DirectX in Vb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flormot

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
45
Eigenlijk weet ik niet goed waar ik dit bericht moet plaatsen en bij gebrek aan inspiratie zet ik het dus maar hier neer.
Een paar dagen geleden las ik op de msdn site een artikel over het ontwikkelen van 3D games met Visual basic. Er Stond een volledige Tutorial ter beschikking.

Benodigdheden waren enkel visual basic express 2005 en de laatste versie van DirectX SDK (= in dit geval dus DirectX SDK (June 2006))

Alles goed en wel, maar op het moment dat we moeten beginnen met het effectief schrijven van code ondervind ik een probleem:

Public Class GameEngine

Private Sub GameEngine_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

Me.SetStyle(ControlStyles.AllPaintingInWmPaint And ControlStyles.Opaque, True)

End Sub

Protected Overrides Sub OnPaint(ByVal e As PaintEventArgs)

deltaTime = Microsoft.Samples.DirectX.UtilityToolkit.FrameworkTimer.GetElapsedTime()

Microsoft.Samples.DirectX.UtilityToolkit.FrameworkTimer.Start()

Me.Invalidate()

End Sub

Private deltaTime As Double


End Class

Dit is de simpele code om te starten. Maar op dit punt geeft vb reeds errors weer (zie de vette tekst)
De error houdt in dat samples geen member is van Microsoft.
Maar Hoe kan dit, terwijl blijkbaar niemand hetzelfde probleem ervaart en er dus geen error wordt weergegeven??? Welke instelling is er verkeerd, of wat doe ik verkeerd? En vooral, hoe kan ik het oplossen??

Hieronder de link voor het vinden van het artikel in kwestie
http://msdn.microsoft.com/coding4fun/gamedevelopment/beginning/default.aspx
 
ik zoek het even voor je uit

maar op het eerste zicht moet je nog extra software instaleren zoals framework etc

en euh

hopelijk ben je een VB expert want games maken is niet zo makelijk :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan