Directx 9 niet gevonden.Ligt dat aan de videokaart? Wie helpt mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackdonna

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Ik wilde Rollercoaster 2+3 apart installeren op mijn computer. Maar na ongeveer een paar minuten spelen staat de computer vast en dan moet ik hem weer helemaal opnieuw starten. Daarna probeer ik het spel opnieuw te installeren, eenmaal geinstalleerd wilde ik het spel openen, stond er een bordje dat directx 9 niet gevonden was en kon ik het spel helemaal niet meer spelen. Terwijl ik directx 9 enkele keren op mijn computer gezet heb.

Ligt dat nu aan mijn videokaart? omdat ik gelezen heb dat dat eventueel ook zou kunnen. Bij mijn videokaart heb ik namelijk standaard VGA grafische adopter staan. Dit hoort er namelijk toch niet te staan? Hoe kan ik dit veranderen?

Ik snap helemaal niets wat met wat te maken heb. en of de videokaart te maken heb met het niet meer kunnen spelen van Rollercoaster. En welke driver zou ik bijvoorbeeld nodig hebben?

De spelletjes online kan ik wel spelen, maar dat gaat ook zeer traag.

Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen dus ik hoop dat iemand mij stap voor stap wilt helpen.

Groeten,
Blackdonna!

Je vragen zijn duidelijk, maar om te weten welke driver je nodig hebt, zullen wij moeten weten welke videokaart je hebt.

Dus als je een merk pc hebt, wat is het merk en type? Of als je weet welke kaart je hebt, plaats dat dan hier.

Directx 9 zou je van internet kunnen downloaden en installeren mocht dat ook echt missen. Of wellicht staat het op de cd van de spellen.

Maar laten we eerst eens zien hoe en wat met je videokaart.

Mijn videokaart is s3 savage4 (diamond speedstar a90)
Computertype Op ACPI x86-gebaseerde PC

Directx 9 heb ik al enkele keren gedownload maar toen kwam nog steeds dat bordje naar voren.

Wil je meer weten over de gegevens?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok videokaart is dus onboard.

Maar met merk en type bedoel ik gewoon of het een dell, acer, enz is en dan daar het type van. Bij een acer bijvoorbeeld: Acer Aspire mx1200.

En dat heb ik nog steeds nodig om de juiste driver voor jou pc te kunnen vinden.

De Diamond Speedstar a90 is een videokaart (niet on board) met een S3 Savage chip erop.
De (AGP) kaart heeft 16 MB geheugen, en de laatste driver dateert van maart 2000.

De systeemeisen voor Rollercoaster 3 is minimum 32 MB videogeheugen (aangeraden wordt 64).
Voor Rollercoaster 2 is maar 2 MB videogeheugen vereist, dat spel zou het dus moeten doen....

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/367149770/1

Laatst bewerkt:
Ah, thanks Erp. Ik geeft toe, ik denk bij dit soort videokaart namen vaak meteen aan onboard.

Ah, thanks Erp. Ik geeft toe, ik denk bij dit soort videokaart namen vaak meteen aan onboard.

Helemaal terecht, want die Savage chip werd ook op veel moederboards gezet... maar omdat de TS'er er "Diamond Speedstar a90" achter had gezet.......

Ok videokaart is dus onboard.

Maar met merk en type bedoel ik gewoon of het een dell, acer, enz is en dan daar het type van. Bij een acer bijvoorbeeld: Acer Aspire mx1200.

En dat heb ik nog steeds nodig om de juiste driver voor jou pc te kunnen vinden.

Merknaam van de computer is Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40Ghz 2.40GHz
Op de achterkant van de computer staat: Intel pretium 4 AMD k7 Certify.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. Maar op de videokaart heb ik een geheugegrootte n van 32 MB, is dat wel genoeg?

Nee, helaas. Ook dat is echt niet het merk en type van je pc.

Intel celeron slaat op de processor die erin zit, pentium 4 ook.

Staat er niet gewoon een merknaam op de kast als Dell, Acer, Asus, HP, Compaq, Packerd Bell, medion? Dat zijn een aantal pc merken. En dan nog het type nummer. Zou allemaal op de sticker aan de achterzijde moeten staan en de merknaam ook nog op de kast.

En is het uberhaubt een merk pc? Of heeft iemand deze voor je samen gesteld?

Laatst bewerkt:
Er staat voor de rest helemaal niets op de kast. Alleen een nummer, maar daar heb je volgens mij niet zoveel aan!:)

Ik weet niet of het een samengestelde is, ik heb hem ooit gekregen van een vriend maar daar heb ik helemaal geen contact meer mee. Ik vond t namelijk al vreemd dat ik geen merknaam kon vinden. Wat nu? :O

Laatst bewerkt door een moderator:
Het programma pc wizard downloaden en installeren en hier een hardware overzicht plaatsen. Aan de hand daarvan zou het moeten lukken de juiste driver te vinden.

En kijk ook even in apparaatbeheer of je daar vraagtekens ziet staan.

Het programma pc wizard downloaden en installeren en hier een hardware overzicht plaatsen. Aan de hand daarvan zou het moeten lukken de juiste driver te vinden.

En kijk ook even in apparaatbeheer of je daar vraagtekens ziet staan.

Oke.

Dit staat er in het systeemoverzicht:
Moederbord : Niet nader omschreven Niet nader omschreven
Chipset : SiS 651
Processor : Intel Celeron @ 2400 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : Standaard-VGA grafische adapter
Harde Schijf : Maxtor (31 GB)
DVD-Rom Station : LITE-ON DVD+RW LDW-401S ATA Device
DVD-Rom Station : LITE-ON DVDRW SOHW-1633S ATA Device
DVD-Rom Station : OPOXGP S9IZ4XQNG SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : OPOXGP S9IZ4XQNG SCSI CdRom Device
Monitor Type : Hewlett Packard HP v185w - 19 inches
Netwerkkaart : RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 1.0 AAN 7.9

Fabrikant : Niet nader omschreven
Moederbord : Niet nader omschreven Niet nader omschreven
Bios : Niet nader omschreven
Chipset : SiS 651
Fysiek Geheugen : 1024 MB DDR-SDRAM
LPC bus : Ja
PCI Bus : Ja
AGP Bus : Ja
USB Bus : Ja
SMBus/i2c Bus : Ja
Bus HyperTransport : Nee
Bus QPI : Nee
Bus CardBus : Nee
Bus FireWire : Nee

Processor : Intel Celeron
Frequentie : 2400 MHz - (huidig : 2399.93 MHz)
Aantal Core : 1
Ondersteuning : Socket 478 mPGA
Data Cache L1 : 8 KB
Trace Cache L1 : 12 Kµops
Cache L2 : 128 KB
FPU Coprocessor : Aanwezig
Processor activiteit : : 37%

Huidige Weergave : 1024x768 pixels op 1 Hz in True Kleuren (32-bit)
Touch Support : Nee
Aantal monitoren : 1
Monitor Type : Hewlett Packard HP v185w
Videokaart : Standaard-VGA grafische adapter
OpenCL : Nee
OpenGL : Ja
GDI Plus : Ja
Direct2D : Ja

Type muis : PS/2-compatibele muis
Type toetsenbord : Standaard-PS/2-toetsenbord
Joystick : Geen
HID Apparaten : Nee
SCSI Host #0 : 1 Device(s)
SCSI Host #1 : 2 Device(s)
SCSI Host #2 : 2 Device(s)
SCSI Controller : A4X9T0DL IDE Controller
Biometric : Nee
Trusted Platform Module : Nee

In het apparaatbeheer zijn er geen vraagtekens te zien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan