Directory structuur

• Onderwerp starter Onderwerp starter wisj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wisj

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Beste forumleden,

Ik ben een webapplicatie aan het bouwen die aut. data (zipfile) van een harde schrijf moet ophalen (uploaden), bijv. c:\data.
Het blijkt dat een aantal deelnemers in het bezit zijn van een Mac. Ik weet alleen niet hoe ik de schijf en dir. structuur op een Mac moet zien. Is dit net als een Windows machine? Dus c:\data of ...?
Kunnen WinZip bestanden net als op Windows gewoon worden ingelezen/uitgepakt of is hier een speciale Mac versie voor?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Grt, Jos :shocked:

Directory structuur op Mac verschilt lichtjes (? :shocked: ?) van Windows. Hard drive heeft een naam, geen letter, en kan door de gebruiker hernoemd worden.
B.v.: MacintoshHD (meestal de standaard bij initialisatie), heb ik hernoemd naar iMacG4 (voor mijn iMac) en PowerBookG4 (voor mijn laptop).
Dan wordt de folderhiërarchie weergegeven met een dubbelpunt ( : ), dus: MacintoshHD : Documenten:Briefwisseling
(zonder spaties, als ik echter geen spaties gebruik, dan krijg ik een smilie hier in het forum)

OSX heeft zip ingebouwd en kan deze dus normaliter ook uitpakken.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de info Pingopuck. :thumb:

Ik moet dus duidelijk iets gaan verzinnen voor de webapplicatie. Misschien een aparte gedeelte voor Mac gebruikers. Ben benieuwd hoe dit met een hidden veld of browse veld zit in een webformulier. In een hidden veld voor Windows Internet Explorer gebruikers kan ik gewoon bv. "C:\Data\" gebruiken. Voor Mac gebruikers dus iets als "MacHD : Data:" (zonder spaties)? Hierbij moeten alle gebruikers de HD dezelfde naam geven als ik het goed begrijp? :confused:

Je ziet zelf het probleem: omdat het de gebruiker vrij staat zijn Mac en folders te benoemen/hernoemen, wordt het moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) om met een standaard te werken. Je zult je script (?) zo moeten maken dat de gebruiker wordt gevraagd naar waar hij/zij wil downloaden.

En weer bedankt voor de info Pingopuck.

Ik moet het Mac gedeelte in de webapplicatie dan maar zo open mogelijk houden voor de up- en downloads. Helaas maar is niet anders.

Nogmaals mijn dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan