disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcdn

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Berichten
9
Hoi lezer,

Laat ik eerst uitleggen wat mijn probleem is en wat ik allemaal al zelf heb geprobeerd.

De problemen begonnen hier --> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2972431#post2972431
Harry heeft mij toen aardig geholpen.

Maar... Hierna heb ik dus de HD uit mijn pc gehaald en extern aan mijn andere pc gehangen. Deze heb ik toen geformatteerd en weer terug geplaatst in de eerstgenoemde pc.

Hierna heb ik de pc opgestart met originele versie van Win7. Maar de pc geeft aan Disk Boot Failure blablabla. Maar ik heb toch echt de goeie dvd erin zitten.
Nog geprobeerd met een originele cd van XP. Nog met een gekopieerde cd van xp en vista. Maar hij blijft disk boot failure aangeven.

Natuurlijk heb ik in de bios gekeken welk apparaat als eerste opstart en dat is de dvd-brander.

Ik had zelf nog een utility-cd met daarop verschillende progs voor hd-recovery etc ook bootable. Maar zelf die start niet meer op ?
Ik hoor de cd's/dvd's wel draaien dus neem aan dat het daar ook niet aan ligt.

Ook heb ik de kast opengemaakt en alle kabels nagekeken. Na verder zoeken kreeg ik te zien dat er verschil is bij IDE en SATA. De mijne is SATA.

Iemand een oplossing misschien.

**Ben nu bezig met Linux-DVD te branden (zo laag mogelijk ) en misschien dat die hem doorstart**
***En zelfs daar blijft hij hangen bij disk boot failure......***
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er op dat de dvd's zelf niet bootable zijn, of je drive ondersteund deze functie niet.
Als je cd/dvd de enige bootable is, maakt de ingestelde bootvolgorde niets meer uit. hij pakt dan automatisch de eerste die hij tegenkomt.
 
Ik neem aan dat de originele cds/dvds toch bootable zijn.

Het zou kunnen dat ik me vergist heb in het branden, ookal heb ik daar rekening mee gehouden en meerdere software gebruitk. Namelijk PowerISO/ImgBurn/Nero.

Maar nogmaals de originele moet toch bootable zijn.

Zou het niet kunnen liggen aan de manier van formatteren ?
Ik heb de schijf extern aan mijn pc gehangen. Daarna met Paragon Partition Manager geformatteerd naar NTFS. Verder niets. Schijf terug gehangen.
Maar disk boot failure blijft komen.

En over de drive. Ik heb al meerdere malen deze drive gebruikt om een nieuw OS te installeren.
(Pc is nu 4 jr oud, en ben altijd aan het spelen geweest met Linux versies/Windows versies en de laatste keer met OSx86 iDeneb, en sinsdien werkt de boel niet meer)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt meer op een probleem met je dvd speler......
 
Lijkt meer op een probleem met je dvd speler......

Het zou kunnen dat hij het begeven heeft naar al die jaren van trouwe dienst :).

Graag wil ik weten of het niet aan de manier van formatteren kan liggen ?
 
Lijkt me niet....

Zeker niet als geen enkele cd/dvd wil opstarten,
 
Even door het huis gelopen op zoek naar een reserve dvd-speler. Maar helaas niet kunnen vinden.
We zullen eens kijken of we er 1 kunnen vinden en kijken of dat het probleem misschien verhelpt.

En ik ga zelf toch nog eens kijken naar de manier waarop ik de HD geformatteerd heb. En kijken of daar de fout niet ligt. Want de DVD-brander die er nu inzit heeft afgelopen maand nog meerder dvds gebrand en gelezen :S

Bedankt voor all info en ik houd jullie op de hoogte

**Ik ben nu bezig met Paragon Partition Manager om mijn huidige W7 partitie te kopiëren naar de schijf uit mijn andere pc, duurt kleine 3 uur.
Hopelijk lukt het me zo om een werkende computer te krijgen zonder een dvd/cd speler nodig te hebben**

***Zo die is klaar. Harde schijf teruggeplaatst. Windows wil starten maar krijg bij logo een BSOD. Geeft aan dat hij een belangrijk apparaat niet kan vinden.
Jammer. Word het toch morgen even een nieuwe DVD-brander kopen***
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan