DirectX 6 op Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iikkuh

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Ik wil graag Star Wars Podracer installeren op windows Vista, alleen moet ik daarvoor DirectX 6 hebben. Ik heb daar twee vragen over:

-Kan ik ook af met Dx9.0c?
-En zo ja, hoe weet ik dan of ik dat heb?

Ik heb Dx10 ook, dus als ik naar Run -> DxDiag ga dan zie ik alleen versie 10 staan. Ik heb al een End-User Runtime van Dx9 gedownload, en die installeert ook zonder fouten maar ik weet niet zeker of directx 9 ook echt geïnstalleerd is of dat hij dx10 heeft geupdate.

Als ik Podracer opstart dan werkt alles gewoon, alleen is het grootste deel van het scherm zwart, en de rest van de dingen worden vaag of maar half getekend.

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk heb je nu alleen een paar onderdelen van DirectX9
in directX10 zitten maar het hoofd bestand blijft DirectX10

zo draaien mijn games op vista ook met dx9 terwijl er bij mij ook dx10 inzit
maar of je direct 6 erin krijgt weet ik niet je kan het proberen door het spel te starten
mocht dat niet lukken dan in compatible modes proberen

wat wel jammer is je kan niet meer je kaart op 3d testen dat doet vista
automatisch denk ik :P

Compatibiliteitsmodus heb ik al aan staan, als die uit staat heb ik geen geluid. Ik heb hem op windows 95 gezet, maar dat verandert niks aan het gedeeltelijk zwarte beeld.

dan ben ik bang dat je "spelletje" iets te oud is voor het heden dagelijks systeem

dan zou je een ander optie moeten nemen als in :

een oude pc met windows 2000 of nog lager :S:confused:

Ja dat dacht ik al, alleen ik had zin om het weer is te spelen:P Ik ga wel even zoeken of we nog ergens een windows 98 cd hebben liggen dan installeer ik die op me virtual machine:P zal wel niks worden maar kan het altijd proberen

bedankt in ieder geval voor de hulp!

Directx

Microsoft gaf altijd aan dat je directx niet van een systeem kunt halen dwz als versie 9 erop staat kun je geen lagere versie meer opzetten. Microsoft poch altijd dat ze backwards compatible zijn, dus zou je verwachten dat wat in versie 6 ook in versie 9 en 10 zit. Het verwondert me dat je versie 6 kunt installeren, want daarmee overschrijf je nieuwere versies. Ik zou het in elk geval nooit hebben gedaan vanwege de te verwachte problemen.

Ik heb (nog) niet geprobeerd versie 6 te installeren, alleen versie 9 heb ik geinstalleerd (denk ik).

Helaas heb ik het met precies dezelfde game ook weleens geprobeerd; to no avail. Het is echt niet te doen. Virtuele machine gaat ws ook niet werken omdat die geen direct-3D compatible kaart simuleren waardoor het spel bitcht over dat je grafische kaart niet goed genoeg is :(

Mocht het je echter lukken om em aan de praat te krijgen, dan hoor ik het graag! Ik wil em ook nog weleens opnieuw spelen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan