direct adsl van Kpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carola & Gijs

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
****a, ik dacht goedkoop uit te zijn. Nou niet dus. Ik ben net overgestapt naar direct adsl, ik kreeg te horen dat ik gewoon kon blijven emailen via wanadoo.
Niet dus. Adsl heeft zijn poort 25 geblocked en wat ik ook doe, ik kan wel ontvangen maar niet versturen.

Kent iemand dit probleem, of beter, heeft iemand er een oplossing voor.

De kpn zelf is er makkelijk in. "jammer" en "zoek het zelf maar uit"

Help!!! Please .......

Bedoel je niet dat je firewall poort 25 blokkeert ?

Helaas klopt het ( en wanadoo is daar niet de enigste in, sterker nog bijna alle providers hebben dit denk ik ) dat je niet kan verzenden als je geen verbinding hebt gemaakt met dezelfde provider waarvan de email account is.
Dit is een vorm van spam beveiliging van de providers.
Oplossing ? :confused: geen volgens mij, of een gratis email account nemen zoals hotmail.

Volgens mij is de kpn ook vrij duidelijk geweest over het feit dat er bij zo'n adsl abo geen homepage en mail service bij zit.

niet dus

Dat is het probleem, we hebben de onvergeeflijke fout gemaakt telefonisch te informeren naar direct adsl.
Die mevrouw vertelde ons dat je gewoon je wanadoo adressen mee kon nemen, dat moest ook wel, zei ze want adsl direct had er geen. Ook was er volgens haar geen data limiet, wel dus.
Zo zijn er nog legio dingen die niet klopten achteraf.
Maar ik heb op verschillende sites gelezen dat er toch echt mensen zijn die mailen via een pop 3 mailadres en via adls direct van de kpn.
Vandaar de vraag HOE DOEN ZIJN DAT DAN????

:confused:

Weet niet of dit voor u de oplossing is?
Een buurman iets verder op inde straat , maakt verbinding met direct ADSL. En gaat dan naar de homepage van zijn proveider waar hij een email adres heeft,logt in via Webmail en kan ontvangen en versturen

Heeft Direct ADSL geen eigen SMTP server? Je kan niet zomaar mailen via de SMTP van een andere provider, dit is tegen spammers die die open SMTP servers misbruiken.

Lijkt me toch dat er een oplossing moet zijn.

Bij Direct ADSL is het verplicht om e-mail via de SMTP servers van Direct ADSL te versturen. Mensen die zelf een mailserver draaien worden verzocht de 'smarthost' optie te gebruiken, en deze in te stellen op mailrelay.direct-adsl.nl. Deze 'uitgaande SPAM blok' is ingesteld om spammers te belemmeren via andermans mailserver te gaan spammen, dan wel de spam rechtstreeks bij de slachtoffers af te leveren. De anti-spamregeling is er op gericht te voorkomen dat Direct ADSL extern op blacklists wordt geplaatst.
Meer informatie kunt u vinden in DirectADSL(mailrelay).pdf

http://www.kpnadsl.nl/support/abuse-dadsl.html#102

Dus ik zou daar even rondzoeken.

Kijk eens even of je wel uitgaande mail kunt verzenden als je de volgende zaken invoert:

In het Servers tabblad onderaan Uitgaande Mail Server te selecteren en dan te klikken op Instellingen. Klik vervolgens op "Log on using" en vul je gebruikersnaam en Wachtwoord van KPN in.

Voor uitgaande mail gebruik je dus:
uitgaande mail : mailrealy.direct-adsl.nl

Het zou moeten werken.

wel webmail.

Bedankt voor het meedenken .....

Voor alle duidelijkheid, webmail heb ik wel uiteraard.
Ik heb er alleen vreselijk de smoor over in dat ik net incredimail premium heb gekocht wat ik dus nu niet kan gebruiken en ik heb een abonnement op hetnet en wanadoo voor de email adressen ( op aanraden van adsl direct nota bene) die ik moet betalen.

het gaat alleen om de uitgaande mail.

hoi breezer.

Ja daar ben ik ook al geweest. Ik heb inderdaad die mailrelay.direct-adsl.nl ingevoerd. Maar ik heb 'hetnet'
'wanadoo' 'lycos' 'uwnet' 'planet' freeler' nou zo kan ik nog wel even verder gaan, uitgeprobeerd geen van allen werkt. Dus ook niet de mail adressen van de KPN zelf.
adsl direct heeft zelf geen email ondersteuning vandaar dat relay adres alleen het heeft blijkbaar geen functie want het doet niets.

:(

als er email adressen ( pop3) zijn die wel op adsl direct kunnen neem ik gelijk een abonnement op!!!

Nee, als het goed is kan je POP mail gewoon binnenhalen van een andere provider, toch? Alleen het versturen moet dus via de SMTP van de provider waar je mee internet.

Of heb ik het nu fout?

klopt, alleen met hotmail kun je ook pop3 mailen met smtp, heb alleen geruchten gehoord dat dat ook gaat verdwijnen :(

hallo;
ik heb direct adsl van kpn,en heb bij planet,een basic abbo genomen,kost nog geen 4€ per maand,misschien dat je hier wat aan hebt.

groeten van peter

Hallo Peter

Met dat abonnement van planet kun je zonder problemen email wegsturen?. Gewoon via de uitgaande server van direct adsl van kpn?
Of gaat dat via planet en betaal je telefoontikken?

Ik heb planet ook gebeld en daar zeiden ze dat het niet kon.

Plaintje
En dat hotmail of msn gebruikt die in outlook express of incredimail zijn eigen uitgaande server?

dat gaat zeker wel,na de aanmelding bij planet,heb ik de gegevens thuisgestuurd gekregen.en direct aan de slag met mailen,kan eigenlijk al nadat je on-line je eigen hebt aangemeld.de verwijzing,naar de software voor planet kun je langs je neerleggen,want je hoeft niet in te bellen,je hebt immers direct adsl van kpn al.
je steld gewoon outlook in met de account gegevens van planet,en je kan weer lekker aan de gang.

op de site van kpn.word je zelf doorverwezen naar planet,voor dat basic abbonnement,is wel even zoeken.
maar staat er toch echt.

ook op de site van planet is het even zoeken.

mvg peter

Geplaatst door Carola & Gijs

Plaintje
En dat hotmail of msn gebruikt die in outlook express of incredimail zijn eigen uitgaande server?

:) Ik gebruik al 3 jaar Outlook Express/Incredimail met mijn hotmail adressen

hotmail.gif

Het is niet echt een pop mail server maar http server, het werkt theoretisch als web mail maar dan zoals je gewent bent met outlook express of incredimail.
Vandaar ook dat het werkt zonder dat je de SMTP verbinding met je provider nodig hebt.

Doe de Wizard nieuwe email account aanmaken in Outlook Express of Incredimail en kies HTTP server.
Als het goed is komt dan vanzelf http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp als mail link van hotmail.

Maar als die planet werkt zou ik die nemen aangezien ik al geruchten hebt gehoord dat het gebruik van de gratis hotmail binnen outlook express binnenkort afgelopen is
:confused:

Ik heb net hotmail geprobeerd, je raadt het al. Te laat....... kan niet meer. Mijn zoon nog wel maar die had hem al ingesteld.
IK ga me morgen maar weer eens in planet verdiepen. Die had ik vandaag al gebeld maar ze zeiden dat het niet kon omdat ze niet van kpn waren.
Maar dat is hetnet wel en dat kan ook niet.
Het tolt me helemaal. Ik ga nu slapen, morgen weer een dag .........

Ik hoop dat het nog eens lukt.
bedankt allemaal tot nu toe en wel te rusten
Carola

gered!!

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken.
Peter heeft me uiteindelijk uit de brand geholpen.
Ondanks de berichten van planet zelf hebben we gewoon een basic account geopend en voila hij doet het. Wat ik alleen vreemd vindt is dat de uitgaande mailserver gewoon op planet staat en niet op dat mailrelay van adsl zoals ze bij kpn zeggen.

Ook 'hetnet' doet het, ook via zijn eigen netmail uitgang.
????
Nou ja weet je, hij doet het en hoe het werkt zal me wel voor eeuwig en raadsel wezen.

:)

Carola en Gijs,
Gelukkig voor jullie dat het werkt. Het vreemde waarover jullie spreken ,dus de mailserver via Planet is niet verwonderlijk, want adsl-go van KPN loopt via Planet (is onderdeel van KPN net zoals HetNet ).
Het ADSL-Go paket is als het ware een uitgekleed Planet ADSL paket = voordeliger, aangeboden door KPN.( geen E-mail adres en homepage ruimte )
Nu praten we over ADSL, maar voor een voordelige inbelverbinding kan je ook bij KPN terecht en wel : KPN Internet Direct is ook een uitgekleed Planet paket met op de beltikken 10% korting en ook zonder E-mail adres en web ruimte.
Zie ook :http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=192466

Vrgr. B.Kat:thumb:

Laatst bewerkt:
niet helemaal hoor.

Ik begrijpt wat je schrijft B. Kat en bedankt voor je reactie maar dat gaat bij ons toch niet helemaal op.
Wij hadden bij die uitgaande mailserver die gegevens ingevuld maar mooi dat er niets verzonden werd.
Nu hebben we nog 1 emailadres dat het niet doet. Wat we ook invullen. Dat is een adres met dezelfde naam als de website.
Volgens mij kunnen alleen mailproviders als planet en hetnet erop. Die gebruiken hun eigen uitgaande mailserver en dat mag dan dus kennelijk van adsl.
Ik heb altijd wanadoo en mijn zoons uwnet en lycos gehad maar die doen het echt niet hoor.

Ik ben al blij met hetnet en planet hoor maar die website is wel lastig. Ik moet nu zo'n 10.000 klanten op de hoogte gaan stellen van het nieuwe adres.
Kpn weet het ook niet, die stellen gewoon, 'wij doen geen mail, we weten er dan ook niets van' Zoek het zelf maar uit dus.
Dus waar je nu mailrelay.direct-adsl.nl voor nodig hebt is mijn een volslagen raadsel

groetjes Carola

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan