directX wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
349
Mijn zoon (die autistisch is) heeft net windows 7 helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Nu wil de installatie van directX niet lukken.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
vr.gr. Marij
 
Krijgt u ook een foutmelding?
En heefd uw zoon ook alle drivers geinstalleert?
 
Laatst bewerkt:
Windows 7 komt zelf al met DirectX. Ik vermoed dus dat hij DirectX aan het installeren is van een verouderde versie, dus werkt dat niet. Het zou dus (normaal gesproken) ook niet nodig moeten zijn ook want alle DirectX versies zijn compatible met de oudere versies.

Als DirectX (toch) moet worden bijgewerkt: link

Succes,

Tijs.
 
Krijgt u ook een foutmelding?
En heefd uw zoon ook alle drivers geinstalleert?

Dit is de foutmelding die hij krijgt:
an internal system error occured
Please refer to DXError.log and DirectX.log in your windows folder to
determine problem


Kun je mij vertellen waar hij deze bestanden kan vinden?
Want een zoekpoging geeft geen resultaat.
 
Tijs, dat is wat hij tot nu toe al meerdere keren heeft gedaan.
Windows 7 geïnstalleerd en dan via die link DirectX 9 bijgewerkt naar DirectX 11.
Voorheen ging dat altijd goed, maar deze keer dus niet.
 
Als ik in mijn windows 7 de verkenner open heb ik bovenaan een balk met o.a. EXTRA.
Maar bij mijn zoon ontbreekt die balk. Hoe kan hij die tevoorschijn halen?

En hoe kan ik hier een afbeelding bijvoegen?
Als ik dat wil doen wordt er om een URL gevraagd !?!
 
Die error logbestanden zouden moeten staan in de Windows map, dus (normaal gesproken) in C:\Windows

M.b.t. problemen met DirectX, probeer het volgende:
Maak een snelkoppeling naar dxdiag.exe op het bureablad, rechtstklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Ik neem aan dat als dat programma gestart is er (o.a.) op het tabblad Meer Help mogelijkheden zijn om het probleem (hopelijk) op te lossen.

Overigens zal upgraden naar DirectX 11 alleen kunnen als (bijv.) de grafische kaart(-drivers) dat ook aankan. Vandaar dat de suggestie van royb3 over het installeren en bijwerken van drivers relevant is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Overigens zal upgraden naar DirectX 11 alleen kunnen als (bijv.) de grafische kaart(-drivers) dat ook aankan. Vandaar dat de suggestie van royb3 over het installeren en bijwerken van drivers relevant is.
Tijs.

De laatste driver is nog een beta versie die nogal wat problemen geeft.
Dus hij installeert de voorlaatste versie.
Maar zoals ik al schreef, voorgaande installaties gingen goed wat dat betreft.

Momenteel is mijn zoon (weer !!) bezig met een complete nieuwe installatie van windows. Maar even afwachten wat dat oplevert.

Marij
 
Tegenwoordig lijkt het standaard te zien dat er maar op een deel van de gegeven tips een terugmelding komt. [Hint: De tip over dxdiag is volledig genegeerd.]

Verder dan nog even, zonder overleg met de tipgevers, de mogelijkheid van het gebruik van de andere tips om zeep geholpen door een volledig nieuwe installatie te (laten) beginnen.

In het algemeen vraag ik me af of het nog wel zin heeft tips te geven als er toch niet naar geluisterd of gehandeld wordt.

Wat mij betreft had er pas weer gereageerd hoeven worden zodra de nieuwe installatie was gedaan (incl. de installatie van stabiele drivers ipv. betadrivers en hernieuwde poging tot update van DirectX). En dan natuurlijk (zodra het probleem nog optrad) met een reactie op alle gegeven tips, toegepast op die nieuwe installatie.

Tijs.
 
Zoals ik al vermeldde, mijn zoon is autistisch.
Ik heb hem de laatste tip nog doorgegeven, maar hij was al met nieuwe installatie begonnen.
Sorry, dat gaat met hem nou eenmaal zo.
Ik kan het ook niet helpen.
 
Laat 'm dan in ieder geval stabiele nieuwe audio- en videodrivers installeren na afloop van de installatie.

Gegeven dat de foutmeldingen die je gemeld hebt echt aan DirectX lijken te liggen en niet aan 'algemene' Windows-problemen (zoals met de Windows Installer etc.) en 'dat het eerder wel goed ging' geef ik de DirectX update dan een goede kans.

Tijs.
 
*knip*
laten we nu maar gewoon afwachten en geen paniek, we komen er wel uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had de indruk dat Tijs kwaad op me was voor iets waar ik persoonlijk niets aan kon doen.
 
welnee, hij was het wel een beetje zat er een beetje ongeduldigheid was. is het inmiddels al gelukt?
trouwens, waarom eigenlijk nu al het topic als uw zoon nog bezig is? :D
 
Laatst bewerkt:
Hij had het probleem toen ik het topic startte.
Hij kwam met die vraag bij mij en ik wist daar het antwoord niet op.
Nu is hij weer opnieuw bezig.

Ik heb niets meer van hem gehoord, dus weet ik ook niet of het nu wel of niet gelukt is.
Ik heb wel jullie aanwijzigingen steeds aan hem doorgemaild.
 
okee. dus als ik het goed snap is de pc niet bij u aanwezig :D
 
Nee, hij woont zelfstandig.
Ik krijg de informatie/vragen door per telefoon of mail.
Vaak wel lastig dat ik niet mee kan kijken.
 
Na een totaal nieuwe installatie van windows is het probleem nu opgelost.
Bedankt allemaal.
Marij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan