Direct horen wat ik zeg (*microfoon)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aaxklonp

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hoi,

Ik zou graag direct als ik in mijn microfoon praat horen wat ik zeg, dus eigenlijk het geluid via mijn computer naar mijn versterker laten gaan. Ik weet alleen niet hoe dat moet... en of het uberhaupt wel mogelijk is.

Iemand anders wel? Ik zou er heel blij mee zijn!

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Aaxklonp

Zeker en vast is dit mogelijk.....
Klik op het luidsprekertje naast de klok in je system tray [rechtsonder], klik op opties > eigenschappen, zet het vinkje op "opnemen" , klik op ok, klik onder microfoon op "geavanceerd" en zet een vinkje bij overige eigenschappen > monitoring.......

Dank je, maar...

Ik kom tot "opnemen" en dan op OK klikken. Er staat echter geen knopje "geavanceerd" onder microfoon... of ben ik écht heel scheel?

Bijlagen

• microfoon.JPG
    microfoon.JPG
    38,4 KB · Weergaven: 96
Je bent [neem ik aan] niet scheel... je zit in het verkeerde onderdeel....
Tenzij.... is dit Vista of XP?

Mijn verhaal geldt voor XP.... het zwarte luidsprekertje rechtsonder naast de klok........ 2x klikken met links... of 1x met rechts en dan kiezen "volumeregelingen openen"

Laatst bewerkt:
Oh... ik ben er al achter. Bij mij staat er geen luidsprekertje omdat ik een ander programma gebruikte (zie bijlage). Bedankt:thumb:! Hij doet het nu wel, maar mijn microfoon is super zacht...;)

Op het internet had ik opgezocht hoe je je microfoon kon versterken, maar vanuit Opnameregeling kon ik niet op "geavanceerde instellingen" klikken (zie andere bijlage). Weet je ook toevallig hoe dát kan?

Bijlagen

• Microfoon2.JPG
    Microfoon2.JPG
    17,9 KB · Weergaven: 74
  • Geavanceerde Instellingen.JPG
    Geavanceerde Instellingen.JPG
    31,7 KB · Weergaven: 83
Configuratiescherm > geluiden en audio > tabje "spraak" > button "volume" bij spraak opnemen......

Meerdere mogelijkheden: Of... je hebt kennelijk meerdere programa's die het geluid regelen..... [meerdere mixers achter elkaar], dus zoek uit welke programma's [zoals dat mixertje dat je op één van de plaatjes liet zien] je allemaal hebt [sommige Creative kaarten komen ook met hun eigen geluids/effecten regelingen evenals CMedia [Xear 3D mixer].
Of... je hebt een gecombineerde [omschakelbare] line-in/microfoon-in, dit komt geregeld bij "onboard" audiokaarten voor, en deze staat dan op line-in [lagere gevoeligheid]
Of... de microfoon zit in het verkeerde "gat" van de geluidskaart......

Oké! Het is zowaar gelukt! Ik ga nu een betere microfoon kopen en dan ben ik klaar. Bedankt!!!:D:thumb::):cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan