Directe download link op website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firecasper01

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
34
Ik wil graag een website maken en daar directe download links op zetten maar met al dat mediafire gaat het heel moeizaam en daar heb je een limiet. Ik heb nog geen website gemaakt omdat ik niet weet op welke website ik een directe downloadlink kan zetten.
Hoe moet dat?

Alvast bedankt,
Firecasper01:confused:
 
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen, geen van alle zou ik echter aanraden:

  • De bestanden in de dropbox public folder zetten
  • De bestanden vanaf je eigen server thuis laten komen
  • Een of andere website (zoals mediafire) zoeken om je bestanden te uploaden

Waarom niet? Nou op deze manier ben je compleet afhankelijk van een ander.
Wat nu als hij/zij (of in dit geval een entiteit zoals bijv. Dropbox) besluit zijn EULA aan te passen en je verbied hun service hiervoor te gebruiken?
Of wat gebeurd er als de manier waarop bestand links gemaakt worden opeens veranderd?

Juist, jij kan dan gewoon opnieuw beginnen!

De juiste manier:

De juiste manier is om foto's en bestanden gewoon via de website zelf te laten downloaden. Dit kost erg veel bandbreedte en daarom worden er vaak mirrors gebruikt. (zie: http://registrar.mi-soft.nl/subpages/download.html voor een voorbeeld).

Wat je dan krijgt in je server is een volgende view:
  • contact.html
  • index.html
  • xbestand.exe
Vanaf index.html (of contact in dit voorbeeld), kan je dan een directe link naar het bestand maken door de volgende code in te geven:
HTML:
<a href = "xbestand.exe">Klik hier om xbestand.exe te downloaden!</a>

[edit] Je kunt dus ook voor mirrors gaan:
HTML:
Zou u , indien mogelijk, een mirror kunnen gebruiken? Dit bespaard ORGANISATIENAAM HIER een hoop geld!
<ul>
    <li><a href = "xbestand.exe">Klik hier om xbestand.exe te downloaden!</a></li>
    <li><a href = "MEDIAFIREURL">Klik hier om xbestand.exe te downloaden! (mirror: mediafire)</a></li>
    <li><a href = "fileswap url">Klik hier om xbestand.exe te downloaden! (mirror: fileswap)</a></li>
<ul>
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan