Disk Boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Bij het opstarten van de PC krijg ik het volgende te zien.

"disk boot failure insert system disk and press enter"

Ik heb al wat Gegoogled etc.

Heb (alleen op) de C schijf een chkdsk /r en daarna een chkdsk /f uitgevoerd.

De kabels van de hd uitrekken, pc opstarten, weer uitzetten, kabels weer insteken en pc terug opnieuw starten werkt niet meer. Dit werkte de laatse twee keer dat ik dit probleem heb voorgehad. (Een jaar geleden.)

Kan met behulp van een programmatje nog op de schijven kijken. Alle bestanden lijken er nog op te staan.

Boormgr/ mbr en bootsector zouden normaal gezien allemaal opnieuw geschreven moeten zijn.

Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen or proberen?

bedankt
-TF

Indien je nog een PC hebt, daar de schijf erbij hangen en controleren met een tool van de fabrikant van de schijf.

Kan ook idd slechte contacten zijn maar daar deed je al wat aan, alhoewel, bij een sata aansluiting de kabel eens vervangen, een voedingsprobleem is ook mogelijk.

Bedankt!

Helaas geen andere pc beschikbaar.

Ook al gedacht aan voedingsprobleem of iets dergelijks. Wat ik mij wel afvroeg is hoe het dan komt dat ik met een reddings disk in de bestanden van de schijven kan (om evt backups te nemen)?

Heb net gekeken met GParted. Bij de C shijf staat nu "NTFS is inconsistent. Run chhkdsk /f...." Verder staat er ook nog een hele lijst met "cluster accounting failed at"....

(Ik zie geen HD staan in de bios. Waneer ik een stick insteek kan ik die wel zien....)

niet ergens een usb stick oid er inzitten die de boel belemmerd?

nope :(

Misschien is het toch de voeding?

Een paar keer ging hij zzzzz viel terug 'stil' en dan terug zzzzzz.

Nu gaat hij gewoon zzzzz. zonder dat hij terug stil valt en stopt bij het bootdisk error.

Niet zeker hoe je weet of de voeding kapot is.

Laatst bewerkt:
als je schijf zo klinkt, dan verwacht is dat deze is overleden. probeer de schijf te uit je pc te halen en via een converter via usb aan een andere pc te hangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak eerst die backup dan die data nu maar....blijkbaar heb heb die niet... :o
Als de disk ook nog stuk gaat heb je niks meer,,,,

Heb hem toch maar binnengedaan....

Blijkbaar was Windows gecrachet. Wilde wachten om hem opnieuw te installeren omdat het misschien iets anders kon zijn, maar zal blijkbaar geen andere keuze hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan