DirectX problemen...zoek in de richting van...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazmez

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Berichten
52
All,

Zelf het volgende probleem. Heb een desktop en laptop (desktop prive, laptop om vanuit thuis te werken).
Nu heeft alles altijd correct gewerkt tot een week geleden ik bij afspelen met WINDVD de melding: Kan Overlay niet creeeren.
Gevolgd dat in DirectX de DirectDraw en Versnelling NIET meer beschikbaar waren.
Heb van alles geprobeerd (tot aan herinstalatie van Video (ATI) drivers en niets mocht baten. Uit radeloosheid format C gegeven en alles weer werkend....totdat ik aan de slag ging met Remote Desktop (via Windows).
Had wel in forums gelezen dat Netmeeting het probleem kon veroorzaken maar blijkt nu ook (al ben ik nog niet 100% zeker) dit ook door Remote programma's kan gebeuren.

Zijn er meerdere die dit probleem hebben ?
Wellicht een idee om bevindingen hier te plaatsen want het blijkt toch wel een "bug" te zijn....
Ik ga van het weekend wat testen met o.a. Remote Desktop en laat dit nog weten.

Hopelijk helpt dit diegene die met zelfde probleem te maken hebben.

Met Groet,

Tazmez
 
Dus: heb je nu dezelfde problemen als vóór de format c:? En had je voor die foutmelding kwam geen probleem en was alles werkend zoals je wilde?
 
Mumzel,

Na de format C werkte alles weer prima (mbt DirectX) maar na gebruik van Remote Desktop had ik weer problemen met DirectX. Aangezien ik in forums gelezen had dat netmeeting (service) vaak het probleem bleek te zijn denk ik dat remote Desktop (services) dit ook kan veroorzaken.

Ben nog niet geheel zeker maar ga komend weekend dit eens proberen en na ik RD heb geprobeerd dan weer DirectX controleren. Anders zou ik het niet weten daar ik geen programma's meer heb geinstaleerd.

Groet,

Tazmez
 
All,

Probleem had inderdaad te maken met Remote Desktop programma's. Zodra deze geinstaleerd worden (hierbij wordt meestal ook een video driver mee geinstaleerd) en deze "verneukt" bij mij mijn DirectX (Direct Draw).

Dit gebeurd o.a. bij WinRemotePC en Radmon...heb nu LogMeIn geinstaleerd en daar de optie: Mirror Video driver uitgezet en vooralsnog geen problemen !!

Maw indien problemen met DirectX kijk of Netmeeting draait (Uitzetten !!) of Remote programma's !

Groet,

Tazmez
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan