Disc test programma of log ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
(Dell Inspiron 1300 laptop,1,6GHz, 256MB, XP SP3)

Systeem is zo nu en dan onbegrijpelijk traag.
Het lijkt erop alsof het systeem zo nu en dan op "iets" staat te wachten. In taakbeheer wordt ook tijdens die trage momenten geen hoge activiteit aangegeven. Ook het geheugen lijkt niet de bottleneck.
Hoe kan ik kijken of iets raars met de disc aan de hand is want die verdenk ik hier. Het lijkt nl of bij sommige disc bewerkingen (veel) herhalingen optreden..
Of zie ik iets over het hoofd?

PS malware is vrijwel uit te sluiten (ik heb superantispyware, mbam, spybot gedraaid) daarnaast veel schoongemaakt en defrag gedaan (overigens is de disc 75% leeg)
 
Mijn advies zou zijn plaat wat meer geheugen bij bv 512 of 1 GB. 256 mb is wel erg weinig, dat is ook je probleem. Dan staat windows veel naar hdd te schrijven. En kan je kort niks doen.
 
Mijn advies zou zijn plaat wat meer geheugen bij bv 512 of 1 GB. 256 mb is wel erg weinig, dat is ook je probleem. Dan staat windows veel naar hdd te schrijven. En kan je kort niks doen.

Patrick,
voor ik dat doe wil ik graag zeker zijn dat het geheugen echt het probleem is want voor de eigenaar (niet ik dus) is 50 euro erg veel.
Kan ik ergens die activiteit zien of vastleggen in een log?

bv
Rob
 
Zoek op de dell site even naar delldiag
Dat is een diagnostics tool voor alle dell hardware die er in de machine zit.
 
Zoek op de dell site even naar delldiag
Dat is een diagnostics tool voor alle dell hardware die er in de machine zit.

Dankjewel.
Inmiddels gedaan en geeft geen enkel probleem ....dus ik ga maar eens met de eigenaar over geheugenuitbreiding praten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan