Dir-655 router draadloze verbinding valt steeds weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Dag mensen,

Aangezien wij pas glasvezel hebben aangesloten, hebben we hier een draadloze router bij gekocht: de DLink dir-655. Bedraad zijn er niks geen problemen, maar draadloos wel degelijk. Twee gevallen:

Laptop W7: Hier download ik veel mee (uTorrent), en in het tabblad speed is mooi te zien dat de verbinding erg vaak wegvalt (zie bijlage, bij de pijltjes valt de verbinding weg. Het plaatje beslaat 10 minuten). Soms komt de verbinding vanzelf weer in orde, maar vaak moet ik zelf de verbinding verbreken en weer maken. Ook blijft hij soms steken op "netwerkadres verkrijgen..". De signaalsterkte is rond de 3-4 streepjes (/5).

PC XP: Hier krijg ik heel zelden verbinding met het nieuwe netwerk. punt. 2-3 streepjes.

Het oude netwerk, wat ook nog staat met het oude internetabonnement (loopt eind juli af), werkt nog wel perfect. (die twee routers staan zo'n 6 meter uit elkaar, mocht dat interessant zijn).

Ik gebruik WEP-beveiliging (aangezien XP ging zeuren over certificaten die hij niet kon vinden met WPA, kon een gegoogled vinkje niet uitzetten (was disabled)). DHCP staat aan. De firmware is 1.21EU (oid).

De laptop heeft een Atheros AR5007EG Wireless Network adapter, heb de laatste drivers (van de Acer site) al geupdate. De pc heeft een Marvell Libertas PCI netwerkkaartje.

Weet hier iemand raad mee?

Bijlagen

• verbinding.png
    verbinding.png
    34,3 KB · Weergaven: 74
Ik denk als jij je upload ongeveer 70% van je totale uploadsnelheid instelt dat je ervan af bent.
dit heeft een naam zoek maar op "bittorrent choked" je verstikt je lijn.

sffe over je netwerkkaart ik heb hier een draadloos kaartje en kan de nieuwste versie downen qua stuurprogramma,heb ik wel eens geprobeerd maar dan krijg ik ook 2 streepjes dus heb het oude stuurprogramma weer erop en gaan...volle bak.

Laatst bewerkt:
Hee bedankt voor je reactie! :)

Nee, dit werkt ook niet. Heb upload en download zelfs tot 600kb/s gelimit (Max gehaald is 2.4 MB/s), maar na ong. 5-7 minuten verbreekt de verbinding weer. Hij probeert vanzelf weer verbinding te maken, maar er komt een uitroeptekentje bij die balkjes te staan, en zegt "Geen internettoegang". Als ik uTorrent echter helemaal uitzet, lijkt de verbinding niet meer weg te vallen.. :confused:

Ik heb overigens verschillende kanalen (freq.) geprobeerd, maar nog steeds het zelfde probleem.

Wat de XP-pc betreft: Hiermee kan ik dus erg slecht verbindingen met de router maken. Hij ziet het netwerk wel, 2-3 streepjes, maar bij het verbinden gaat dat meestal fout (netwerkadres verkijgen, signaalsterkte is dan 'goed'), of hij is wel verbonden, maar zegt ineens dat hij "geen signaal" heeft..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan