Disc-boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragoboss

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Berichten
68
Ik weet niet of ik op de goede plaats gepost heb maar,

als ik mijn computer opstart geeft hij een fout: Discboot Failure.

De enige manier hoe ik hem opgestart krijg is door de systeem/herstel disc erin te doen.
Iemand had me een keer verteld F2 of zo in te drukken (en ingedrukt houden) maar dat werkt ook niet.

Hoe krijg ik mijn computer weer goed werkend?
 
Windows kan kennelijk bij het opstarten je hardeschijf niet vinden.

Staat hij wel in je bootsequence in de bios?
 
Dat weet ik dus niet.... hij geeft alleen een zwart scherm met
Disc-boot failure. Please insert System disc and press enter.

^^^
als ik system disc erin doe en enter doe geeft hij het weer, als ik cntrl alt deleet doe start hij opnieuw op en doet hij het wel...
 
STart de pc eens op en zoek even in het begin naar dit regeltje: Press F2 to Setup of Setup press DEL of dergelijke. Druk dan een op die toets en dan kom je in een soort inetsllingen menu. Ga naar Boot en zet de volgorde als volgt:

1.CD Rom
2.Diskette (Floppy)
3.Hard Disk
4....
5...

Succes!
 
Dat is het nou juist:

F2 of Del of wat dan ook werkt niet >.<
Alleen de systeem of de windows CD en dan cntrl-alt-deleet
 
Je ziet ook geen tekst voorbij komen met Press en dan een F-key to enter Setup?

Welk merk en type is de PC?

Greetz
 
Na je andere post http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=437631 te hebben gelezen (over je beeldscherm) denk ik in eerste instantie aan een voeding probleem. (in 't ergste geval je moederbord)
Hoe oud is de pc/voeding?
Kun je ons wat meer info geven over je pc?

Die andere post ging eigenlijk ook over een andere computer...

Merk: Medion
Even over die disc-boot failure... voordat ik die kreeg deed deze computer het altijd perfect.
Hij is blijkbaar gewoon ooit op een verkeerde manier uit gegaan/gezet, en die fout is dan waarschijnlijk heel moeilijk te repareren want anders had ik er nu al geen last meer van.

Ik heb gisteren van wegen een niet te detecteren/verwijderbare virus mijn windows opnieuw geïnstalleerd, en nog heb ik die disc-boot failure.

Kan ik misschien een snelle DXDiag maken en daar een gedeelte van hier posten?
Gewoon de info over mijn computer? Ik heb namelijk nog een DXDiag staan
 
Hij is blijkbaar gewoon ooit op een verkeerde manier uit gegaan/gezet,
Ik denk aan een beschadigde bootsector.

Haal de UBCD eens op daar staat Testdisk op.

http://www.ultimatebootcd.com/


1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Nu krijg je een scherm waar je kunt zien of de bootsector en de backup-bootsector nog identiek zijn.

Greetz
 
Dus,

- download
- installeer
- computer uit zetten?
- zo ja^^^ dan computer weer aanzetten, en dan ergens op testdisk klikken? of hoe?
 
De UBCD is een "bootable" oftewel een opstartbare cd.

De iso downloaden en op cd branden,je weet hoe een iso te branden?

Dan de defecte PC met de cd erin opstarten en start Testdisk.

Volg de aanwijzingen die ik je al gaf,dan krijg je de afb. te zien die ik heb geplaatst.

Hier een site met meerdere screenshots van Testdisk.

http://mirror.href.com/thestarman/testdisk.html

Greetz
 

Bijlagen

  • TDos11.gif
    TDos11.gif
    2,9 KB · Weergaven: 22
Als ik dat "programmaatje opstart om de iso te bouwen of te branden ofzo, en ik klik op de knop "bouwen" geeft hij dat hij een bestand niet kan vinden:

/i386/setupldr.bin
 
Vertel eens even welk bestand je precies hebt binnen gehaald en ook welk cd brandprogramma je gebruikt.
 
Ik heb dat bestandje, Ultimate Boot CD gedownload, in het nederlands geïnstalleerd, dan open ik de snelkoppeling die auto op mijn bureaublad is gezet.

Dan weet ik niet zeker wat ik moet doen....
de aangegeven mappen laten staan en dan op "bouwen"klikken, of veranderen naar de windows mappen, en dan "bouwen"?
gewoon vanaf het opstarten van het programma'tje weet ik niet meer wat ik moet doen...
 
Ik heb geen idee wat je nu binnen hebt gehaald :confused:

Het moet een ubcd411.iso file zijn en die moet je niet uitpakken of installeren maar op cd branden.

Ik vroeg je tenslotte niet voor niets welk brandprogramma je gebruikt.

Heb je wel eens een iso file op cd gebrandt?Zoniet geef dat dan door,ik stel deze vragen niet voor niets,dus wel even goed mijn posts lezen graag ;)

Deze download bedoel ik dus.

http://modzer0.cs.uaf.edu/~dev2c/ubcd411.iso

Greetz
 
Ik denk dat ik het verkeerde ding heb gedownload dan, en ik heb genoeg gebrand maar nooit iso...

Even kijken of ik mijn Nero burning suite kan vinden, want die heb ik niet meer op mijn computer omdat ik windows opnieuw heb moeten installeren.
 
Nero Start Smart > Kopiëren en backup > Image branden naar schijf
en dan blader je naar de iso-file.
 
Ahum...

Gebrand, hij boot, maar geeft scherm:

niemand zei:
Press [Enter] to boot Ultimate Boot CD

boot:

Dus dan probeer ik Testdisk te tikken, werkt niet dus ik enter hem maar door naar ultimate boot CD, dan kom ik in het blauwe scherm van Ultimate Boot CD, en dan?
 
Dan naar Filesystem Tools > Partitie Tools > Testdisk v6.6

Daarna 9x enteren (ja,kan het ook niet helpen,al die onzinnige keuzes) en dan start Testdisk.


1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Controleer daar of de bootsectors niet beschadigd zijn,ze dienen "identiek" te zijn,zie afb.

Greetz
 

Bijlagen

  • punt4.JPG
    punt4.JPG
    42,3 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan