Disk Boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen2010

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
16
Telkens wanneer ik mijn Compaq computer opstart krijg ik de melding: Disk Boot Failure.
Er zit geen CD of floppy in de pc, dus ik weet niet hoe dit komt.

Kan iemand mij helpen?
 
Kan zijn hdd defect, kabel daarvan defect(kan je effe testen door een ander kabeltje te gebruiken, desnoods even je cd-roms afkoppelen), probeer anders eens een ander poortje op je mainboard.

Kan ook zijn dat je besturingssysteem gecrasht is.
Wat je ook nog even kunt doen is kijken welk mer hdd je hebt, en daar een diag tool voor downloaden, kun je gelijk testen of ie goed is ja of nee.
 
Kan het misschien eraan liggen dat ik de D; schijf heb verwijdert want volgens mij had ik die perongeluk verwijdert en toen had ik hem afgesloten.
En bij startup kreeg ik dit.

HDD is de Barracuda 7200 80GB
 
Laatst bewerkt:
Software matig neem ik aan verwijderd(hoop ik zelfs)...
t zou kunnen dat daar je OS op stond, en deze dus nu weg is, maar normaal gesproken kan dat niet dat is hetzelfde als de tak afzagen waar je opzit.
 
Ik weet niet hoe het is gebeurd maar wat zijn nu de stappen die ik moet ondernemen om dit te proberen te fixen?

Trouwens, toen ik mogelijk D; verwijderde kon ik nog wel gewoon bij de files op C en het systeem crashte niet oid dus ik neem aan dat OS niet op D; stond
 
Laatst bewerkt:
Uhm, wat je kunt doen, als je nog een windows cd hebt, kijken of er een os op staat, zo niet, dan opnieuw installeren.

Staat er n os op, maar doet ie t niet, dan op n andere pc even een diag tool voor je hdd downloaden en deze testen.

Kabels in je pc nalopen, en om te testen even omwisselen met bijv je cd-rom's indien mogelijk, probeer ook even een ander poortje op je moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan