeft een plaatje naar de standaard audio aansluiting voor DIN 5, het is maar de vraag hoe deze Bose sub (welk type?) hier gebruik van maakt (en of het wel een audio ingang is).

De kabels waar het omgaat zijn deze

Dit is de kabel die in de subwoofer gaat (Audio Input):

din-tulp-kabel-0.2-meter-zwart.jpg

5 Pins dus.

Dit is de tulp kabel die naar jack loopt:

cable-458.jpg

Deze gaat dan in me PC.

Nou wil ik weten waar de 4 verschillende kleuren voor staan. ( als ik bijvoorbeeld de witte in de gele connector doe ipv. in de witte dan is de bas net iets dieper.)

Laatst bewerkt:
Ik vermoed zo dat deze din naar de vier satelliet speakers gaat (uitgangen dus).
Geen type aanduiding? Of handleiding?

Een exact type is zéker handig ...

EDIT: zie onderstaande

Ja, ik heb em !!

http://www.radiomuseum.org/r/bose_acoustimass_powered_system_2683_2.html is de link waar jouw plaatje vandaan komt, als je zelf even verder had geneusd, was je ook dit tegen gekomen:

Model: Acoustimass Powered System 2683-2
Aktives Acoustimass-System bestehend aus Subwoofer und 4 Satellitenboxen
Gehört zum Bose Lifestyle Music System 614810.
Max. Mains Power Consumption 350

Dit speaker systeem hoort dus bij de Bose Lifestyle Music System 614810...
De bekabeling die je toont zijn dus apparaat-specifiek !!
Nu word dus gissen waar de aders voor dienen...

Laatst bewerkt:
volgens mij is de zwarte kabel een ground line en de gele line een Static defuser?

Ik heb het idee, dat die DIN5 slechts voor de satellieten bedoeld is, en dat je de de uitgang van je versterker op de rood/zwarte klemmetjes moet aansluiten ...
Zeker weten? Nee !!

Ik zou graag een close-up willen zien van de zwart/rode klemmen met leesbare text, en van de text/aansluitingen bij 1 van de basreflexpoorten, misschien dat dáár nog wat nuttigs opstaat ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan