discette station

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud vreeswijk

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Berichten
64
Wie kan mij helpen ???????

Wanneer ik iets op een discette wil zetten dan zegt het systeem dat hij beveiligd is tegen schrijfen.


Ik heb een laptop p111 1.2 mhz win xp

alvast bedankt.

:(
 
Heb je het schuifje van deze diskette.. beveiligen tegen schrijven wel gesloten staan..., anders kan je je idd niks op de schijf zetten..
(zie onderzijde floppy, dan rechts beneden)

Groet, Sabukid
 
bedankt voor het reageren.

Uiteraard heb ik het schuifje gekontroleerd

enige uitleg ---------------

ik wil op een geschreven disk een file bij zetten en dat wil dus niet lukken.
(disk is niet vol)
 
Kan ook dat de diskette in het BIOS schrijfbeveiligd is.
 
Ik heb gekeken in de bios daar staat hij als 1,44 aangegevenekeken
waar moet ik dan precies kijken ik heb gekeken bij disk.1.44
alleen staan daar de serielepoorten 1 en 2 disabled ik weet niet of dat er mee te maken heeft ?


Ook heb ik geprobeerd een disk te formateren maar daar zegt hij ook het zelfde (schijf is beveilgt tegen schrijven).
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat de diskette volgens een XPonbekend bestandindelingssysteem is geformateerd en de schijf dus niet herkend wordt.
Misschien is de file die je probeert te verhuizen in gebruik?
Ben je onder XP aangemeld als 'administrator' ?
suc6
 
NTFS past niet op een diskette. Controleer in het BIOS even of er ergens staat dat de diskette writeprotected is. Dat staat meestal niet op de pagina waar je ook de soort diskette moet opgeven.
 
beste Windoos .
Nee ik weet zeker dat het file niet in gebruik is.
Kan je me ook ff uitleggen wat presies het nut is om me aan te melden als adminestrator.
De schijfjes worden ook op een andere comp gedraaid en die heeft ook xp

Ook een reactie voor tiborv.

Ik heb gekeken in de BIOS maar kan daar niets vinden om de protection om te zetten.
Het enige staat er dat ik een 1.44 disc on board heb en die staat aangevinkt.

verder hulp is natuurlijk welkom want het is knap klo;;;;
dat ik hem niet gebruiken kan.

Groeten ruud vreeeswijk.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ruud vreeswijk

Kan je me ook ff uitleggen wat presies het nut is om me aan te melden als adminestrator.
Dan heb je oha meer rechten als eindgebruiker, maar aangezien je een laptop hebt, denk ik zomaar dat je de enige gebruiker bent. Of het probleem 'administrator' gerelateerd is, durf ik niet te zeggen, maar wellicht...
Is toevallig het bestand zelf niet beveiligd, zoals bijv een word document (opties) dat gemarkeerd staat als read-only?Wellicht de document beveiliging eraf halen? Misschien heeft dit er nix mee te maken, maar toch maar ff checken.
 
Laatst bewerkt:
Beste windoos


Sorry maar ik heb al zoveel disk geprobeerd niet een doet het ze worden wel geopend helaas ik kan er niets naar toe kopieeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan