DirectSound

Status
Niet open voor verdere reacties.

UziGirl

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Hallo,

Ik heb pas de HD in het PC'tje van mijn zoontje vervangen.
Zat een 2gb HD in en is nu 20gb in.
Tis maar dat hij wat spelletjes kan spelen.
Nu heb ik die schijf geformatteerd en Windows ME erop gezet zoals hij eerst ook had.
Ik heb nu alleen helemaal geen geluid meer.
Ik krijg steeds de volgende melding :

problem of creating instance of directsound

Kan iemand mij vertellen of dat een hardware of een software matig probleem is.
Toen ik de oude HD eruit haalde ben ik bang dat er misschien een mogenlijkheid is dat er op het moederbord misschien iets los is gegaan.
Ik heb er nu Windows ME NL opstaan,voorheen de engelse versie.

Groetjes Cindy

Dit vond ik op de site Infrogames Interactive Support.

Misschien heb je er wat aan.

"I receive an error that reads 'Problem creating instance of Directsound' when I try to launch the game."

This error can occur if there is no sound card in the system, the sound card is not functioning, or if there is a conflict with another program trying to use the sound card. If you can confirm the sound card is working, try shutting down all applications running in the background before starting the game.

If this does not help, try deactivating the "Wave Device For Voice Modem" under the Sound, Video, and Game Controllers section in Device Manager. Here's how:

Click Start > Settings > Control Panel.
Double-click the System Icon.
In the Device Manager tab, click the plus sign (+) next to Sound, Video, and Game Controllers.
If Wave Device for Voice Modem is listed, highlight it and click the Properties button.
On the General tab, put a check mark in the box labeled, "Disable in this hardware profile".
Click OK, then click Close. Restart the system when prompted.

Groetjes,

Metalhead

je moet de driver van je geluidskaart installeren.

Ik heb net gekeken in apparaatbeheer en zie nergens geen gele vraagtekens.
Dat van die engelse site had ik idd ook al gevonden en bekeken maar kom niets geks tegen.
Zou het kunnen liggen aan dat ik nu de NL versie heb gebruikt?

Dat lijkt me sterk. Je kan natuurlijk kijken voor nieuwe drivers voor de geluidskaart. Wat het merk en type?

Nou,ik weet niet wat ik heb gedaan maar ik heb/had weer geluid!
Ik heb alles nog een keer nagelopen,in het apparaat beheer zag ik geen geluidskaart staan,ik heb de oude kleine HD nog een keer terug gezet en daar ook hetzelfde probleem.
Nieuwe HD weer terug gezet,HD een keer geformateerd en ME er weer opnieuw opgezet.
En ja hoor,de geluidskaart was zichtbaar,werkt dus perfect.

Nu dient zich een nieuw probleem aan,de PC stond dus spelend beneden.
Ik heb hem afgesloten en naar boven gebracht en weer aangesloten.
Nu doet hij het dus niet meer!
Als ik hem opstart hoor ik 3 piepjes en dat is alles.
Weer opengemaakt en alle stekkers nog eens langs gelopen maar doet niet meer dan 3x piepen.
Wat heb ik nu weer gedaan....

directsound gewist

Ik heb in een verwoede opschoonpoging abusievelijk directsound gewist. Met als gevolg dat er foutmeldingen bij iedere poging tot geluidsweergave weergegeven worden. Herstel vanuit gewiste bestanden is niet mogelijk. Heeft iemand een oplossing voor me?

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan