Disc-boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd,hij startte toch eerst wel op?

Start de PC opnieuw op (met de cd erin natuurlijk) en blijf dan op de F8 toets tappen.

Hopelijk krijg je dan een bootmenu te zien,waar je de CDRomspeler kunt selecteren.

Btw.heb je een diskettedrive?

Greetz
 
Diskette? Floppy?

Nee, kheb een DVD RW en nog een cd/dvd ding, genoeg usb, bla bla bla, maar geen diskette...
 
Start de PC opnieuw op (met de cd erin natuurlijk) en blijf dan op de F8 toets tappen.
Jammer dat ik zoveel moet vragen,is het bovenstaande nu gelukt?
 
F8 werkt, DEL nu ook, maar ik krijg de CD (DVD-RW) niet geboot...

Kan het vanuit het setup via DEL?

Sorry dat ik hier zo slecht in ben, mijn computer is een mystery
 
Laatst bewerkt:
Heb je anders even snel iets als X-Fire?

Dat gaat wat sneller dan hier de hele tijd posten...
 
Heb je anders even snel iets als X-Fire?
Nee,dat heb ik niet en ik vind hier posten prima want dan kan ik ook nog iets anders doen tussendoor ;)

Het blijft erg vreemd dat de cd eerst wel opstartte en nu niet meer :confused:
Als je via F8 de CDRom start wil het ook niet?

Misschien even op een gewone cd branden?

Met de Del toets kom je waarschijnlijk in het bios,controleer daar even of de CDRom als 1e boot staat.
 
Die had ik net als eerste boot gezet voordat ik F8 voor de 2e keer probeerde...

Zou het misschien vanaf een USB kunnen? Als een soort Live-USB versie die hem boot?

Die Disc-boot failure lijkt wel onoplosbaar.
Ik heb die DVD trouwens even snel op de computer van mijn broer gebrand (een HP) omdat Nero bij mij niet wou installeren.

Zelfs een man die al een paar jaar allemaal computer problemen oplost.... (een soort computer-dokter) ...... kon het niet oplossen...
 
Laatst bewerkt:
Zou het misschien vanaf een USB kunnen? Als een soort Live-USB versie die hem boot?
Daar ben ik naar op zoek maar ik vrees dat ik dat niet ga vinden.

Testdisk is als programma altijd bijgevoegd op verschillende "Live cd's"

Of op een Dos diskette,maar dan moeten die bestanden wel weer van diskette naar de USB-stick.

Wat je intussen wel kunt doen is die USB-stick "bootable" maken en testen of je er mee op de defecte PC kunt opstarten.

De bestanden die nu op de USB-stick staan gaan wel verloren,dus eerst saven.

Op wat voor PC zit je nu deze berichten te versturen?Welke Windows staat daar op?
 
Zou het misschien vanaf een USB kunnen? Als een soort Live-USB versie die hem boot?
Handleiding om Testdisk van USB-stick op te starten.

Downloads:

BootFlashDos. (deze site heeft geen mogelijkheid voor een directe downloadlink)

http://gocoding.com/page.php?al=bootflashdos

Testdisk voor Dos.

http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.11.3.dos.zip


1.Alle bestanden van de USB-stick saven,want die zullen verloren gaan!!

2.Pak de zip-bestanden uit.

3.Start BootFlashDos,vink "Enable LBA 9Fat16x) aan.

4.Controleer of het juiste station geselecteerd is en klik Start.

5.Na het formatteren worden de bestanden COMMAND.COM,IO.SYS en MSDOS.SYS op de USB-stick gezet.

Als het bestand COMMAND.COM niet zichtbaar is,dienen de verborgenbestanden zichtbaar gemaakt te worden.

Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave,haal het vinkje weg bij

"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)"

"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Dan Toepassen en OK.

6.Nadat de USB-stick geformatteerd is,kopieer dan alle bestanden uit testdisk-6.11.3\dos naar de USB-stick.

7.Stel in het bios de boot voor USB als eerste,of gebruik de F8-toets tijdens het opstarten en selecteer
de USB-stick in het bootmenu.

8.Als je de prompt C:\> ziet,type "testdisk" zonder de " tekens en enter 2x.

9.Kies de goede schijf en enter 2x.

10.Kies Advanced en enter.

11.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

12.Controleer of de bootsector beschadigd is en of de beide bootsectoren identiek zijn.

13.Als de bootsector beschadigd is,selecteer [Backup BS] en enter,volg verder de aanwijzingen.

14.Sluit Testdisk en herstart de PC om de wijzigingen door te voeren.

15.Als alles goed is start de besturing weer op.


Greetz wanderer.
 
Oke, dit was raar....
fijn maar raar...

Mijn verhaal:

Ik was bezig met stap 7, namelijk de usb-stick als 1st boot in te stellen...
Ik had dacht ik de USB-pdd ofzoiets aan geklikt, ik startte mijn computer opnieuw op, inplaats van naar een prompt ging hij door naar windows... ik zag ook niks staan waar normaal disc-boot failure stond.
Dus ik dacht: Wat nou is ik NU die usb-stick eruit haal (de CD was er ook al lang uit), en mijn computer opnieuw opstart?

Het antwoord: Hij start zonder disc-boot failure....

Ik weet niet hoe je het hebt gedaan, maar hij is opgelost!

Bedankt....
 
Ik weet niet hoe je het hebt gedaan, maar hij is opgelost!
Ik snap er de ballen van eerlijk gezegd :confused:

Het is meestal onbegrijpelijk hoe dergelijke storingen tot stand komen en soms onbegrijpelijk hoe zij worden opgelost :D

Ik denk dat het openen van het bios,een soort "reset" van instellingen teweeg heeft gebracht en daar de "fout" mee heeft opgelost.

Maar ok,fijn dat het weer werkt ;) :thumb:

Wil toch graag even weten,of je middels F8 tijdens het opstarten,een bootmenu krijgt waar je de USB-stick kunt selecteren.

Vaak moet je op F8 tijdens het opstarten blijven "tappen" om het juiste moment van inschakelen te krijgen.

Greetz
 
Hij geeft wel een schermpje met F8 maar tot nu toe heb ik daar geen USB zien staan.... misschien omdat die ook niet geselecteerd stond in bios?
 
Tsja,dat is nu ook weer zoiets,het ene bios is het andere weer niet en verschilt ook weer per moederbord type.

Je kunt eens in het bios kijken onder "boot" of zoiets en dan bij Removable Devices en\of Hard Drive.

Het moet wel een behoorlijk oud moederbord zijn,wil het geen USB kunnen booten.

Bekijk de afb. maar eens.

Greetz
 

Bijlagen

  • cmossetup01.png
    cmossetup01.png
    38,2 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan