DISK BOOT FAILURE -van alles geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsWTF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Corrupte Windows bestanden? (eerst DISK BOOT FAILURE)

LEES EVEN MIJN LAATSTE POST!

Hallo beste mensen,

Ik heb het (beruchte) Boot Disk Failure probleem...

De PC waar ik op bezig was reageerde niet meer en heb hem vervolgens uit gezet. Toen ik hem weer opstarte kreeg ik de error 'DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER' .

Wat ik al geprobeerd heb:
  • IDE kabels gechekt of ze los zaten
  • Hardeschijf boven aan in het BIOS gezet onder BOOT
  • Gecheckt of de DVD lezer leeg was en floppy leeg was
  • Andere harde schijf geprobeerd
  • Booten van Windows XP CD
  • Booten zonder harde schijf met alleen XP CD ering
  • Bios settings gecheckt
  • Bios setting gereset

Allemaal met negatieve resultaten.
De eerste keer dat ik met de XP CD booten lukte het wel en heb ik CHKDSK uitgevoerd. Na 25% gaf hij aan dat de harde schijf kapot was. Toen heb ik de harde schijf vervangen, dit mocht ook niet baten.
Ik was van plan om deze nieuwe harde schijf te formatteren (er stond al een windows op maar die booten niet door) met de XP CD maar de CD wilt niet booten!
Soms herkent hij de harde schijf wel en soms niet in de Bios. De DVD lezer herkent hij wel in mijn Bios.

Ik ben totaal in de war. Iemand enig idee wat er stuk is? :confused:

Laatst bewerkt:
Zou 't moederbord kunnen zijn,eerste gedachte die bij mij opkomt in dit geval.
Check in ieder geval ook de BIOS-batterij even! Blijven de BIOS-instellingen bewaard als je veranderingen aanbrengt?

Laatst bewerkt:
Zou 't moederbord kunnen zijn,eerste gedachte die bij mij opkomt in dit geval.
Check in ieder geval ook de BIOS-batterij even! Blijven de BIOS-instellingen bewaard als je veranderingen aanbrengt?

Hartelijk dan voor je reactie!

Mijn BIOS instellingen blijven gewoon bewaard als ik veranderingen aanbreng... Blijkbaar heeft mijn moederbord het gewoon begeven? :shocked:

Tijd voor een nieuwe pc dus. :love:

Na wat gepruts met jumpers en het moederbord kreeg ik mijn PC weer aan de praat.

De harde schijf leek kapot maar nadat ik hem geformateerd had leek alles het weer te doen. Ik heb er nu Windows XP op draaien maar er komen nu steeds gekkere foutmeldingen. Mijn startbalk is inmiddels grijs omdat hij het Windows Thema niet meer kan vinden. Zo kan Windows nog meerdere bestanden niet vinden en zijn sommige bestanden beschadigd, volgens Windows.

Is dit blijk van dat mijn harde schijf aan het kapot gaan is?

Ff naar het begin van je verhaal.
Denk ik dat je schijf inderdaad aan zijn eind raakt.
Verderop herkend je bios de schijf niet meer en dan weer wel.
Kan ook aan de schijf liggen of een slecht contact met je kabels.
Als laatste denk ik aan een wat zwakkere voeding, die krijgt tijdens het opstarten het meeste te verduren(momentopname). De grootste stroomverbruiker trekt dan aan het kortste eind.

Hallo

Persoonlijk zou ik het volgende controleren.

R.a.m. geheugen d.m.v. "memtest"

Harde schijf d.m.v. een diagnostic prg die je kunt downloaden bij de fabrikant.

Laat ook eens "cristaldiskinfo" op deze p.c. draaien , kun je de volledig status v/d harddisk zien .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan