Direct cd ondersteund de cdrw niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik maak gebruik van Roxio Easy CD Creator 5 Platinum, inclusief XP-patch zodat oa Direct-cd kan worden gebruikt.
Ik heb een brander in mijn pc, (merk BTC, type BCE4816IM) die verder perfect werkt. Alleen direct-cd werkt niet meer. Toch wil ik deze graag weer gebruiken omdat ik backups maak op CD-RW.
Ik heb al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar hij doet het niet meer.

Wie kan me helpen?
Mocht dit niet (meer) te verhelpen zijn, is er dan andere sw die ik kan installeren? Zo ja welke sw kan goed omgaan met CD-RW´s??

Kun je wel gewoon branden op die CD-RW?
Ander merk CD-RW geprobeerd?

Ik neem aan dat je met "sw" software bedoelt, probeer niet dit soort afkortingen te gebruiken. Niet iedereen kan makkelijk met afkortingen omgaan.;)

Nero heeft ook zo iets als Direct-cd, maar dan heet het In-cd. Tenminste als je met Direct-cd de CD-RW als soort floppy kunt gebruiken, dus bestanden er naar toe slepen of verwijderen in Verkenner. Zonder dat je dat via een brandprogramma moet doen.

De software al eens volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Yep, ik kan gewoon data etc op een cd-rw branden (als ware het een cd-r). Dat geeft geen problemen. Leegmaken is een ander verhaal, werkt dus ook niet.

Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd, helaas werkt dat ook niet. Ander merk cd-rw ook helaas niet.

Ik heb Nero ook even geinstalleerd, maar kan IN-CD niet vinden. Is dat een standaard onderdeel van het Burning Rom pakket, of dien ik dit apart te installeren? Ik heb Nero 6 Ultra Edition geinstalleerd. (6.0.0.1) om precies te zijn..)

Laat de "cd-rom" van Nero ultra Edition nog eens opstarten, als het goed is staat in het menu "In-cd 4", die moet je inderdaad apart installeren.
Zie screenshot:
attachment.php

Bijlagen

• incd.jpg
    incd.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 143
Ik heb Nero weer verwijderd, had even testversie gedownload van Internet. Aangezien ik een licentie heb van ECDC zou dit moeten werken. Kunnen jullie me tips geven?

Hoi,

Het probleem is opgelost. Aangezien ECDC niet werkte heb ik op de site van Roxio (www.roxio.nl) gezocht, en daar een drive-update gevonden. Deze gedownload en na deze te hebben uitgevoerd werkt mijn brander weer goed. Ik kan nu CD-RW's gebruiken zoals ik dat wil: documenten er naar toe slepen en verwijderen alsof het een diskette betreft.

Dank voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan