Directe melding van nieuwe mail in Live mail en mail ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Het standaard mailprogramma in windows 8 geeft vanaf het moment er een nieuwe mail binnenkomt onmiddellijk een melding op het scherm van nieuwe mail.
Nu gebruik ik windows live mail in windows 8, maar kan je dit ook zo instellen dat er direct een melding komt bij een nieuwe mail of heb je hier bv outlook voor nodig ? (je kan eventueel live mail wel elke minuut laten syncroniseren)

Dat kan naar wat ik zag alleen met een geluid afspelen.
Volgens mij moet windows geluiden dan wel ingeschakeld zijn.

2l9jy1h.jpg

Ja, dan gaat live mail elke minuut nakijken of er nieuwe mail is.
Zal niet anders gaan denk ik.
Weet niet welk systeem mail in windows 8 daarvoor gebruikt.

In windows zit ook geen e-mail programma zoals in xp outlook express.
windows live mail is dan het mail programma van microsoft.
Windows is ook van microsoft, maar windows heeft dat losgekoppeld van elkaar.
Dus er is voor beide windows live mail van microsoft essientials.
Ook moviemaker is zo'n soort programma.
Als je ms office gebruikt heb je nog een uitgebreider e-mail programma, ik kom morgen nog bij een pc met office er op, ik kan dan wel even voor je kijken of het daar in zit.
Maar mocht je dat moeten aanschaffen alleen om de mail, raad ik je dat niet aan, daar is het wel te duur voor denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik zag nog dat je in Systeemvakpictogrammen windows mail op "Pictogram en meldingen weergeven" in kan stellen.
klik op Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeemvakpictogrammen.
Misschien dat dat helpt.

Moet je bij de nieuwe outlook ook de syncronisatietijd instellen ?
Bv elke minuut ?

Volgens mij loopt dat synchroon met de server, ik zag geen instelling om de tijd in te stellen, ik kan er later nog wat meer info over zoeken.
Net zoals je een mail in outlook verwijdert, deze dan ook van de server verwijdert.
Dus als ik het goed heb is als je dan outlook hebt opgestart en er komt een mail binnen op de server van de provider zal die ook op dat moment getoont worden in outlook, dat loopt dacht ik dan synchroon.
er is dacht ik ook een instelling in outlook om te kiezen, of de mails van de server lezen, of de mails opslaan op je computer, dan worden ze van de server gewist bij het opslaan, ik zal er in het weekend even naar kijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan