• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

directory aanmaken aan de hand van excel gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Beste Helpmij gebruikers,

Ik gebruik onderstaande code om veel directory aan te maken, wat goed werkt.

Code:
Sub MaakMappen()
    Dim q1 As Variant, i As Integer
    On Error Resume Next
    q1 = Range("A2:H" & Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Row)
    For i = LBound(q1) To UBound(q1)
        If Dir("C:\Helpmij\Mappen\" & q1(i, 7)) = "" Then MkDir "C:\Helpmij\Mappen\" & q1(i, 7)
        MkDir "C:\Helpmij\Mappen\" & q1(i, 7) & "\" & q1(i, 1)
    Next i
End Sub

Wat ik wil bereiken is het volgende

In kolom A staan artikelnummers en ik kolom H staan leveranciers namen en in kolom G leveranciersnummers

Wat er nu gebeurd is dat er in C:\Helpmij\Mappen gekeken wordt of er een bestand staat met de gegevens uit kolom G
Als deze niet bestaat dat er dan een directory wordt aangemaakt, als deze wel bestaat dan wordt er in deze directory een map aangemaakt met de gegevens uit kolom A. .

Met onderstaande code lukt het gedeeltelijk. Ik krijg de kolom H en G niet bij elkaar en dan de gegevens uit kolom G tussen haakjes zodat je de map "Leverancier 1 (1234)" krijgt
In de bijlage het bestand wat ik nu gebruik.

Bekijk bijlage Directory aanmaken.xls

Alvast dank voor de ondersteuning

HWV
 
Code:
Sub MaakMappen()
    Dim q1 As Variant, i As Integer
    On Error Resume Next
    q1 = Range("A2:H" & Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Row)
    For i = LBound(q1) To UBound(q1)
        If Dir("C:\Helpmij\Mappen\" & q1(i, 8) & " ( " & q1(i, 7) & ")") = "" Then MkDir "C:\Helpmij\Mappen\" & q1(i, 8) & " ( " & q1(i, 7) & ")"
        MkDir "C:\Helpmij\Mappen\" & q1(i, 8) & " ( " & q1(i, 7) & ")" & "\" & q1(i, 1)
    Next i
End Sub

Met bovenstaande code is het gelukt.

Breng mij bij het volgende.

Ik heb in "C:\Helpmij\bestaande mappen" al diverse mappen staan met daarin submappen met bestanden PDF, DOC, of Excel bestanden. In deze bestandsnaam zit een artikelnummer (Doem001-12548 Declaration of Compliance ) die in kolom A staat van mijn bestand. Dus de gegevens uit kolom A komt voor in een deel van de bestandsnaam die in één van deze mappen staat in dit geval het artikelnummer Doem001.
Nu wil ik eigenlijk al deze bestanden verhuizen-kopiëren naar de nieuwe directory, en dan naar de juiste mappen die in kolom G en H staan.

Per regel moet er gekeken worden bestaat dit artikel in één van de directory en sub directory in "C:\Helpmij\bestaande mappen" zoja, dan het bestand kopiëren naar "C:\Helpmij\Mappen" naar de mappen die staan in kolom G
De namen in de directory "C:\Helpmij\bestaande mappen" heb ik niet staan in een Excel sheet dus hij moet elke map langs gaan of er een artikel in voorkomt!
Is dat mogelijk!

HWV
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan