DirectX

Status
Niet open voor verdere reacties.

UnderAttack

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Ik wel directX verwijderen, om hem opnieuw te installeren. Waarom doe ik dit? Omdat ik geen enkele game meer kan spelen en onlangs ben gaan zoeken naar de oorzaak, met als gevolg dat DirectX niet meer werkt en overal in het rond op mijn pc staat. Ik wil dus gewoon dat directX weer normaal op mijn pc staat zodat ik terug als vroeger 3D games kan spelen.

Hoi,

Welke versie van directX heb je nu??
Ik denk dat er iets anders loos is..
Vertel eens iets meer over je comp, welke vid kaart heb je bv,welke OS??

Ik zal je zeggen waar mijn probleem zit.
Een lange tijd geleden kon ik met gemak, need for speed underground spelen, die heb ik dan verwijderd, maar enige tijd later wou ik deze opnieuw installeren, met resulataat dat dit niet meer ging.
Het is zelfs zo erg dat ik Rollercoaster tycoon 1 niet meer kan spelen.
Dan ben ik op zoek gegaan hoe dit kwam, ik heb wat zitten prutsen aan DirectX met als gevolg dat deze gewoon los in mijn Program Files map staat (wat ik niet wil, ik wil deze terug op de juiste plaats)(Zie bijlage).
Ik heb geen 3D kaart want alles is Onboard op mijn moederbord.
Ik kon vroeger 3D games spelen wrm nu niet meer ?

Bijlagen

• naamloos1.jpg
    naamloos1.jpg
    37 KB · Weergaven: 61
Ik kan het mis hebben maar volgens mij kan je directx niet uninstallen, wel kan je de install nogmaals uitvoeren en als er iets niet goed is repareert hij dat vanzelf.
De enigste optie volgens mij om van je directx af te geraken is formateren volgens mij

Maar ik kan het mis hebben :o

Maar er kan inderdaad ook iets anders mis zijn, videokaart drivers of de moederbord drivers van je AGP bus bijvoorbeeld.

Om te kijken of je directx ok is , ga dan naar start > uitvoeren > en type DXDIAG en ok
Ga dan naar het tabblad beeldscherm en controleer of de volgende settings zijn ingeschakeld

Direct-Draw versnelling
Direct3D versnelling
AGP oppervlakte versnelling

Deze moeten dus aan staan, daarna kan je DirectDraw testen en Direct3D testen

Ik heb dus directX via de site van Microsoft herinstalleerd, daarna heb ik Rollercoastertycoon 1 (doodgewoon spel die geen 3D beelden bezit) geinstalleerd. Dit lukt nog altijd niet. Ik krijg een foutmelding. Dan heb ik Age of empires 2 geinstalleerd, tevens een spel zonder 3D beelden, ook hier krijg ik een foutmelding en kan ik niet spelen.
Dit lukte vroeger wel op deze pc, wrm nu niet meer?

Die programmas voor DirectX te deinstalleren daar snap ik nix van, via MsDos moet ik werken en ik snap hier de ballen van.

Pfff mijn moed geraakt op.:(

Ojaa, ik heb Windows Xp prof. met een all onboard moederbord, 512mb ram en 1.3Ghz duron

Laatst bewerkt:
En wat is precies die foutmelding?
Kun je de precieze melding hier neerzetten?

In Age of Empires II is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Dit is het enige wat ik krijg, ik klik op niet verzenden en het programma sluit zich af.

Geplaatst door Paintje
Om te kijken of je directx ok is , ga dan naar start > uitvoeren > en type DXDIAG en ok
Ga dan naar het tabblad beeldscherm en controleer of de volgende settings zijn ingeschakeld

Direct-Draw versnelling
Direct3D versnelling
AGP oppervlakte versnelling

Deze moeten dus aan staan, daarna kan je DirectDraw testen en Direct3D testen

Heb je dit nu getest?

Overigens AGP oppervlakte versnelling zal bij jouw wel uitstaan aangezien je een onboard videokaart gebruikt.

Ik heb dit getest en alles staat ingeschakelt.
Wnn ik Rollercoaster Tycoon wil spelen dan krijg ik deze foutmelding "In rct.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Ik kon dit spel vroeger spelen en op de pc van mijn broer kan dit spel wel gespeeld worden. Deze is een Pentium 2. Ik bezit een Pentium 4.

Ik weet het niet meer.:(

Ik heb echt geen flauw idee he (dat getypt hebbende)

Vraagje aan de senior members en dergelijke:

Zou hij in/met CCleaner naar fouten kunnen laten scannen en dan fixen wat er te fixen valt?
Dit omdat alles verspreid staat over zijn program files.

Nogmaals weet niet of het hierbij kan helpen - maja alle beetjes helpen toch!?
En gelijk alle crap van zn pc af ;)

Succes verder!

Ik heb echt geen flauw idee he (dat getypt hebbende)

Vraagje aan de senior members en dergelijke:

Zou hij in/met CCleaner naar fouten kunnen laten scannen en dan fixen wat er te fixen valt?
Dit omdat alles verspreid staat over zijn program files.

Nogmaals weet niet of het hierbij kan helpen - maja alle beetjes helpen toch!?
En gelijk alle crap van zn pc af ;)

Succes verder!

hallo ik heb een amoi t 31 subnotebook en het loopt op intel duo serie 915 series., ook mij videokaart is een intel duo 915 ik heb ook een spel geload maar mij agp opervlakteversneler die kan ik niet aan de praat krijgen ik run direct x10 .ik ben al vele malen naar de website van intel corporatiangeweest voor juiste drivers maar kan niks vinden mij spel valt steeds op het zelfde moment uit als ik een handeling vericht.
bij apparaatbeheer kan vista sommige dinges niet indentificeren zoals een pcimodem die niet bekend is ., ik heb geen verstand van computers kan iemand mij mischien helpen.dit zijn de specificaties van mij laptop het is een amoi en die is beperkt leverbaar ook de informatie of drivers kan ik niet vinden omdat de dichtsbijzijnde dealer in the usa zit.en buiten dat om heeft de fabrikant van amoi bijna geen downloads op zijn site .
bij voorbaat bedankt.,

CPU
Intel Celeron M 423 1,06Ghz (533Mhz FSB) ULV

Intel Core Solo U1300/U1400 1,06/1,20Ghz (533Mhz FSB) ULV

Intel Core Duo U2500 1,2Ghz (533Mhz FSB) ULV

Chipsatz
Intel 945GM + ICH7M

Arbeitsspeicher
512/1024MB DDR 533 SODIMM (max. 1GB)

Grafik
Intel GMA950

Festplatte, CD/DVD Laufwerk
60/120GB S-ATA , - (externes DVD Laufwerk optional)

LAN, WLAN, Modem
Realtek ALC... (Intel HDA), Intel Wlan 54Mbit/s, RJ-11

Bluetooth, Infrarot
Ja , -

PCMCIA, Card Reader
Ja , -

Audio
Azalia ALC260, Kopfhörer Ausgang, Mikrophon Eingang

Tastatur, Touchpad
deutsche Tastatur, Glidepad und 3 Tasten

Anschlüsse
2x USB 2.0, Firewire (klein, 4 pin), Mini-VGA-Out (mitgelieferter Adapter zu VGA)

Energieversorgung
3600 mAh Li-Ion (6 Cells

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan